Pagina 1 van 2

behandelen lekke kop

Geplaatst: 28.01.2010 - 17:24
door Volvov40 rijder
ff een vraagje!

heb reeds een blikje bar's leaks natural gekocht voor mijn lekke kop!
heeft iemand hier ervaring mee?

Vg

Geplaatst: 29.01.2010 - 14:32
door Volvov40 rijder
graag zou ik ook willen weten waar de ontluchting punten zitten van de radiateur omdat de ouwe koelvloeistof eruit gaat en nieuwe erin!?! en mischien dan ook gelijk een nieuwe thermostaat erin?

Vg

Geplaatst: 29.01.2010 - 14:33
door edraket
Dat gaat niet werken, en zulke middelen kun je beter niet in je koelsysteem mikken, tenzij het een oud barrel betreft. Je koelsysteem kan een verminderde koelcapaciteit krijgen met alle nare gevolgen van dien. Enige remedie is de koppakking vervangen.

Geplaatst: 29.01.2010 - 14:35
door edraket
Volgens mij zit er ook bij de v40 geen ontluchtingspunten in het koelsysteem. Gewoon bijvullen en in de slangen knijpen terwijl de motor loopt. Dan weer bijvullen als het nivo weer iets is gedaald. Stukje rijden tot de thermostaat open gaat en nivo weer bijvullen. Voor het thermostaat hoeft de koelvloeistof er niet uit.

Geplaatst: 29.01.2010 - 14:36
door Walter
yep, inderdaad. Hoe ziet het middeltje het verschil tussen een lek of een nauwe doorgang?

Geplaatst: 29.01.2010 - 14:38
door Volvov40 rijder
hij zijn korreltjes en naar wat zoeken en ervaringen van andere mensen om me heen gehoord dat dit spul werkt. nou wil ik de volvo toch kwijt dus mischien dat ik het toch probeer?

Geplaatst: 29.01.2010 - 14:49
door Walter
verkoop 'm dan met de eerlijke boodschap dat de kop lekt. Maar geen noodmiddels erin. Maar waarom wil je dan ook de thermostaat nog vervangen?

Denk je niet dat die korreltjes oplossen? Dat gaat overal zitten, ook waar je het niet wil. Vriend van mij handelt in antieke auto, als je ziet wat al dit soort meuk voor schade aanricht in de motor... Dus uit ervaring weet ik dat je het beter niet kunt doen

Geplaatst: 29.01.2010 - 15:03
door edraket
Inderdaad zou ik er dan wel bij zeggen dat de auto een kapotte koppakking heeft en dat het spul erin zit. Zou anders wel erg vervelend zijn voor de koper. Bedenk eens dat je zelf de koper zou zijn.

Geplaatst: 29.01.2010 - 18:12
door Beire
VolvoMafia schreef:yep, inderdaad. Hoe ziet het middeltje het verschil tussen een lek of een nauwe doorgang?
De meeste van die middeltjes beginnen te werken als ze opgewarmd zijn en dan in contact komen met lucht. Als je geluk hebt is dat buitenlucht.

Koelsystem middeltjes tegen lekken

Geplaatst: 29.01.2010 - 18:53
door jpdevre
Mijn ervaring: deze smurrie dicht niet alleen een lek, maar dicht ook alllerlei koelkanaatjes. Het is als met chlosterol in je bloedvaten, het verkleint de doorstroom, en er slibt van alles en nog wat dicht. Het middel wordt erger dan de kwaal, het leek wel of het halve koelsysteem dicht geslibt raakte. Dat je koel systeem half dicht geslibt is merk je gauw genoeg als je wat meer van de motor vraagt, heuvels op en af etc.
Het was een eens en nooit en nooit meer ervaring

Geplaatst: 29.01.2010 - 19:20
door Volvov40 rijder
oke ik zie er dus vanaf om te gebruiken, maar hij moet in april voor de keuring en met een lekke kop gaat dat niet lukken,want dan klopt de uitstoot niet hoe kan ik dat dan oplossen, want geld voor een andere of nieuwe kop dat geef ik dan liever uit aan een andere auto.

Vg

Geplaatst: 29.01.2010 - 19:25
door volvo c70 t5
Er is één oplossing een nieuwe pakking,hoe veel km sta er nu op?

Geplaatst: 29.01.2010 - 19:52
door Volvov40 rijder
286 dzkm wat gaat me dat grapje kosten?

ik rij op g3 dus neem aan dat de kop ook gevlakt moet worden plus kleppenstellen of vervangen?

Geplaatst: 29.01.2010 - 20:01
door volvo c70 t5
Volvov40 rijder schreef:286 dzkm wat gaat me dat grapje kosten?

ik rij op g3 dus neem aan dat de kop ook gevlakt moet worden plus kleppenstellen of vervangen?
De kop moet negen van de tien keer gevlakt worden,ik zou een beetje rond bellen voor een prijs,je kan wel een anderen auto kopen maar voor die van jou krijg je niet heel veel,ik zou eerst bellen naar een paar garages misschien valt de prijs mee.

Geplaatst: 29.01.2010 - 20:05
door Volvov40 rijder
oke ik zal binnenkort informeren, voorzover ik weet heeft de auto nog nooit een lpg beurt gehad dus denk ik dat er nog wel wat kosten komen op dat gebied?

ben niet zo bekend met de onderhoudsbeurten vandaar dat ik even vraag.

Geplaatst: 29.01.2010 - 20:07
door Henielma
Ik zou voor de keuring een andere auto kopen en deze niet repareren.

Vorig jaar voor bijna EUR 2000 aan reparatie uitgegeven voor mijn S40 met LPG-G3 en 335 kkm op de teller. 7 maanden later alsnog een andere auto gekocht omdat er weer vanalles aan mankeerde. Dit had ik beter 8 maanden eerder kunnen doen.

Geplaatst: 29.01.2010 - 20:10
door volvo c70 t5
Volvov40 rijder schreef:oke ik zal binnenkort informeren, voorzover ik weet heeft de auto nog nooit een lpg beurt gehad dus denk ik dat er nog wel wat kosten komen op dat gebied?

ben niet zo bekend met de onderhoudsbeurten vandaar dat ik even vraag.
Rij jij veel km per jaar ?

Geplaatst: 29.01.2010 - 20:11
door Volvov40 rijder
een kleine 20 dzkm

Geplaatst: 29.01.2010 - 20:12
door Volvov40 rijder
ik had me gestort op diesel,want dan zit je niet met het lpg gebeuren maar feit is gewoon dat diesel duurder is in de wegenbelasting kwa literprijs scheelt het niet veel omdat diesel zuiniger is dan lpg.

Geplaatst: 29.01.2010 - 20:18
door volvo c70 t5
Ik weet niet hoe veel je er voor kan krijgen hoe die er nu bij sta,maar je heb ook nog een sloopregeling :wink: alleen je moet wel nieuwer gaan rijden.