hallo, ik kocht gisteren een bi-fuel S van 2002, die de laatste twee jaar stilgestaan heeft. De wagen heeft 52000 km op de teller.
Zijn er raadgevingen inzake in gebruikneming : distributieriem, waterpomp, en lpg installatie
alvast bedankt
lpg rijden na twee jaar stilstand
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19497
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Voor een groot gedeelte met iksee90 eens. Niet overhaast allerlei onderdelen gaan vervangen. Een goede doorsmeerbeurt is het belangrijkste.
Maar let daarnaast even goed op alle rubbers/pakkingen en riemen. Die zullen van 2 jaar stilstand veel te lijden hebben gehad.
D-riem zou eigenlijk wel vervangen moeten worden gezien de leeftijd (8 jaar).
Maar let daarnaast even goed op alle rubbers/pakkingen en riemen. Die zullen van 2 jaar stilstand veel te lijden hebben gehad.
D-riem zou eigenlijk wel vervangen moeten worden gezien de leeftijd (8 jaar).
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19.01.2010 - 10:49
- Locatie: beringen
hallo,
een kleine up-date,
ben met de wagen naar de dealer geweest, wagen heeft onderhoud gekregen dat normaal voor 60.000 km voorzien is, geen speciale problemen.
distributieriem zou vervangen moeten worden na 120.000 km of 10 jaar, heb nog elders advies gekregen en lag in dezelfde lijn
een kleine up-date,
ben met de wagen naar de dealer geweest, wagen heeft onderhoud gekregen dat normaal voor 60.000 km voorzien is, geen speciale problemen.
distributieriem zou vervangen moeten worden na 120.000 km of 10 jaar, heb nog elders advies gekregen en lag in dezelfde lijn
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
motor, stuur, rem olie vervangen. en hopen dat alle kleppen dicht waren toen de motor stilstond!!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
beschermkap vd d-riem afhalen, in de 5e zetten, een wiel opkrikken en draaien tot de markering op het nokkenaswiel aangeeft dat de nokkenas in 'rust' / 0 toestand is.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Dan staat de nokkenas op 0, maar ik weet zeker dat er nog kleppen open staan!!!!!!! Of zijn de nokkenassen tegenwoordig zo variabel dat ook de mechanische nokken verplaatsen????steven460 schreef:beschermkap vd d-riem afhalen, in de 5e zetten, een wiel opkrikken en draaien tot de markering op het nokkenaswiel aangeeft dat de nokkenas in 'rust' / 0 toestand is.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Vrees dat het idd niet helemaal open/dicht zal zijn. Maar er is een positie dat de kleppen minimaal bediend/ingedrukt zijn.
Alleen kan ik beter mijn stelling helemaal intrekken. Truukje is niet zo makkelijk zoals ik eerst voorschotelde.
:oops:
Alleen kan ik beter mijn stelling helemaal intrekken. Truukje is niet zo makkelijk zoals ik eerst voorschotelde.
:oops:
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik geloof niet dat je de werking van een motor helemaal begrijpt,is niet vervelend bedoeld,maar hoe je de nokkenas ook zet,er blijven altijd kleppen open staan,anders loopt hij niet als alle kleppen tegelijk open of dicht staan..die motor moet nog uitgevonden worden.steven460 schreef:beschermkap vd d-riem afhalen, in de 5e zetten, een wiel opkrikken en draaien tot de markering op het nokkenaswiel aangeeft dat de nokkenas in 'rust' / 0 toestand is.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En de distributieriem moet je echt vervangen,die heeft te lang op een punt gestaan en is ook verdroogd..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als binnenkort het olielampje gaat branden stionair,dan weet je dat het door het lange staan komt,de olie kanalen in de oliepomp en aanzuigbuis gaan meestal dicht zitten na lange stilstand..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het beste is om de motor goed te spoelen een keer met forte!