Pagina 1 van 4

volvo assistance europe

Geplaatst: 21.01.2010 - 20:05
door Depom
Hoi,

Ik heb een D5 uit 2004 die altijd is onderhouden door de dealer en alle beurten heeft gehad. Echter het is een importwagen (import 2009). Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik deze auto in het volvo assistance europe plan krijg? Is dit mogelijk?

Geplaatst: 21.01.2010 - 20:06
door bart simpson
gewoon onderhoud uit laten voeren bij een NL dealer

Geplaatst: 21.01.2010 - 20:08
door Depom
Dank je bart! Eenvoudiger kan het niet zijn!

Geplaatst: 21.01.2010 - 20:15
door Msuidgeest
Tja, als er voorgeschreven onderhoud is uitgevoerd, zou ik als dealer geen probleem zien. Maar ik ben geen dealer en zou als particulier denken dat iedereen wel een stempeltje in een boekje kan zetten.

De eerste gang is een ritje naar de dealer (advies van Bart) en je laten informeren.

Geplaatst: 21.01.2010 - 20:22
door Oceanracer
Direct na het uitvoeren van de voorgeschreven beurt heb je altijd recht op 1 jaar Volvo-assistance. Dit is kosteloos en geldt tot dat de auto 10 jaar oud is. Daarna betaal je € 35,00 per jaar. Altijd nog veel goedkoper dan Route-Mobiel of de Wegenwacht van de ANWB.

Geplaatst: 21.01.2010 - 20:23
door bart simpson
de dingen kunnen soms onverwacht simpel zijn

Geplaatst: 22.01.2010 - 09:59
door Rob2u
Blijft wel "vreemd" dat een Nederlandse dealer niet de Assistance overneemt van zijn Duitse Volvo-collega!
Ik heb ook een import auto met volledig Volvo onderhoud, afgestempeld boekje en assistance certificaat. Echter de Nederlandse dealer erkent dit niet en geeft dit pas als er een onderhoudsbeurt in NL is uitgevoerd.

Hoezo "er zijn geen grenzen meer in Europa......"

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:30
door bart simpson
Volvo NL kan ook niet grensoverschrijdend in de onderhoudshistorie kijken, die gang wordt altijd gemaakt alvorens de gratis hulp daadwerkelijk verleent wordt, heb je geen onderhoud in NL laten uitvoeren heb je geen rechten.
Rob2u schreef:Hoezo "er zijn geen grenzen meer in Europa......"
wie heeft je dat wijsgemaakt? :twisted:

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:35
door bartv70
Rob2u schreef:Blijft wel "vreemd" dat een Nederlandse dealer niet de Assistance overneemt van zijn Duitse Volvo-collega!
Ik heb ook een import auto met volledig Volvo onderhoud, afgestempeld boekje en assistance certificaat. Echter de Nederlandse dealer erkent dit niet en geeft dit pas als er een onderhoudsbeurt in NL is uitgevoerd.

Hoezo "er zijn geen grenzen meer in Europa......"
Zo proberen dealers "hun" markt te beschermen

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:37
door bart simpson
gelul

Voor het recht op die hulpverlening zijn er simpele criteria, voldoe je niet krijg je het ook niet.

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:38
door Walter
bartv70 schreef:
Rob2u schreef:Blijft wel "vreemd" dat een Nederlandse dealer niet de Assistance overneemt van zijn Duitse Volvo-collega!
Ik heb ook een import auto met volledig Volvo onderhoud, afgestempeld boekje en assistance certificaat. Echter de Nederlandse dealer erkent dit niet en geeft dit pas als er een onderhoudsbeurt in NL is uitgevoerd.

Hoezo "er zijn geen grenzen meer in Europa......"
Zo proberen dealers "hun" markt te beschermen
He? Waar slaat dat nou weer op? Moet ik dat zien als een opmerking die past in het rijtje "alle dealers zijn oplichters" etc? <EDIT: zie reactie van BartV70 hieronder. Ja dus. Weten we dat ook weer>

De dealers hebben hier niets mee van doen hoor... Dit wordt door de Volvo importeurs geregeld... Alleen die werken, zoals Bart S al aangeeft, niet grensoverscheidend. De dealer heeft er niets mee te maken

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:40
door bartv70
Oceanracer schreef:Direct na het uitvoeren van de voorgeschreven beurt heb je altijd recht op 1 jaar Volvo-assistance. Dit is kosteloos en geldt tot dat de auto 10 jaar oud is. Daarna betaal je € 35,00 per jaar. Altijd nog veel goedkoper dan Route-Mobiel of de Wegenwacht van de ANWB.
:?: :?: Kostenloos?, € 35 p/j veel goedkoper? Als ik een voorgeschreven beurt laat uitvoeren bij de off.dealer kost dat veeeeeel meer dan bij een onafhankelijke garage, lees alle relevante topics maar na.
Dit noemen ze een sigaar uit eigen doos

