Pagina 1 van 1

T6 handbak, Mensen van Volvo wakker worden a.u.b.!!

Geplaatst: 16.01.2010 - 22:06
door Johann
Over de XC60 in Autoweek,
De Geartronic-transmissie jaagt het blok in de sportstand op tot 6.500 toeren. Vervolgens neemt het schakelen te veel tijd in beslag. Zelf schakelen biedt nauwelijks soelaas, want ook dan verstrijkt er te veel tijd. De Geartronic heeft dus een S-stand en dan is de bak ondanks de
wat trage schakeltijden aan de nerveuze kant. In D heeft de bak juist weer een lui karakter. Geef je gas, dan duurt het even eer hij terugschakelt en dat gaat ook nog eens gepaard met een schokje, iets wat hij ook doet bij opschakelen. Niet het meest geraffineerde stukje techniek van de auto dus, die Geartronic.
Zelfde gaat voor de andere T6'en. Ook de V8 heeft dergelijk gedrag.

Doet afbreuk aan de motor en de auto in z'n totaliteit.

Wanneer kunnen we eindelijk eens een handbak verwachten? (Afgezien van dat een handbak beter bij de DrivE gedachte past..)

Geplaatst: 16.01.2010 - 22:11
door bart simpson
Zoals langer bekend, niet

Geplaatst: 17.01.2010 - 04:13
door Johan
Tijd voor de powershift.

Geplaatst: 17.01.2010 - 09:06
door bart simpson
reken daar niet op

Geplaatst: 17.01.2010 - 10:23
door Msuidgeest
HALLO !!!

Dit artikel staat in de Autoweek. Zeg maar de Telegraaf onder de autoblaadjes.

Daar hecht ik generlei waarde aan aan zulke artikelen uit dat blaadje.

U weet net zo goed als ik dat Volvo geen racewagens maakt voor de openbare weg. Dat de eerste T5 850 een keer harder ging dat 225 km/uur is nooit een reden geweest om Volvo te betichten dat ze geen snelle auto's maakten. Tegenwoordig gaan bijna alle merken mee om auto's te ontwikkelen die 250 kunnen halen.
Volvo maakt veilige auto's waar verschrikkelijk goed is over nagedacht. Niet voor niets heeft Volvo als enige een bots-centrum waarin het mogelijk is om ook de botshoek tussen auto's of voorwerpen te bepalen.
Dat een versnellingsbak een beetje traag schakelt, zal mij een totale rotzorg zijn. Als ik instap krijg ik een warm gevoel; als ik uitstap treuzel ik nog een beetje; als ik rij verplaats ik mij over de weg; als ik een ongeval heb, stap ik gewoon weer onbeschadigd uit. Daar koop ik een Volvo voor.

Geplaatst: 17.01.2010 - 11:06
door 945i
Msuidgeest schreef: Als ik instap krijg ik een warm gevoel; als ik uitstap treuzel ik nog een beetje; als ik rij verplaats ik mij over de weg; als ik een ongeval heb, stap ik gewoon weer onbeschadigd uit. Daar koop ik een Volvo voor.
Precies, daar gaat het om bij Volvo.

Geplaatst: 17.01.2010 - 16:27
door Johan
bart simpson schreef:reken daar niet op
Want? Deze automaat kan tot 450 Nm aan dus daar zit het hem niet in.

Geplaatst: 17.01.2010 - 16:46
door V480-S60
Volvo doet het gewoon niet Johan. Het blijft bij de Geartronic.

Hoewel ik het volledig met met Msuidgeest eens ben qua gevoel zou ook ik graag een wat verfijndere automaat als de GT willen hebben, die wat minder schokkerig en adequater mag reageren.

Geplaatst: 17.01.2010 - 17:30
door Ben
Je kunt de GT door een van de forumsponsors op gevoel laten tunen.
Dan kunnen ze de pieken er uit halen en er voor zorgen dat het rijgenot wordt verbeterd.
Tunen is lang niet altijd bedoeld om een auto sneller te maken.

Geplaatst: 17.01.2010 - 17:37
door eddy3
Wil toch even het volgende kwijt.
Bij het bekijken op Swedespeed;van foto's van de Detroit Motorshow,zag ik tot mijn grote verbazing, een rode R-Design XC60, met binnenin een handpook.
Buiten had ie een T6 badge,en dubbele uitlaat.
Neemt Volvo ons in de maling,door een D5 met T6 badge tentoon te stellen,of zie ik niet goed meer??

Grtn Eddy

Geplaatst: 18.01.2010 - 00:06
door Live
Dat een versnellingsbak een beetje traag schakelt, zal mij een totale rotzorg zijn. Als ik instap krijg ik een warm gevoel; als ik uitstap treuzel ik nog een beetje; als ik rij verplaats ik mij over de weg; als ik een ongeval heb, stap ik gewoon weer onbeschadigd uit. Daar koop ik een Volvo voor.

Ja.. Maar ik snap wel dat mensen daarom overstappen naar Audi die de zaken wel goed voor elkaar heeft op schakel gebied.. volgens mij Mercedes en BMW net zo.. Powershift leveren ze al op bepaalde modellen bij bepaalde motoren, dus waarom niet doortrekken. Dubbele koppeling lijkt mij per definitie beter.

Geplaatst: 18.01.2010 - 18:19
door drowel
Live schreef:Dat een versnellingsbak een beetje traag schakelt, zal mij een totale rotzorg zijn. Als ik instap krijg ik een warm gevoel; als ik uitstap treuzel ik nog een beetje; als ik rij verplaats ik mij over de weg; als ik een ongeval heb, stap ik gewoon weer onbeschadigd uit. Daar koop ik een Volvo voor.

Ja.. Maar ik snap wel dat mensen daarom overstappen naar Audi die de zaken wel goed voor elkaar heeft op schakel gebied.. volgens mij Mercedes en BMW net zo.. Powershift leveren ze al op bepaalde modellen bij bepaalde motoren, dus waarom niet doortrekken. Dubbele koppeling lijkt mij per definitie beter.
Klopt, maar als ik de verhalen zo hoor is het toch altijd nog zo dat de powershift van volvo niet zo is als de DSG bakken van audi en vw.