Zal me even netjes voorstellen.
Ik ben Mark en heb een Volvo ben er eigenlijk in september ingerold, maar heb zo'n schik van m'n 460 dat ik denk, ik ga even op het volvo forum kijken.
Ik ben werkzaam als werkvoorbereider/monteur bij een revisiebedrijf. Ik ben redelijke autogek, maar niet direct merk gebonden. (voornamelijk bouwjaren 1980 - 1995) Daardoor ben ik in het bezit van een golf 1 cabrio, een E-kadett en een cross E-kadett. (heel toevallig allemaal steek 4x100 )
De 460 rijdt voornamelijk op LPG en is voorzien van een G3 installatie. Ik ben de 2e eigenaar en gelukkig heeft de vorige eigenaar hem netjes onderhouden voor mij.
Mijn (toekomst) plannen met de 460 zijn vooral hem net iets te laten onderscheiden van de rest. velgen, verlaging en audio zullen de eerste aanpassingen worden.
ben wel ff met het uiterlijk van de 460 bezig geweest
waarschijnlijk worden dit de zomervelgen voor m'n wagen, gepikt van de golf cabrio die er voor staat, maar die krijgt weer 'nieuwe'
handig zo'n zelfde steek
Volvo 460 updaten
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20
Bovenstaande ff uit het voorstel topic geleend, nu alweer ff verder.
Ik heb na het monteren van de velgen eerst maar even een paar centreer ringen gedraaid voor de velgen, op de bouten wil hij niet echt lekker centreren.
Volgende stap was wat muziek in de wagen:
Ground Zero versterker:
Ground Zero sub:
en na een paar uur draden trekken en schroeven
een Ground Zero Composetje:
Dit alles op een Sony CDX GT630
Kist voor de sub is onderweg en de audio kabels liggen al, volgende plannen zijn bekisting maken en bekleden om de gastank en de versterker hierin een mooi plekje te geven.
Ook maar even de welkbekende stickers geplakt
gr,
Mark
Ik heb na het monteren van de velgen eerst maar even een paar centreer ringen gedraaid voor de velgen, op de bouten wil hij niet echt lekker centreren.
Volgende stap was wat muziek in de wagen:
Ground Zero versterker:
Ground Zero sub:
en na een paar uur draden trekken en schroeven
een Ground Zero Composetje:
Dit alles op een Sony CDX GT630
Kist voor de sub is onderweg en de audio kabels liggen al, volgende plannen zijn bekisting maken en bekleden om de gastank en de versterker hierin een mooi plekje te geven.
Ook maar even de welkbekende stickers geplakt
gr,
Mark
- darksideT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 15.07.2008 - 21:58
- Contacteer:
lekker audio-setje voor een 460
Volvo 440 Turbo bleedvalve(0,8bar)
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
Je hebt dat compo setje netjes op je deurbekleding gemaakt.
En klinkt hij mooi??
En wat ga je er nog meer aan doen Mark??
Succes in ieder geval!
En klinkt hij mooi??
En wat ga je er nog meer aan doen Mark??
Succes in ieder geval!
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20
Thanks voor de leuke reacties!
Het setje klinkt heerlijk!
Was eigenlijk merkloos spul gewent, dus 't klinkt al gouw goed
Had in de 3 uur rommelen eigenlijk alleen nog maar de linkerkant netjes kunnen doen, rechts zit ie nog gewoon rechtstreeks op de radio.
Het speelt heerlijk zuiver en hard, maar het schreeuwt om een lekkere bass. Denk dat ik de tweeter wat zachter afstel, want hij is erg duidelijk aanwezig. Gelukkig kan je dat afstellen in het filter.
Verdere plannen zijn iig nog verlagen, rij nu net een XC. Wordt gewoon een vast setje, ik neig een beetje naar offset omdat ie nu ook al wat naar achteren leunt, maar dat kan net zo goed aan de huidige vering liggen. Ik heb natuurlijk wel een gastank achterin liggen.
De wielen lopen iig nog in geen geval aan, dus daar had ik mazzel mee.
Nog een vraagje tenslotte. Zijn die 1600's te chippen, ook icm gas?
Hij wil niet echt van z'n plek (wat verwacht je ook in deze combinatie, maar goed) Hij houd ook nog in tussen de 3 en 3500 toeren. Daarna klimt ie snel in toeren, dat moet er uit te halen zijn.
Iemand ervaring met het chippie en het dooie punt? Ik zit een beetje richting verdeelkap/bougiekabels/bougies te denken.
Ook stationair is nog onregelmatig, maar dat ligt denk ik aan een vervuilde stappenmotor. Zijn die een beetje makkelijk schoon te maken?
gewoon remmenreiniger er doorheen?
groeten,
Mark
Het setje klinkt heerlijk!
Was eigenlijk merkloos spul gewent, dus 't klinkt al gouw goed
Had in de 3 uur rommelen eigenlijk alleen nog maar de linkerkant netjes kunnen doen, rechts zit ie nog gewoon rechtstreeks op de radio.
Het speelt heerlijk zuiver en hard, maar het schreeuwt om een lekkere bass. Denk dat ik de tweeter wat zachter afstel, want hij is erg duidelijk aanwezig. Gelukkig kan je dat afstellen in het filter.
Verdere plannen zijn iig nog verlagen, rij nu net een XC. Wordt gewoon een vast setje, ik neig een beetje naar offset omdat ie nu ook al wat naar achteren leunt, maar dat kan net zo goed aan de huidige vering liggen. Ik heb natuurlijk wel een gastank achterin liggen.