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:52
door V70 T5 assen
Daar gaan we weer , eindeloze discussie kostprijs dealer vs buurt/dorpsgarage.
TS wil graag langs de dealer om het te regelen icm beurtje, lijkt me vrij logisch als je als nederlandse organisatie (volvo nederland) een garantie geeft deze auto ook eerst "gezien" wilt hebben en in die beurt zit vast wel een bedrag dat die garantie dekt.
Ik werk ook niet alleen omdat ik het zo leuk vind

Geplaatst: 22.01.2010 - 10:58
door Walter
V70 T5 assen schreef:Daar gaan we weer , eindeloze discussie kostprijs dealer vs buurt/dorpsgarage.
TS wil graag langs de dealer om het te regelen icm beurtje, lijkt me vrij logisch als je als nederlandse organisatie (volvo nederland) een garantie geeft deze auto ook eerst "gezien" wilt hebben en in die beurt zit vast wel een bedrag dat die garantie dekt.
Ik werk ook niet alleen omdat ik het zo leuk vind
Thanks... Was ook al bang voor de zoveelste discussie... Net zoiets als wat beter is, voor- of achterwielaandrijving. Kom je nooit uit

Geplaatst: 22.01.2010 - 11:13
door bartv70
V70 T5 assen schreef:Daar gaan we weer , eindeloze discussie kostprijs dealer vs buurt/dorpsgarage.
TS wil graag langs de dealer om het te regelen icm beurtje, lijkt me vrij logisch als je als nederlandse organisatie (volvo nederland) een garantie geeft deze auto ook eerst "gezien" wilt hebben en in die beurt zit vast wel een bedrag dat die garantie dekt.
Ik werk ook niet alleen omdat ik het zo leuk vind
Ik zeg niet dat de Nederlandse Volvo dealer/importeur ongelijk heeft in hun werkwijze maar vond de conclusie van Oceanracer dat het de 1e 10 jaar "gratis" is en daarna "maar" €35 kost wat kort door de bocht.
@Bart S. , nergens heb ik vermeld dat de criteria niet zouden kloppen of dat ik het onredelijk vind.
Laat er geen misverstand over bestaan, ook ik ben tevreden met mijn Volvo dealer.

Geplaatst: 22.01.2010 - 11:37
door bart simpson
maar de pot even lekker omschoppen is gewoon leuk?

Geplaatst: 22.01.2010 - 11:42
door Rob2u
bart simpson schreef:Volvo NL kan ook niet grensoverschrijdend in de onderhoudshistorie kijken,
Altijd toch weer aardig hoeveel zo'n onderwerp losmaakt aan reacties 8)

Maar Bart, kennen ze bij Volvo geen Internet!?!?!?! Ik kan in China ook rustig in mijn email kijken of mijn eigen PC in NL benaderen hoor!
En in het uiterste geval bestaat er nog zoiets als een hardcopy en opsturen via de good old TNT Post.

Nee, dit is mij van Volvo goed tegengevallen!

Geplaatst: 22.01.2010 - 12:31
door bart simpson
@ rob2u, ik kan wel overal op jouw emailberichten inloggen? of ga je me nu teleurstellen?

Geplaatst: 22.01.2010 - 12:32
door V70 T5 assen
bartv70 schreef:
V70 T5 assen schreef:Daar gaan we weer , eindeloze discussie kostprijs dealer vs buurt/dorpsgarage.
TS wil graag langs de dealer om het te regelen icm beurtje, lijkt me vrij logisch als je als nederlandse organisatie (volvo nederland) een garantie geeft deze auto ook eerst "gezien" wilt hebben en in die beurt zit vast wel een bedrag dat die garantie dekt.
Ik werk ook niet alleen omdat ik het zo leuk vind
Ik zeg niet dat de Nederlandse Volvo dealer/importeur ongelijk heeft in hun werkwijze maar vond de conclusie van Oceanracer dat het de 1e 10 jaar "gratis" is en daarna "maar" €35 kost wat kort door de bocht.
@Bart S. , nergens heb ik vermeld dat de criteria niet zouden kloppen of dat ik het onredelijk vind.
Laat er geen misverstand over bestaan, ook ik ben tevreden met mijn Volvo dealer.
Is er uberhaupt wel iets gratis?? zelfs die koffie die je bij de dealer drinkt betaal je in feite zelf , na die tien jaar worden de risico,s gewoon wat groter op pech waardoor er een bescheiden aanvulling wordt gevraagt.

Ik zie die pechhulp als een extra service , ze hadden het ook niet hoeven doen.

Geplaatst: 22.01.2010 - 12:39
door bartv70
bart simpson schreef:maar de pot even lekker omschoppen is gewoon leuk?
Nee, maar nuanceren wel