Pagina 1 van 1

Rem revisie

Geplaatst: 17.01.2010 - 13:43
door Booom
Van me v 2.0 uit 1996 met 210.000 km zit nu de rechter voorrem vast.

De boel al uit elkaar gehaald en de geleide pennen schoon gemaak, alles ziet er oke uit.
Onder de rubber hoes is de cilinder zelf flink geoxideerd en wilt dus niet meer naar binnen. Verklaart dus gelijk vaste rem en warm lopen.

Wat is mijn plan.
Nieuwe rubberen cups kopen en cilinder. Tips waar?
Deze terwijl de boel nog onder de auto zit vervangen.
Oude cilinder dmv remdruk eruit persen
Boel inspecteren en schoon maken
Rubbers en cilinder erin
Ontluchten
Klaar.

Gebeurt allemaal lekker in de kou en moet snel klaar.
Wie heeft er nog tips en/of aanwijzingen om dit te laten slagen.

Grt Marc

Geplaatst: 17.01.2010 - 13:57
door Blade
Ik zou op de sloop een goede 2e handsje scoren voor een paar tientjes.. Effe ontluchten (ververs meteen dan) en klaar ben je ! Ontluchten is alleen een rotklus zonder een remontluchter. En daarbij heb je kans dat je de hoofdremcilinder om zeep helpt bij een oudere auto.

Geplaatst: 19.01.2010 - 22:06
door Booom
Revisie set bestaat alleen uit de rubbers.
Word dus nieuwe remtang, geen sloop exemplaaar.

@ Poika
Waar moet ik om denke als ik de hoofdrem cil niet wil slopen

Geplaatst: 20.01.2010 - 21:26
door Msuidgeest
Enkele jaren terug heb ik bij de dealer 2 gereviseerde rem-klauwen gehaald en laten monteren. 240 gulden dacht ik te herinneren.
Een 960 uit 1991 was dat. En garantie op de gemonteerde spullen.

Geplaatst: 20.01.2010 - 22:52
door toppertje
240 gulden?
das bijna 10 jaar terug!

Geplaatst: 22.01.2010 - 21:54
door Booom
Revisie klauw voor 130 euro. Wel oude inleveren.