Pagina 1 van 2
Accu
Geplaatst: 29.01.2010 - 16:30
door hb1295
Het is nog een z.g.a.n. nieuwe accu
Is er een goedkope methode te zorgen dat de accu niet leeg raakt ?
Geplaatst: 29.01.2010 - 16:51
door 945i
Je zou een druppellader kunnen gebruiken die op zonne/daglicht energie werkt, geen geklooi met snoeren naar een stopcontact.
Deze zijn niet zo duur.
Voor nu kan je hem best starten met een startbooster, vergeet niet een flink stuk te gaan rijden om er weer wat stroom in te krijgen. (ong. 15-25km).
Re: Accu
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:07
door ps-amazon
hb1295 schreef:Doordat ik mijn S80 T6 nu weinig gebruik is mijn accu leeg.
Mijn vraag is kan ik hem starten met hulpstarter of is het beter de accu binnen te laden ?
Het is nog een z.g.a.n. nieuwe accu
Is er een goedkope methode te zorgen dat de accu niet leeg raakt ?
wat is weinig gebruiken?
een goede accu moet het langer dan een paar weken zonder opladen kunnen uithouden; mijn Amazon staat soms een maand of twee stil (zonder oplader) en start dan zonder probleem
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:09
door hb1295
opgelost
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:36
door hb1295
Hoe monteer je druppellader precies?
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:41
door 945i
Zoals je op dat plaatje ziet, of in de sigarenaansteker of op de accu, zonnecel kan gewoon binnen achter het voorruit.
Een reguliere druppellader altijd op de accu.
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:51
door hb1295
accu VOLVO S80 zit achterin....

maar kan dan op hoedenplank liggen ?
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:56
door 945i
Ja hoor.
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:56
door bart simpson
een druppellader kun je ook voorin vastmaken
Geplaatst: 29.01.2010 - 17:59
door hb1295
Hoe lopen de kabels naar binnen ?
Geplaatst: 29.01.2010 - 18:04
door hb1295
Vraag is of bij de S80 de aanstekerplug op spanning blijft zonder dat contact aan staat ?
Geplaatst: 29.01.2010 - 18:05
door hb1295
Geplaatst: 29.01.2010 - 18:07
door 945i
Ja, je hebt voorin ook een + en een - , dan moet je het kabeltje naar binnen toe leiden door de deur(rubbers). Of een 220V lader aansluiten op een wandcontactdoos.
Ik zou gewoon zo een ding in de sigarenaansteker doen, gaat maar weinig doorheen.
Geplaatst: 29.01.2010 - 18:09
door hb1295
Gaat niet werken als de plug niet zonder contact werkt
Geplaatst: 29.01.2010 - 18:35
door 945i
Over een aantal jaar hebben we allemaal dit op het dak...

Geplaatst: 29.01.2010 - 18:43
door hb1295
Dat zal nodig zijn bij een electrische auto als je tenminste ook nog bagageruimte over wil houden.
Geplaatst: 20.02.2010 - 17:59
door hb1295
opgelost
Geplaatst: 25.02.2010 - 13:01
door Tim76
Om eerlijk te zijn ben ik geen voorstander van een booster. Grote kans dat de electronica een opdonder krijgt, al dan niet onherstelbaar.
In principe sluit je van een (druppel)lader eerst de min en dan de plus aan, hoewel het niet veel uit maakt. De klemmen kunnen gewoon op de polen blijven zitten, die hoef je niet los te maken, zo houd je spanning op je systeem en hoef je niet steeds het klokje goed te zetten
Succes & groeten van Tim!
Geplaatst: 25.02.2010 - 15:05
door hb1295
opgelost
Geplaatst: 25.02.2010 - 18:23
door Tim76
Een booster mogelijk wel, maar ik had het over een druppellader...
Op de boot heb ik permanent een druppellader aangesloten zitten, ook omdat je moeilijk bij de accu's kunt. Wel zet ik die lader uit voor ik weg ga, maar verder blijft alles aangekoppeld. Als je dus een lader op 220 V gebruikt, dan is er niks loos, maar gebruik je zo'n zonnelader dan durf ik dat niet te zeggen. Wat je eventueel in dat geval zou kunnen doen, is een eenvoudig schakelaartje (zo eentje als aan een schemerlamp) tussen de plusdraad monteren, zodat je de boel electrisch scheidt voor je start. Kost bijna niks en scheelt een boel geknoei...
Groeten van Tim