Pagina 1 van 3

XC90 D5 185pk

Geplaatst: 07.01.2006 - 15:54
door Paul
Heb gisteren even in de nieuwe D5 gereden,
vader van een vriendinnetje van me heeft hem gekocht,
wat een heerlijke auto! Lekker vermogen, en eindelijk een zesbak GT echt top!
Ook heel leuk is het BLIS systeem, maar kon het helaas niet al te lang en veel uit proberen.

Ben benieuwd hoe hij rijdt als hij zometeen 235pk heeft!

Geplaatst: 07.01.2006 - 18:41
door Richard
Kun je een D5 naar 235pk brengen dan?
een 163 pk kan naar ongeveer 195. Zou 235 niet een beetje te hoog gegrepen zijn. Das een verschil van 50 pk. Maar zou kunnen.
Waar gaat het koppel naartoe dan?
Rijd wel heerlijk he, zo'n D5 185.
Zit er ook over na te denken om die van mij te chippen.
Zou hij dus naar +/- 195 pk gaan en 400 Nm.
Dan is ie echt niet meer te stoppen :twisted:

Geplaatst: 07.01.2006 - 18:48
door Paul
Daar had de eigenaar het over, dit is wat ik op Rica er over kan vinden

Standard Power options
MAXIMUM POWER 136 kW / 185 hp > 166 kW / 226 hp
MAXIMUM TORQUE 400 Nm / 1800 rpm > 460 Nm / 1800 rpm

Geplaatst: 07.01.2006 - 20:04
door Richard
Dat lijkt mee waarschijnlijker ja. Dan zit je op dezelfde vermogenstoename als bij een 163 pk.
Nog aardig wat trouwens.
Dat zal helemaal als de brandweer gaan. :lol:

Geplaatst: 07.01.2006 - 20:05
door Paul
Denk het ook wel! Merken het maandag!

Geplaatst: 07.01.2006 - 20:08
door Richard
Ik ben benieuwd hoe het zal rijden.
Ik hou het in de gaten.

Geplaatst: 07.01.2006 - 20:08
door Paul
Ik laat het wel weten!!

Geplaatst: 07.01.2006 - 22:32
door Hans
Ik heb eens met een XC-90 gereden met de "gewone"163 pk D5. Dat was een bittere ontgoogeling. Niet vooruit te branden zeg. Maar ja, je moet ook 2000kg op gang sleuren.

Geplaatst: 07.01.2006 - 23:17
door Paul
ken niemand die dat ding standaard heeft, dat ding had echt meer pit nodig!

Geplaatst: 09.01.2006 - 10:23
door V480-S60
hans anesthesie schreef:Ik heb eens met een XC-90 gereden met de "gewone"163 pk D5. Dat was een bittere ontgoogeling. Niet vooruit te branden zeg. Maar ja, je moet ook 2000kg op gang sleuren.
Zelfs de T6 met GT was niet vooruit te branden. Wat een trage bak. (En dat was nog wel op de eigen VOLVO-testbaan.) Maar inderdaad die 2000kg is niet niks.
Voor mij dus totaal geen optie. Hoe mooi ik de XC90 ook vind.

Geplaatst: 09.01.2006 - 10:29
door bart simpson
V480-V40 schreef:
hans anesthesie schreef:Ik heb eens met een XC-90 gereden met de "gewone"163 pk D5. Dat was een bittere ontgoogeling. Niet vooruit te branden zeg. Maar ja, je moet ook 2000kg op gang sleuren.
Zelfs de T6 met GT was niet vooruit te branden. Wat een trage bak. (En dat was nog wel op de eigen VOLVO-testbaan.) Maar inderdaad die 2000kg is niet niks.
Voor mij dus totaal geen optie. Hoe mooi ik de XC90 ook vind.
:shock: "Sportwagenprestaties" verwachten van een 7 persoons 2 ton wegende SUV? spoor je wel?

Geplaatst: 09.01.2006 - 10:42
door V480-S60
bart simpson schreef:
V480-V40 schreef: Zelfs de T6 met GT was niet vooruit te branden. Wat een trage bak. (En dat was nog wel op de eigen VOLVO-testbaan.) Maar inderdaad die 2000kg is niet niks.
Voor mij dus totaal geen optie. Hoe mooi ik de XC90 ook vind.
:shock: "Sportwagenprestaties" verwachten van een 7 persoons 2 ton wegende SUV? spoor je wel?
Jazeker spoor ik wel. Ik verwacht ook geen sportwagen prestaties. Maar het viel me gewoon zwaar tegen. Hij kwam maar niet op gang.

