Pagina 1 van 1
mindere ervaring met dealer of verwacht ik teveel?
Geplaatst: 05.01.2006 - 22:12
door Frog off
Zoals in de topic techniek X40 staat, heb ik mijn V40 net terug van de dealer. Ze hebben de auto prima gerepareerd conform opdracht.
Ook heb ik daar 2 dagen voordat de auto naar de garage ging, een knopje besteld voor de stoelverwarming want hierin zat een slecht contact.
Toen de auto klaar was, belde de dealer om te melden dat de auto klaar was. Ik vroeg naar de kosten en die waren incl. dat knopje een x bedrag.
Ik ging de auto ophalen met mijn vriendin. De man achter de balie zei dat de knop in de auto lag. Wat bleek nou?
Dat knopje mocht ik er zelf nog even inzetten. Had op zijn minst verwacht dat deze er al in zat. Was slechts 2 seconden werk!
Terug naar huis reed ik achter de Volvo. Toen zag ik dat een lamp kapot was.
Hebben ze ook gemist.
Misschien verwacht ik wel teveel en is die lamp iets wat ze niet zagen maar die knop! Toch jammer
Service is m.i. boven de verwachting van de klant leveren.
Dat is hier niet gebeurd.
Nu scoort de dealer bij mij een 7 maar dat had makkelijk een 9 kunnen zijn.
(en een 10 als ze de auto ook zouden wassen

)
Geplaatst: 05.01.2006 - 22:30
door Gast
Tja, als je een knopje bestelt krijg je het ook. Was misschien wel zo coulant van de dealer geweest als ze je gezegd hadden dat het ook geplaatst is.
En dat kapotte achterlicht is slordig ja. Misschien had de monteur in kwestie zijn brilletje niet op.
Tip: mijn garage zit in Raalte, in de Praamstaat. Ik zou daar maar eens kijken en informeren. Zie ook:
http://dealerpages.volvocars.se/nl/nl/dealerpages/3149/
Ben zeer tevreden over de keurige manier van klantbenadering en het werk wat ze afleveren. (Een cijfer geef ik niet, maar het is wel uitmuntend!)
Succes!
Geplaatst: 05.01.2006 - 23:34
door VolvoZoeker
In Raalte ga ik binnenkort ook even kijken

Gewoon even "voelen" hoe het aanvoelt daar. Weet ik gelijk of ik daar ook m;n auto in onderhoud ga doen.

Geplaatst: 06.01.2006 - 17:29
door thuuR
Had je erbij gezegd dat het knopje voor
die auto was?
Is de lamp niet kapot gegaan toen je net de werkplaats uit reed?
Gr

Geplaatst: 06.01.2006 - 20:55
door Marcel
Lampjes worden tussen de beurten door GRATIS vervangen, olie wordt tussen de beurten GRATIS bijgevuld(max 1 liter)Jaarlijkse aircocheck en alarmafmelding is GRATIS en apk is ook buiten de beurten om alleen tegen afmeldkosten. Assistance is GRATIS voor onze 12 jaar oude 940. Huur/leenauto heb ik volgens mij alleen maar benzinerekeningen van gezien al die jaren. Werkzaamheden zijn volgens afspraak en goed, onvoorziene zaken worden vooraf gemeld. Banden etc. zijn niet duurder als kwikfit en co.
Nu weet ik wel dat ik dat bij de beurten gewoon meebetaal, maar het is toch service.
Dik tevreden over mijn dealer.
Geplaatst: 07.01.2006 - 02:40
door dcc
Marcel schreef:Lampjes worden tussen de beurten door GRATIS vervangen, olie wordt tussen de beurten GRATIS bijgevuld(max 1 liter)Jaarlijkse aircocheck en alarmafmelding is GRATIS en apk is ook buiten de beurten om alleen tegen afmeldkosten. Assistance is GRATIS voor onze 12 jaar oude 940. Huur/leenauto heb ik volgens mij alleen maar benzinerekeningen van gezien al die jaren. Werkzaamheden zijn volgens afspraak en goed, onvoorziene zaken worden vooraf gemeld. Banden etc. zijn niet duurder als kwikfit en co.
Nu weet ik wel dat ik dat bij de beurten gewoon meebetaal, maar het is toch service.
Dik tevreden over mijn dealer.
Kon ik hetzelfde maar over mijn dealer zeggen

Geplaatst: 07.01.2006 - 08:23
door Gast
Marcel schreef:
Dik tevreden over mijn dealer.
FrankS80 schreef:
Ben zeer tevreden over de keurige manier van klantbenadering en het werk wat ze afleveren. (Een cijfer geef ik niet, maar het is wel uitmuntend!)
Kan mij niet voorstellen dat we de enigste twee zijn in dit topic........................ :roll: :roll:
Geplaatst: 09.01.2006 - 09:53
door V480-S60
Nee hoor,
Ook ik heb in het algemeen geen klagen over mijn dealer.
Maar dat heb ik bij meerdere topics al laten doorschemeren. Maar bij dezen.
Voorbeeld.
Mijn 480 had een kapotte koplampmotor. Die heb ik via het 480 register besteld en geleverd gekregen. Ik kreeg vanwege verkeerd gereedschap de motor niet uit de auto. (te grove handen en ronde bouten)
Dinsdags moest ie toch voor een beurt, gevraagd of ze de motor wilden verwijderen en de ruilmotor wilden plaatsen.
Geen probleem, geen extra kosten! Fijn toch.
Het enige nadeel is echt het uurtarief voor de beurt en andere werkzaamheden. Maar ja dat weet je als je naar de dealer gaat.
Geplaatst: 15.01.2006 - 00:26
door arnoud
Mijn dealer vertelde me dat
alle offiƫle Volvo dealers sinds ergens halverwege 2005 de richtlijn hadden dat ALLE lampen aan de buitenkant van een Volvo die bij een Volvo garage in onderhoud zijn gratis worden vervangen (met uitzondering van de sidemarkers en bi-Xeon lampen).
Ik zou met mijn V40 dus naar een willekeurige Volvo dealer moeten kunnen rijden (misschien mijn Assistance pas laten zien?) en dan draaien ze er gratis een nieuwe voor me in.
En ja, die liter olie blijkbaar ook.
De APK is dan gratis en de wasbeurt ook. Maar dat laatste is waarschijnlijk omdat ze niet al te vies willen worden, dat ze alle auto's van te voren door een wasstraat rijden

Maar wel netjes de ruimtes tussen de spaken van m'n wielen schoongemaakt, een K** karwei :oops: