Na repareren van achteruitrijd sensor, vem en waterpomp, heb ik weer wat aan dat ding, ik rijd een 460 1,8 en meen bouwjaar 93,of 94, na de laatste reparatie van de waterpomp rijd ik amper met de auto, misschien 2 x in de week.
Starten is geen probleem als ik van huis ga, maar owee 5 km verderop moest ik even naar de winkel, en stapte weer in de auto, en wilde em starten en deed hartstikke moeilijk, ten eerste een luide plof, daarna leek het alsof de ontsteking niet op tijd stond, en hield de startmotor tegen ( net of de accu ineens leeg was ), heb ik even gewacht en dat alles herhaalde zich wel 3 x, bij de vierde poging sloeg de motor eindelijk aan en trapte hem flink op de staart, waarop ik bemerkte dat er bij flink gas geven even een cylinder niet meedoet, daarna weer wel / en weer niet etc etc.
Na vanavond weer even weggeweest ca 1 km van huis begon het weer, ik kreeg hem amper aan en het lijkt erop of het erger word, is dit een vochtprobleem of iets ergers.
Alvast bedankt,
Geplaatst: 01.02.2010 - 21:18
door volvo c70 t5
Lijk wel een backfire hoe is je ontsteking bougies en bougiekabels enz.
Geplaatst: 01.02.2010 - 21:40
door Schilder
Backfire! voor de rest ziet het wel goed uit onder de kap, mooie onbeschadigde kabels, ontstekingkap ziet er goed uit, bougie`s weet ik zo niet, ik heb ze in ieder geval nog nooit vervangen, maar wat is een backfire?
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:00
door Iroll
Als ik jou was zou ik bougies, kabels, distr.kap en rotor vervangen. Dan ben je ws van het gezeur af. Deze motoren zijn nogal pietluttig wat ontsteking betreft en moet je daarom goed onderhouden.
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:05
door volvo c70 t5
Schilder schreef:Backfire! voor de rest ziet het wel goed uit onder de kap, mooie onbeschadigde kabels, ontstekingkap ziet er goed uit, bougie`s weet ik zo niet, ik heb ze in ieder geval nog nooit vervangen, maar wat is een backfire?
Backfire is wanneer je ontsteking niet goed meer is dus vervangen die hap.voordat je schade aanricht.
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:14
door Schilder
Iroll schreef:Als ik jou was zou ik bougies, kabels, distr.kap en rotor vervangen. Dan ben je ws van het gezeur af. Deze motoren zijn nogal pietluttig wat ontsteking betreft en moet je daarom goed onderhouden.
Distr.kap of bedoelde je de ontstekingskap?, (dat zal het wel zijn).
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:17
door volvo c70 t5
Verdeelkap denk het ook,maar een backfire is warneer je ontsteking verkeerd sta,kan zijn dat je bougiekabels overvonken,backfire kom uit je inlaat.
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:19
door Iroll
Distr.kap of bedoelde je de ontstekingskap?, (dat zal het wel zijn).
Zijn hetzelfde. Aan de buitenkant kan je niet zien of ze niet goed meer zijn, en soms aan de binnenkant ook niet! Er hoeft maar een haarscheurtje in te zitten en ze geven problemen.
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:21
door volvo c70 t5
Dit is wel heel extreem maar dit is een backfire
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:22
door Schilder
volvo c70 t5 schreef:
Backfire is wanneer je ontsteking niet goed meer is dus vervangen die hap.voordat je schade aanricht.
Bedankt voor je mening, en waar zit dat ding precies als ik vragen mag? ik zag het filmpje moet ik nou een brandblusser kopen hahaha.
Schilder
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:25
door volvo c70 t5
waar zit wat ?
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:31
door Schilder
Ik snap het al, vlammen uit de carburateur, we zijn waarschijnlijk op hetzelfde moment aan het berichten lees ik..lekker verwarrend haha, maar ik begin indd eerst met de verdeler en kabels wat Iroll al meldde, jullie horen van me, en dit is het laatste sleutel-bericht aan de volvo dit jaar.
Schilder
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:34
door volvo c70 t5
en bougies wel ga de auto weg of stop jij er mee met sleutelen ?
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:41
door Schilder
Ik bedoelde ermee, ik hou sowieso niet van sleutelen vooral in de buitenlucht, en al die rotdingen komen altijd in de winter, afgelopen December 2009 eerst de Vem en gelijk daarna waterpomp stuk alles achter ekaar, nu dan de ontsteking-gebeuren, dat moet echt wel het laatste zijn hehe snap je dat ik dat zeg dan?
Geplaatst: 01.02.2010 - 22:45
door volvo c70 t5
Schilder schreef:Ik bedoelde ermee, ik hou sowieso niet van sleutelen vooral in de buitenlucht, en al die rotdingen komen altijd in de winter, afgelopen December 2009 eerst de Vem en gelijk daarna waterpomp stuk alles achter ekaar, nu dan de ontsteking-gebeuren, dat moet echt wel het laatste zijn hehe snap je dat ik dat zeg dan?
Ja dat snap ik zeker,maar ja bougies enzo is gewoon onderhoud,maar het is nooit leuk als er wat wat is met je auto..
Geplaatst: 02.02.2010 - 09:07
door wpee
Rotor zeker wisselen (los op de as??)
Verdeelkap
Geplaatst: 03.02.2010 - 20:22
door Schilder
Hoi,
Tot zover opgelost, even wachten tot het weer regent en dan zal ie moeten starten, zonder proesten en moeilijk doen.
De verdelerkap is een set bij dit type auto, verdelerkap rotor en een plastic grondplaatje.
Voordat ik naar de onderdelenshop reed, heb ik eerst de oude schoongemaakt, en die was wel vuil.
Ik merkte op dat de auto na warmdraaien toch nog een cylinder oversloeg met abrupt gasgeven, toch gaf het een goed gevoel dat na het schoonmaken van de verdeler de auto niet meer plofte met het starten, en zelfs in èèn keer.
Maar ik heb geen risico`s genomen en heb zo`n nieuwe set erop gezet.
Even de bougie`s vervangen, de oude waren behoorlijk zwart, de kabels heb ik "doorgemeten 1100/1700 Ω " en blijken ongeveer naar die waarde goed te zijn (afhankelijk de lengte).
Heren, het is opgelost tot zover, het start weer normaal met warme motor, slaat geen cylinder meer over bij vol gas geven en ruikt weer goed...de verbranding dan ja
Bedankt voor de goede info weer..
Schilder
Geplaatst: 04.02.2010 - 16:07
door Schilder
Vandaag was het een mooie dag om te rijden, vocht genoeg in de lucht, ik moest naar dezelfde winkel 5 km verderop, no problems meer het is echt opgelost, geen ploffen geen cylinder die weigerde met gas geven, en direct aanslaan met het starten.
Dit is een goed forumpje.
Wat wil je nog meer?
Schilder
Geplaatst: 04.02.2010 - 16:34
door wpee
OK goedzo, nog iets? Dan helpen we je ook hierbij.
Nee zonder gekheid.. succes verder!
Geplaatst: 04.02.2010 - 23:56
door Schilder
wpee schreef:OK goedzo, nog iets? Dan helpen we je ook hierbij.
Nee zonder gekheid.. succes verder!
Haha, ik hoop dat dit het laatste was dit jaar...maar de keuring komt ook nog ergens in augustus, en zal dan de waslijst hier neer leggen.