Pagina 1 van 1

Deurvergrendeling/AB:ok, binnen:wel dicht, niet open

Geplaatst: 20.01.2010 - 16:36
door FrankM
Het onderwerp is een poging om het probleem dat ik sinds een week heb te beschrijven. Ik heb een S60 en die kan ik met de afstandsbediening prima openen en sluiten. Van binnenuit kan ik met de knopjes op de 'leuning' van de portieren links- en rechtsvoor alle deuren sluiten. Maar openen lukt niet. Ik kan wel het linker portier openen met de handgreep. Als ik het portier open heb en ik druk op het knopje 'sluiten' dan sluiten alle portieren en springen daarna weer open.

Dit alles om aan te geven dat er met het openen en sluiten eigenlijk niets mis is, behalve dat niet gereageerd wordt op de knopjes aan de binnenkant in gesloten toestand. Ik kwam op het forum dit topic tegen, maar dat is niet afgerond en wordt vervuild door een ander probleem.

De dealer geeft aan dat er een storingscode is die niet weg wil gaan en dat aanvullend onderzoek (1 a 1.5 uur) nodig is. Heeft iemand hier nog technische ideeën? Ik zou bijvoorbeeld wel willen weten waar de CV module zit, aangezien ik die verdenk. Any help is appreciated.

gr/F

Geplaatst: 20.01.2010 - 19:54
door aertssenhjc
Ik heb hetzelfde op het moment. Ik ben erachter gekomen dat als ik rijd, de knop open dicht, wel als zodanig kan gebruiken.

(ik open de deuren altijd met de unlock op de AB in de auto)

Geplaatst: 20.01.2010 - 22:07
door FrankM
Nee... bij mij is het in alle situaties (behalve beschreven) alleen dicht. Niet open.

Gr/F

Geplaatst: 14.02.2010 - 12:40
door Johnk
Dat probleem heb ik ook, bij gebruik AB blijft linker portier op slot???

Geplaatst: 14.02.2010 - 12:53
door FrankM
Ik ben inmiddels verder. In de garage is geconstateerd dat het rechterachterslot weliswaar vergrendelt, maar dat de REM/CEM dat niet uitleest. Voor de regeleenheid blijft het slot open staan. Het lijkt erop dat het binnenknopje dan niet werkt om de deuren te openen.
Op mijn verzoek is de monteur verder gaan zoeken en het bleek een draadbreuk te zijn in de kabelboom. Op een plek waar je dat niet zou verwachten (want geen frictie of zo) was het kabeltje dat het uitleessignaal naar de REM leidt kapot.

Misschien een tip voor anderen die met hetzelfde probleem zitten: laat de auto even uitlezen en laat specifiek kijken of alle portieren zich vergrendeld melden. Let wel: dit gaat alleen om de situatie dat het slot wel gewoon werkt. Als het slot niet meer werkt dan is er een grote kans dat er iets in het slot kapot is.

Gr/F