De wielen lopen iig nog in geen geval aan, dus daar had ik mazzel mee.
Nog een vraagje tenslotte. Zijn die 1600's te chippen, ook icm gas?
Hij wil niet echt van z'n plek (wat verwacht je ook in deze combinatie, maar goed) Hij houd ook nog in tussen de 3 en 3500 toeren. Daarna klimt ie snel in toeren, dat moet er uit te halen zijn.
Iemand ervaring met het chippie en het dooie punt? Ik zit een beetje richting verdeelkap/bougiekabels/bougies te denken.
Ook stationair is nog onregelmatig, maar dat ligt denk ik aan een vervuilde stappenmotor. Zijn die een beetje makkelijk schoon te maken?
gewoon remmenreiniger er doorheen?
groeten,
Mark
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
Hey Mark,
Voor zover ik weet is alles te chippen als het maar een computer heeft, als ik het goed heb he.
Mijn oude vento kon ook gewoon gechipt worden zonder problemen en die was uit 1993 dus ja.
Dus het word tijd dat je het woofertje erin gaat maken voor de bass?
Succes nog.
BTW. anders moet je deze jongens even een mailtje sturen over dat chippen.
En er staat bij dat die van jou gewoon gechipt kan worden dus.
Hierbij de site: http://link.marktplaats.nl/314324731
Voor zover ik weet is alles te chippen als het maar een computer heeft, als ik het goed heb he.
Mijn oude vento kon ook gewoon gechipt worden zonder problemen en die was uit 1993 dus ja.
Dus het word tijd dat je het woofertje erin gaat maken voor de bass?
Succes nog.
BTW. anders moet je deze jongens even een mailtje sturen over dat chippen.
En er staat bij dat die van jou gewoon gechipt kan worden dus.
Hierbij de site: http://link.marktplaats.nl/314324731
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Chippen heeft echt geen zin. Betaalt je scheel voor een paar pk's en nm's. Leuk project. Composet heb je inderdaad heel netjes ingebouwd
De velgjes vind ik niks. Verder ziet het er prima uit !
De velgjes vind ik niks. Verder ziet het er prima uit !
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
Poika heeft wel gelijk over je pk vermogen.
Het scheelt nooit meer dan 15 a 20 pk en 15 nm aan trekvermogen.
Een maatje van me heeft een peugeot 206 cc 2.0i en die heeft de duurste rallychip erin van meer dan 1200 euro(zoals hij zegt) en dat scheelde hem 24 pk.
Maar bij hem merk je het wel omdat ze de software helemaal aangepast hebben op de computer.
Maar voor 150 euro zal je niet zo heel veel verschil kunnen ervaren, alleen in je benzine verbruik.
Het scheelt nooit meer dan 15 a 20 pk en 15 nm aan trekvermogen.
Een maatje van me heeft een peugeot 206 cc 2.0i en die heeft de duurste rallychip erin van meer dan 1200 euro(zoals hij zegt) en dat scheelde hem 24 pk.
Maar bij hem merk je het wel omdat ze de software helemaal aangepast hebben op de computer.
Maar voor 150 euro zal je niet zo heel veel verschil kunnen ervaren, alleen in je benzine verbruik.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
ik denk zelf dat je ergens anders moet kijken dan die chip. probleem zal ergens anders liggen. kijk de gaskabel eens na of de stappenmotor. misschien dat je hier het probleem wel mee oplost. en chip hoeft dan denk ik niet. veel meer kan je er toch niet mee uithalen
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Wat betreft het dode punt heb ik precies hetzelfde. Rijd ook een 1.6i op lpg.
Heb ondertussen alles vervangen, rotor+verdeler,bougies,bougiekabels,stappenmotoren reinigen,kleppen stellen etc etc.. Maar het gaat er niet uit.
Ik denk dat het met de combinatie van dit motortype en lpg te maken heeft, aangezien mijne het op benzine aanzienlijk beter doet.
Heb ondertussen alles vervangen, rotor+verdeler,bougies,bougiekabels,stappenmotoren reinigen,kleppen stellen etc etc.. Maar het gaat er niet uit.
Ik denk dat het met de combinatie van dit motortype en lpg te maken heeft, aangezien mijne het op benzine aanzienlijk beter doet.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12.10.2009 - 22:20
Dat is wel toevallig dat jij precies hetzelfde heb....
dan zou ik bijna kunnen concluderen dat ik datzelfde niet hoeft te vervangen, omdat dat toch niet helpt...
Ik heb 't ook nog ff op benzine geprobeerd, en dat ging aanmerkelijk beter idd.
Ik ga in ieder geval nog de stappenmotor schoonmaken, omdat ie nogal onregelmatig stationair loopt. Neem dan meteen de hele inlaat traject onder handen (schoonmaken nakijken), ik hoorde ook nog iets over een zeefje bij de gas injector oid. Weet niet of dit bij G3 ook zo zit. Ik laat 't nog wel weten
Bedankt voor de info iig!
dan zou ik bijna kunnen concluderen dat ik datzelfde niet hoeft te vervangen, omdat dat toch niet helpt...
Ik heb 't ook nog ff op benzine geprobeerd, en dat ging aanmerkelijk beter idd.
Ik ga in ieder geval nog de stappenmotor schoonmaken, omdat ie nogal onregelmatig stationair loopt. Neem dan meteen de hele inlaat traject onder handen (schoonmaken nakijken), ik hoorde ook nog iets over een zeefje bij de gas injector oid. Weet niet of dit bij G3 ook zo zit. Ik laat 't nog wel weten
Bedankt voor de info iig!