Informatie gezocht m.b.t. (over)spuiten van onderdelen
Geplaatst: 05.01.2006 - 20:02
Daar ik bijna al mijn onderdelen bijmekaar heb gesprokkeld voor een ombouw, zou ik graag wat tips of adviezen krijgen over spuitwerk. Ik heb nog geen prijzen opgevraagt, maar hoor links en rechts dat het behoorlijk prijzig is. Heeft iemand een idee wat het kost om een bumper (met stootlijsten en onderspoiler) een linker en rechter voorscherm te laten spuiten? En heeft het zelf prepareren van de onderdelen nog invloed op de prijs? Dit was ik eigenlijk zowieso van plan, maar hoe ga ik dan het best te werk?
De bumper die ik wil plaatsen heb ik reeds bijgeplamuurd en die vervolgens glad geschuurd. Voor de rest is de bumper gaaf, maar de rest moet natuurlijk ook geschuurd en ontvet worden. Welke soort schuurpapier en welke korrel moet je uiteindelijk eindigen? Moet ik bij het preparen van de voorschermen verder nog ergens specifiek op letten? En kan ik het ontvetten maar beter aan de spuiter overlaten?
Dan als laatste; wat is een betere volgorde van werken: eerst alles spuiten en dan monteren, of juist andersom. Ik kan mij zo voor stellen dat losse onderdelen spuiten makkelijker en wellicht goedkoper is, maar misschien heb je dan weer veel meer kleurverschil met de rest van het body werk.
Ter info:
Het doel is dus om alles weer groen te krijgen zoals het was. Het kleurnummer van de auto heb ik hier niet zo bij de hand, maar de benaming is summer green metallic (volgens mij dezelfde kleur als de V40 van arnhoud).
De bumper en onderspoiler zijn zilvermetallic, en de nog te kopen zijpanelen ws geel
De bumper die ik wil plaatsen heb ik reeds bijgeplamuurd en die vervolgens glad geschuurd. Voor de rest is de bumper gaaf, maar de rest moet natuurlijk ook geschuurd en ontvet worden. Welke soort schuurpapier en welke korrel moet je uiteindelijk eindigen? Moet ik bij het preparen van de voorschermen verder nog ergens specifiek op letten? En kan ik het ontvetten maar beter aan de spuiter overlaten?
Dan als laatste; wat is een betere volgorde van werken: eerst alles spuiten en dan monteren, of juist andersom. Ik kan mij zo voor stellen dat losse onderdelen spuiten makkelijker en wellicht goedkoper is, maar misschien heb je dan weer veel meer kleurverschil met de rest van het body werk.
Ter info:
Het doel is dus om alles weer groen te krijgen zoals het was. Het kleurnummer van de auto heb ik hier niet zo bij de hand, maar de benaming is summer green metallic (volgens mij dezelfde kleur als de V40 van arnhoud).
De bumper en onderspoiler zijn zilvermetallic, en de nog te kopen zijpanelen ws geel