Geplaatst: 09.01.2006 - 11:42
door bart simpson
V480-V40 schreef:
bart simpson schreef:
V480-V40 schreef: Zelfs de T6 met GT was niet vooruit te branden. Wat een trage bak. (En dat was nog wel op de eigen VOLVO-testbaan.) Maar inderdaad die 2000kg is niet niks.
Voor mij dus totaal geen optie. Hoe mooi ik de XC90 ook vind.
:shock: "Sportwagenprestaties" verwachten van een 7 persoons 2 ton wegende SUV? spoor je wel?
Jazeker spoor ik wel. Ik verwacht ook geen sportwagen prestaties. Maar het viel me gewoon zwaar tegen. Hij kwam maar niet op gang.
Ook andere SUV's geprobeerd in die klasse?

Geplaatst: 09.01.2006 - 12:17
door Summum
bart simpson schreef: :shock: "Sportwagenprestaties" verwachten van een 7 persoons 2 ton wegende SUV? spoor je wel?
Kort en vooral Krachtig antwoord: Porsche Cayenne Turbo S. :twisted:

0-100 in 5,2 seconden, top 270 km/h. Of het zinvol is is de vraag, maar het kán dus wel degelijk....

Geplaatst: 09.01.2006 - 12:18
door bart simpson
Summum schreef:
bart simpson schreef: :shock: "Sportwagenprestaties" verwachten van een 7 persoons 2 ton wegende SUV? spoor je wel?
Kort en vooral Krachtig antwoord: Porsche Cayenne Turbo S. :twisted:

0-100 in 5,2 seconden, top 270 km/h. Of het zinvol is is de vraag, maar het kán dus wel degelijk....
De Turbodiesel Cayenne?

Geplaatst: 09.01.2006 - 12:32
door Hans
Maar die wagen is ZO lelijk, dat het er niet toe doet :lol:

Geplaatst: 09.01.2006 - 12:35
door Richard
Tja, dat zo'n Cayenne zo maar op de weg mag he. :lol:

Geplaatst: 09.01.2006 - 12:51
door bart simpson
Wat ik bedoel is dat een SUV van 2ton met een "basisdieselmotor" nu eenmaal niet te vergelijken is met een "normale auto"
een BMW X5 3.0 diesel is een relatief rappe met 0-100 in 8.8 sec en een een gemiddeld verbruik van 9,4 ltr op 100km.
een nieuwe ML 280 Cdi heeft 9,8 sec. nodig en ook 9,4 ltr op 100km
een Range Rover Sport 12,7 sec en 10,2 ltr op 100km
een VW Touareg 2.5 TDI 12,9 sec. en 9,9 ltr
een Volvo XC90 D5 11,5 sec en 9ltr op 100km...
Ik geloof dat een D5 wel "adekwaat" gemotoriseerd is voor het segment waarin deze zit.

Geplaatst: 09.01.2006 - 13:28
door Richard
Wat ik bedoel is dat een SUV van 2ton met een "basisdieselmotor" nu eenmaal niet te vergelijken is met een "normale auto"
een BMW X5 3.0 diesel is een relatief rappe met 0-100 in 8.8 sec en een een gemiddeld verbruik van 9,4 ltr op 100km.
een nieuwe ML 280 Cdi heeft 9,8 sec. nodig en ook 9,4 ltr op 100km
een Range Rover Sport 12,7 sec en 10,2 ltr op 100km
een VW Touareg 2.5 TDI 12,9 sec. en 9,9 ltr
een Volvo XC90 D5 11,5 sec en 9ltr op 100km...
Ik geloof dat een D5 wel "adekwaat" gemotoriseerd is voor het segment waarin deze zit.
Ben ik helemaal met je eens. Als je een snelle auto wilt hebben moet je gewoon geen suv kopen. En ook geen diesel. Dan moet je een R hebben.

Geplaatst: 09.01.2006 - 13:38
door VolvoZoeker
BMW X5 3.0d (2070kg) = 8,3sec --> 0 - 100
Mercedes ML320 cdi (2085kg) = 8,6sec --> 0 - 100
Volvo XC90 (2018kg) = 10,9sec --> 0 - 100

dat zijn de cijfers die ik even snel kan vinden op autoweek. Lijkt 2 seconden te zitten tussen de X5 en ML aan de ene kant en de XC90 aan de andere kant. :-(