Verwarmingsprobleem V70 D5
Geplaatst: 22.01.2010 - 23:07
Hallo allemaal,
Een goede kennis van me heeft een V70 D5 van iets meer dan twee jaar oud (nog niet het allernieuwste model) Nu heeft hij het volgende probleem:
Ook hij had eerst het probleem van verschillende lucht temperatuur uit de luchtstroomopeningen links t.o.v. rechts. Dit is middels een software update opgelost.
Maar nu, na ongeveer een half uurtje rijden, laat de zool van z'n schoenen vrijwel los door de warmte, terwijl de voorruit gewoon weer bijna bevriest!
Metingen wezen uit:
Onderaan 35 graden, bovenaan tussen de 18 a 20 graden.
Controle aan de computer bij de dealer gaf geen foutmeldingen aan, callibratie en initialisatie gaf geen oplossing en het tempreatuur verschil van 15 graden of meer, zat volgens hen binnen de fabriekstoleranties en derhalve kon men er niets aan doen. Om deze reden wil de leasemaatschappij ook niet verder investeren in onderzoek/reparatie.
Nu heb ik eens voorbij zien komen dat het mogelijk zou zijn dat een stelmotor wat versprongen zou zijn (tandwieltjes of zo) zodat de computer geen foutmelding weergeeft, terwijl de klep toch verkeerd staat. Ook zou een temperatuursensor de boosdoener kunnen zijn. Echter, de interieurtemp. sensor is reeds gecotroleerd door de dealer en werkt goed. Welke sensor zou het dan nog meer kunnen zijn?
Hij kampt hier al 2 jaar mee, en met een vorige D5 had hij nooit problemen, na aanschaf de temp. op 22 graden ingesteld en dit is zo gebleven tot inruil.
Hopelijk weet hier iemand een oplossing, we wachten met spanning af.
Een goede kennis van me heeft een V70 D5 van iets meer dan twee jaar oud (nog niet het allernieuwste model) Nu heeft hij het volgende probleem:
Ook hij had eerst het probleem van verschillende lucht temperatuur uit de luchtstroomopeningen links t.o.v. rechts. Dit is middels een software update opgelost.
Maar nu, na ongeveer een half uurtje rijden, laat de zool van z'n schoenen vrijwel los door de warmte, terwijl de voorruit gewoon weer bijna bevriest!
Metingen wezen uit:
Onderaan 35 graden, bovenaan tussen de 18 a 20 graden.
Controle aan de computer bij de dealer gaf geen foutmeldingen aan, callibratie en initialisatie gaf geen oplossing en het tempreatuur verschil van 15 graden of meer, zat volgens hen binnen de fabriekstoleranties en derhalve kon men er niets aan doen. Om deze reden wil de leasemaatschappij ook niet verder investeren in onderzoek/reparatie.
Nu heb ik eens voorbij zien komen dat het mogelijk zou zijn dat een stelmotor wat versprongen zou zijn (tandwieltjes of zo) zodat de computer geen foutmelding weergeeft, terwijl de klep toch verkeerd staat. Ook zou een temperatuursensor de boosdoener kunnen zijn. Echter, de interieurtemp. sensor is reeds gecotroleerd door de dealer en werkt goed. Welke sensor zou het dan nog meer kunnen zijn?
Hij kampt hier al 2 jaar mee, en met een vorige D5 had hij nooit problemen, na aanschaf de temp. op 22 graden ingesteld en dit is zo gebleven tot inruil.
Hopelijk weet hier iemand een oplossing, we wachten met spanning af.