Pagina 1 van 1
v40 of s40
Geplaatst: 04.01.2010 - 17:53
door Volvov40 rijder
ben van plan om de mijne weg te doen en wil een nieuwere type v40
op g3 maar nou was mijn vraag wat is het verschil tussen v40 en s40 ondanks dat s40 sedan is en v40 station. welke kan ik het beste kiezen?
ik weet dat ik toch wel voor de v40 ga vanwege uiterlijk maar wie weet.
wie o wie kan me helpen ?! :?:
Geplaatst: 04.01.2010 - 18:00
door Rob Bakker
Met het nieuwere type bedoel je neem ik aan de Phase II van de V40? Deze zijn vanaf MY2001. dus omstreeks half 2000. Let op dat je niet een half geupdate auto koop. had ik voor mijn eerste V40. Is niets mis mee, maar dan het je het 'oude' interieur in de 'nieuwe' buitenkant.
Innerlijk zijn er weinig verschillen tussen een S of V dus opzich hoef je het doorvoor niet te laten. Over het algemeen zijn stationmodellen fractioneel waardevaster. Al zal het verschil met de jaren steeds minder worden.
Misschien dat het geluid uit de kofferbak echt verschilt, aangezien deze bij een S40 meer is afgeschermd door de bank ed.
Ben benieuwd waar je voor kies

Geplaatst: 04.01.2010 - 18:08
door Volvov40 rijder
ja precies omstreeks 2003 ofso, wat bedoel je met een half geupdate v40?

geluid zou ik niet weten ik heb er een subwoofer in omdat ik de auto heb gekocht zonder standaard boksen,ik ga denk ik toch weer voor v40 voel me der wel plezierig in!
Geplaatst: 04.01.2010 - 19:06
door Rob Bakker
Daarmee bedoelde ik een auto uit 2000, Ik had een MY 1999 V40.
Deze had de nieuwe bumpers en alles, maar van binnen het oude interieur.
Qua geluid merk ik vaak dat ik rijgeluiden bij een sedan model zoals de S40 minder hoor, totdat de bank een keer plat moet om wat meer mee te nemen.

Geplaatst: 04.01.2010 - 19:13
door Volvov40 rijder
op zo'n fiets:P hehe..
mja komt wel gutt ik wacht nog wel ff met kopen eerst me ouwe weg en dan zien we wel !
Bdankt!
Geplaatst: 09.01.2010 - 15:24
door sjoerdb
ik heb een V40 2004 1.9D 115PK uit lease gekocht, stond 180000 km op teller maar dat is peulenschilletje voor de auto. ik heb er december 2008 8000 euro voor betaalt. stoffen interieur, hu1205, stellar velgen met winterbanden, volledige onderhoudsboekjes erbij.
maar je kiest dus waarschijnlijk voor een v40,
hoeveel kilometer rij je met de auto?
je vorige auto was een 1.8i met gas, bevalt het je op gas?
voordelen van diesel: lange range mogelijk op 1 tank(1000 km/tank), vermogen genoeg ook bij 102pk, (ooit berekend maar weet niet of het nog klopt) diesel kost 300 euro per jaar meer t.o.v. lpg maar dat zou je nog kunnen narekenen.
ik rij gemiddeld 1 op 18,5 met mijn diesel.
Geplaatst: 09.01.2010 - 16:56
door v0lv0freak
ff offtopic, ben je naar nightmare geweest? (avatar). Was een vet feestje he
ontopic: De V40 is natuurlijk veel mooier, maar daar was je al achter zo te lezen. Enigste voordeel van een S40 is idd dat de speakers achterin betere bass geven, maar je geeft al aan een sub te hebben, dus dan heb je bass genoeg

Geplaatst: 09.01.2010 - 17:09
door marsm104
sjoerdb schreef:ik heb een V40 2004 1.9D 115PK uit lease gekocht, stond 180000 km op teller maar dat is peulenschilletje voor de auto. ik heb er december 2008 8000 euro voor betaalt. stoffen interieur, hu1205, stellar velgen met winterbanden, volledige onderhoudsboekjes erbij.
maar je kiest dus waarschijnlijk voor een v40,
hoeveel kilometer rij je met de auto?
je vorige auto was een 1.8i met gas, bevalt het je op gas?
voordelen van diesel: lange range mogelijk op 1 tank(1000 km/tank), vermogen genoeg ook bij 102pk, (ooit berekend maar weet niet of het nog klopt) diesel kost 300 euro per jaar meer t.o.v. lpg maar dat zou je nog kunnen narekenen.
ik rij gemiddeld 1 op 18,5 met mijn diesel.
Die ervaringen deel ik.
Ik heb dan een S40. Een sedan is soms lastig, met grote spullen, die kunnen moeilijk mee. Verder rijdt hij lekker en is hij zuinig.
Geplaatst: 09.01.2010 - 18:29
door Volvov40 rijder
oke,
ik heb deze auto in april gekoch en tot nu toe 13.000 km gereden,
veel problemen gehad met de lpg installatie maar dat komt omdat de auto nooit (lpg)onderhouden werd intussen alwel gedaan en rijd nu goed alleen denk dat de kop lek is en ik heb geen geld er meer voor over om hem te maken. vandaar dat ik een nieuwere type wil. ik heb intussen al wat auto's gehad op gas en wil ook niet meer anders. benzine is me te duur en diesel is me gewoon te duur in de wegenbelasting alhoewel als de km heffing komt dat ik er dan nog us over na ga denken maar dat zien we dan wel. ik rij met me v40 op het moment 1 op 7 en hij komt van 1 op 12 af dus hij zuipt steeds meer maar dat heeft te maken met de kop denk ik.
even stilstaan op gas of peut en hij loopt meteen op 3 poten zelfde met koude start. naja dat is het verhaal zo'n beetje

Geplaatst: 09.01.2010 - 23:58
door sjoerdb
dus evengoed weer een lpg auto, ik geloof dat je dan 2 mogelijkheden hebt: onderbouw of inbouw in reservewielbak. dit weet ik niet zeker?
Geplaatst: 10.01.2010 - 09:13
door Volvov40 rijder
nu heb ik gewoon de bom nog in de koffer te staan
maar de nieuwere types hebben de tank in de reservewielbak ja.
dus dat scheelt ook alweer ruimte.
Geplaatst: 10.01.2010 - 09:18
door bart simpson
sjoerdb schreef:dus evengoed weer een lpg auto, ik geloof dat je dan 2 mogelijkheden hebt: onderbouw of inbouw in reservewielbak. dit weet ik niet zeker?
:? waar wou je hem onder doen dan?
Geplaatst: 10.01.2010 - 16:25
door sjoerdb
wordt onderbouw van tank niet gedaan bij volvo? ik dacht dat ze dan klein tankje benzine doen en lpgtank er voor in de plaats onder plaatsen.
maar als jij zegt dat het niet kan dan geloof ik dat meteen, tenslotte heb ik alleen een diesel van onderen gezien.
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:53
door Volvov40 rijder
volgens mij is onderbouw toch op de plek van reservewiel?
dat is wat ik er van heb begrepen ?
Geplaatst: 10.01.2010 - 19:20
door V480-S60
Ik ben zo vrij het niet eens te zijn met jou beslissing een gasauto te kopen.
Een diesel is in mijn optiek (> 15.000 km/jaar) voor jou voordeliger alles bij elkaar. Aanschaf, onderhoud brandstof etc.
Als je een gasauto koopt heb je al gauw één te pakken met een naar verhouding hoge km stand en het gevaar dat je alsnog voor hoge kosten komt te staan.
Moet je het nog inbouwen dan is de aanschaf eigenlijk veeeel te duur.
De km-kostprijs van een diesel zal je behoorlijk meevallen. Reken het maar eens goed uit.
En op de koop toe rijdt de V40 diesel phaseII echt een stuk comfortabeler.
Geplaatst: 10.01.2010 - 20:53
door Volvov40 rijder
oke aangezien ik toch ook op vakantie ga naar buitenland denk ik dat ik toch maar overga naar diesel, maar wat voor onderhoud zit eraan?
ik weet dat je op lpg bespaart met brandstof en wegenbelasting maar dat geld steek je weer in je onderhoud, hoe zit dat met diesel?
ik rijd denk ik een klijne 15 16 dzkm per jaar.
Geplaatst: 11.01.2010 - 12:13
door V480-S60
Elke 20.000 km (of elk jaar) een beurt. Om de 160.000 een nieuwe D-riem. (Valt bij de 1.9D zeer mee qua prijs.)
Let wel op de conditie van de Turbo en of de slangen goed vastzitten en niet poreus zijn.
Hoewel het een Renault motor is, is deze gewoon echt goed te noemen. Ik heb er vanaf 150.000 km tot 320.000 km (op de turbo bij 225.000 km na, dat was even schrikken (Euro 1750,00 bij de dealer) zonder enig probleem mee gereden. Als ik de auto 3 jaar geleden niet total loss had gereden dan had ik em pas vorig jaar bij dik 400.000 van de hand gedaan. Beurten waren circa 450 Euro bij de dealer.
Geplaatst: 11.01.2010 - 17:28
door Volvov40 rijder
oke ,
kheb wel gnoeg info tduurt nog wel even voordat ik een andere auto ga kopen maar zo kan ik tenminste wel een beetje opletten over hoe en wat;)
Bdankt voor jullie info!
Geplaatst: 11.01.2010 - 18:30
door sjoerdb
ik heb mijn brandstof kosten goed bijgehouden, om als rekengetal te gebruiken:
31199 km
1685 liter diesel
1:18,51
1711,24 euro
36 tankbeurten
5,5 eurocent per kilometer
nu rij ik wel erg zuinig soms( gewoon op de snelweg 85 a 90 km/h rijden en dan verbruikt zo'n diesel helemaal weinig) maar het is te doen zoals ik het hier nu type.
Geplaatst: 11.01.2010 - 22:19
door BertilV70
Hallo,
Zelf een 2.0 16V gehad uit 1997. Fijne auto om in te sturen, alleen met 2 opgroeiende kids van 11 en 14 zitten die al gauw met de knieën tegen de voorstoelen gedrukt. Daar heb je weer last van tijdens het rijden dus een V70 gekocht.
Ik weet niet of er verschil zit tussen de ruimte van de voorstoelen en de achterbank t.o.v. een S40 en een V40.
Succes met je beslissing.