Pagina 1 van 5

De yhahama v8 in de xc90

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:39
door s3wage
Is dat beter als volvo techniek ?

Heeft dat hydrolysche kleppen of conventionele ?

Waarom zit er een yhamaha motor in ? :scratch:

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:41
door bart simpson
er zit een door Yamaha gebouwde Volvomotor in, of ken jij een Yamaha met een 4.4 V8?

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:43
door s3wage
Nee dat niet maar dat zegt ook niks :spermy: :lol: en mijn andere vragen ?

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:44
door Rick H
yhamaha ken ik niet.... Yamaha wel.

Dit is wat ik zo 1 2 3 kon vinden op internet,

"De V8 is volledig van aluminium, heeft vier kleppen per cilinder en variabele kleptiming."

grt
Rick

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:49
door s3wage
Is variabele kleptiming hydrolische klepstoters of conventionele(ivm gunstig voor lpi inbouw)

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:53
door liquid_force
s3wage schreef:(ivm gunstig voor lpi inbouw)
je wilt LPI in een XC90 V8 bouwen????? gooi er dan wel een heeeele grote LPG-tank in, anders sta je elke 150km bij de pomp ... 1 op 3 is heel normaal

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:56
door s3wage
Nee hoor,juist zuiniger dan een t6 als je er normaal mee rijd.

Geplaatst: 09.01.2010 - 18:59
door liquid_force
waar haal je die info vandaag (verbruik van LPG in de V8?)

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:00
door bart simpson
ik ga hier ook geen antwoord op geven, wel een V8 van 2000kg overwegen en dan gaan mieren over lpg

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:02
door Rick H
ik begrijp dat niet, ik zal het waarschijnlijk ook nooit begrijpen.....

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:05
door s3wage
Ik heb dat idd ergens gelezen maar waar weet ik ook niet meer.

Maar het klinkt mij logisch dat als je met veel oververmogen normaal rijd dat ie dan zuiniger is ?(ook fijn voor het mileu)

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:07
door liquid_force
ach en als het fout gaat kost een nieuwe kop slecht 8500 euro

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:09
door bart simpson
s3wage schreef:Ik heb dat idd ergens gelezen maar waar weet ik ook niet meer.

Maar het klinkt mij logisch dat als je met veel oververmogen normaal rijd dat ie dan zuiniger is ?(ook fijn voor het mileu)
dat gaf het rode milieulabel ook al aan :evil:

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:12
door s3wage
Het scheelt wel vegeleken met benzine Bart !dus op mij moet je niet boos worden !

En 8500euro voorn nieuwe kop ?weet je niet hoe snel de ontwikkelingen op lpg gebied gaan ?en hoe proffesioneel die branche is/word ?

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:14
door Rick H
ik voel weer een nieuwe (nutteloze) discussie aankomen

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:15
door piotrV70
s3wage schreef:Het scheelt wel vegeleken met benzine Bart !dus op mij moet je niet boos worden !

En 8500euro voorn nieuwe kop ?weet je niet hoe snel de ontwikkelingen op lpg gebied gaan ?en hoe proffesioneel die branche is/word ?
Kun je wat meer aandacht aan je spelling en interpunctie besteden ? Het wordt een beetje onleesbaar op deze manier.

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:17
door s3wage
O sorry Piotrv70,ik zl er op letten.

Ik vind dat zelf namelijk ook irritant als anderen zo knoeien met onze taal !

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:18
door MichielMaas
Rick H schreef:ik voel weer een nieuwe (nutteloze) discussie aankomen
Stop je er toch gewoon mee.

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:19
door s3wage
Wat is er nutteloos aan deze discussie Rick ?

Je moet niet vergeten dat over een paar jaar voor veel van ons een xc90 een betaalbare optie word !

Geplaatst: 09.01.2010 - 19:20
door bart simpson
Rick H schreef:ik voel weer een nieuwe (nutteloze) discussie aankomen
:? waar ga je over discussiƫren? (en met wie?)