vol460 B818U loopt niet op gas startslecht/gebruikt veel B
Geplaatst: 25.01.2010 - 23:16
Goede dag, mijn naam is Ed en rijdt al jaren volvo.
Mijn volvo 460 is uit 6/93 en rijdt zo wel op B als gas.
Echter sinds vorig jaar loopt de temp steeds op bij rijden op gas en bij B niet. Sinds oktober wil hij niet meer op gas rijden en tot voor kort ook slecht op B, bij gasboer geweest , verdamper is goed maar hij wil gewoon niet op gas rijden. Benzine verbruik erg veel , zwarte rook .
Sinds 2003 , bijna alles vervangen, koppeling,remmen,remschijven, startmotor,stuurbekrachtigingspomp,contactslot,accu, dynamo, loopwerk,waterpomp,alle wiellagers,distributiesnaar,kleppen,kleppenstang, kleppendeksel, versnellingsbak ( slechts 65000km voor 225 €) bougies, bougiekabels, rotor kap, ( tot nu toe 5000 euro kosten ) zoals je ziet best veel uitgegeven aan onderhoud, dus ik ben niet te gierig voor onderhoud.
Alleen de radiator niet, die is nog goed
radiator werkt, lambdasonde 1.5 jaar geleden vervangen,warmte sensorenvervangen.Alle bonnen van reparatie aanwezig indien iemand hem wil kopen voor onderdelen indien een nieuwe reparatie te duur is/ wordt.
Weet iemand wat dit eventueel kan zijn, ik wordt er helemaal gek van.
Vooral omdat het benzine verbruik erg hoog is en hij wil gewoon niet op gas rijden terwijl de gasinstallatie goed is. Hem nu weer naar de garage brengen en veel kosten kwijt is waarschijnlijk niet meer een optie.
HELP HELP
Mijn volvo 460 is uit 6/93 en rijdt zo wel op B als gas.
Echter sinds vorig jaar loopt de temp steeds op bij rijden op gas en bij B niet. Sinds oktober wil hij niet meer op gas rijden en tot voor kort ook slecht op B, bij gasboer geweest , verdamper is goed maar hij wil gewoon niet op gas rijden. Benzine verbruik erg veel , zwarte rook .
Sinds 2003 , bijna alles vervangen, koppeling,remmen,remschijven, startmotor,stuurbekrachtigingspomp,contactslot,accu, dynamo, loopwerk,waterpomp,alle wiellagers,distributiesnaar,kleppen,kleppenstang, kleppendeksel, versnellingsbak ( slechts 65000km voor 225 €) bougies, bougiekabels, rotor kap, ( tot nu toe 5000 euro kosten ) zoals je ziet best veel uitgegeven aan onderhoud, dus ik ben niet te gierig voor onderhoud.
Alleen de radiator niet, die is nog goed
radiator werkt, lambdasonde 1.5 jaar geleden vervangen,warmte sensorenvervangen.Alle bonnen van reparatie aanwezig indien iemand hem wil kopen voor onderdelen indien een nieuwe reparatie te duur is/ wordt.
Weet iemand wat dit eventueel kan zijn, ik wordt er helemaal gek van.
Vooral omdat het benzine verbruik erg hoog is en hij wil gewoon niet op gas rijden terwijl de gasinstallatie goed is. Hem nu weer naar de garage brengen en veel kosten kwijt is waarschijnlijk niet meer een optie.
HELP HELP