Pagina 1 van 3
Knipperautomaat 3x knipperen
Geplaatst: 21.01.2010 - 17:40
door Voorn
Omdat iemand, achteruitrijdend, met zijn trekhaak een flinke deuk in de voorbumper heeft gereden (verzekerd) kreeg ik de kans om in een D5 S60 te rijden met 185pk.
Daarin ontdekte ik een leuke gadget.
1x aanraken van je knipperstang resulteerde in het feit dat het knipperlicht 3x ging knipperen.
De garage zegt dat dit niet software matig kan worden aangepast in mijn auto. D5 geartronic 08-04-2005.
Zit het dan in het relais en kan ik die zo in mijn auto steken?

Geplaatst: 21.01.2010 - 17:41
door Fredhead
Dit zit inderdaad in het relais, of het zo in je eigen auto te zetten is weet ik niet zeker.
Er is hier volgens mij wel eens iemand geweest die het in zijn S60 in heeft gebouwd
Geplaatst: 21.01.2010 - 17:44
door Welles
De kans is groot dat dit onderdeel wordt van het
magische kastje dat forumlid M@rcel aan het maken is.
Geplaatst: 21.01.2010 - 18:42
door VolvoRob
Wel vreemd dat dat niet zou kunnen. Bij Volkswagen is het sinds een aantal jaren ook zo geschakeld, en bij oudere modellen kunnen ze dat zo upgraden...
Geplaatst: 21.01.2010 - 19:12
door Oceanracer
Bij Volkswagen werkt alles nog lekker ouderwets. Niks noppes nada canbus. Even een ander relais er in is echt wat te kort door de bocht.
Geplaatst: 21.01.2010 - 20:01
door JSS
VW gebruikt (tegenwoordig) ook gewoon CAN-bus hoor...
Geplaatst: 21.01.2010 - 20:19
door Oceanracer
Volvo maakte daar in 2000 (V70/285) al gebruik van. VW niet. Moet ik hier soms alles per jaar gaan specificeren?
Geplaatst: 21.01.2010 - 20:20
door M@rcel
VolvoRob schreef:Wel vreemd dat dat niet zou kunnen. Bij Volkswagen is het sinds een aantal jaren ook zo geschakeld, en bij oudere modellen kunnen ze dat zo upgraden...
Het kán wel, maar Volvo doet het niet (schrijft er de software niet voor).
Geplaatst: 21.01.2010 - 21:03
door V70/2.4D/2003
Dat het WEL kan is helder. Mijn vorige auto, Opel Astra uit 2004, had het ook. Toch raar dat dit op auto's van dit niveau er of niet is of niet alsnog in te bouwen is. ::?
Mogelijk dat de chinezen de software in de toekomst wel schrijven voor de ingereden Volvo's?

Geplaatst: 21.01.2010 - 21:04
door Hans oet Twent
VW heeft het standaard, evenals Opel......
Geplaatst: 21.01.2010 - 22:15
door vincent65
Citroën ook.....
Geplaatst: 22.01.2010 - 08:27
door janpie
Bij Volkswagen werkt alles nog lekker ouderwets
Die van (L) Oosterveld zeker??
Geplaatst: 22.01.2010 - 08:52
door Walter
V70/2.4D/2003 schreef:Dat het WEL kan is helder. Mijn vorige auto, Opel Astra uit 2004, had het ook. Toch raar dat dit op auto's van dit niveau er of niet is of niet alsnog in te bouwen is. ::?
Heeft denk ik niet zoveel te maken met 'in te bouwen'. Het is een aanpassing van de software en dat is iets anders als een relais vervangen, zoals al genoemd werd. Het is nooit rendabel om die software te ontwikkelen.
Geplaatst: 22.01.2010 - 10:13
door HarryK
Bij Conrad hebben ze een knipperlichtmodule te koop. Kost 40 euro en heeft hetzelfde resultaat. Als het goed is heeft BlackWolf ooit foto's geplaatst van de inbouw in zijn x40. Ik kan ze alleen niet weer vinden. Ik heb laatst ook zo'n kastje gehaald, moet alleen nog ingebouwd worden....
Geplaatst: 22.01.2010 - 17:09
door JSS
Oceanracer schreef:Volvo maakte daar in 2000 (V70/285) al gebruik van. VW niet. Moet ik hier soms alles per jaar gaan specificeren?
Of je zin in de juiste tijd zetten, om dit soort misverstanden te voorkomen.
Bij Volkswagen werkt alles nog lekker ouderwets.
Geplaatst: 22.01.2010 - 17:11
door Walter
HarryK schreef:Bij Conrad hebben ze een knipperlichtmodule te koop. Kost 40 euro en heeft hetzelfde resultaat. Als het goed is heeft BlackWolf ooit foto's geplaatst van de inbouw in zijn x40. Ik kan ze alleen niet weer vinden. Ik heb laatst ook zo'n kastje gehaald, moet alleen nog ingebouwd worden....
De elektronika van een X40 is wat eenvoudiger als van een V70 00-07. Zal een lastigere opgave zijn
Geplaatst: 22.01.2010 - 19:07
door Oceanracer
JSS schreef:Oceanracer schreef:Volvo maakte daar in 2000 (V70/285) al gebruik van. VW niet. Moet ik hier soms alles per jaar gaan specificeren?
Of je zin in de juiste tijd zetten, om dit soort misverstanden te voorkomen.
Bij Volkswagen werkt alles nog lekker ouderwets.
Toen jij nog op de basisschool zat, kwam de V70/285 (waar dit topic over gaat) al op de markt met canbus. De toenmalige VW's gebruikten die techniek toen nog niet. Dat VW dat nu (al sinds 2004) ook toepast staat daar helemaal los van. Ook nieuwe Volvo's hebben inmiddels al jaren een 3xknipperen-functie maar ook daar gaat dit topic niet over.
Geen (oudere) appels met (nieuwere) peren gaan vergelijken.

Geplaatst: 22.01.2010 - 19:12
door BlackcurrantV70
Helemaal mee eens Oceanracer, ik kan hier een hele resem redenen geven waarom ik een V70 MY06 zonder 3x knipperen, koos boven een VW, Citroen of wat dan ook met 3 x knipperen

Geplaatst: 22.01.2010 - 21:27
door Msuidgeest
Ik heb dat drie keer knipperen ook op mijn zakelijke VW (zolang ik hem nog heb ...).
Voor mij hoeft dat niet want 3 keer is gewoon te weinig om duidelijk te maken wat je wilt. Overigens maak ik uit wanneer en hoe vaak ik wens te knipperen.
Niet mijn keuze dus.
Geplaatst: 22.01.2010 - 21:38
door TM645
Het is met al die dingen die de auto zelf doet, het is nooit wat het moet zijn. Het blijft een compromie van factoren. Ik heb angst voor deze zaken. Het is het begin van het einde. Straks is het alleen nog maar de bestemming invoeren en enter. Ik wil auto rijden!