Pagina 1 van 1

Afdingen op V70 bj 10-2000 bij Duitse Volvodealer?

Geplaatst: 02.02.2010 - 20:54
door appie76
Hallo allemaal,

ik ben van plan een gebruikte v70 te kopen in Duitsland. Nu heb ik er één gezien die aangeboden wordt door een Duitse Volvo-dealer. In NL zijn de vraagprijzen vaak gebaseerd op inruil en als je niets inruilt, kun je dus korting krijgen. Werkt dit in Duitsland ook zo of heeft afdingen geen zin? Indien de prijs niet lager gaat, kan ik dan misschien proberen om er 'wat dingen' bij te krijgen (nieuwe winterbanden of zo, ik noem maar iets)?
Hoe zijn jullie ervaringen op dit vlak?

Geplaatst: 02.02.2010 - 22:56
door 945i
Natuurlijk kan dat, ligt er een beetje aan waar in D de auto staat, hoe verder weg, hoe beter er te onderhandelen valt.....;)

Geplaatst: 03.02.2010 - 09:07
door MauritsvdT
In ieder geval altijd proberen natuurlijk.

Hou er met invoer rekening mee dat het BPM bedrag berekend wordt op basis van de nieuwprijs destijds in NL.
Geef bij de RDW aan dat het (bijvoorbeeld) om een actiemodel ging waar bepaalde (fabrieks) accesoires standaard op zaten i.p.v. extra besteld.
Scheelt weer aan BPM bedrag wat je nog moet betalen, t's mij op die manier ook al eens gelukt in het verleden.

Geplaatst: 03.02.2010 - 22:58
door Goelette
je moet NOOIT de vraagprijs betalen bij aankoop van een tweedehands auto, van wie je hem ook koopt. Er is ALTIJD te onderhandelen. Als het niet in euro's is, dan wel in service/onderdelen/extra's.

Geplaatst: 04.02.2010 - 07:34
door bart simpson
daarbij moet je niet het onderste uit de kan willen als de auto je aanstaat...

Geplaatst: 04.02.2010 - 09:05
door Bart
Helemaal mee eens Bart. Ondanks (of moet ik zeggen: dankzij) mijn werk als inkoper probeer ik altijd een deal te sluiten waar zowel koper als verkoper zich goed voelen, en waar de koper (meestal ikzelf) met een gerust hart naar de verkopende partij kan gaan wanneer er iets mis zou zijn. Zonder daarbij het gevoel te hebben dat men mij daar ziet als "die eikel die het laatste tientje er ook nog af moest hebben...".

Geplaatst: 04.02.2010 - 10:20
door appie76
Daar kan ik me wel in vinden ja. bovendien: als ik die kerel zou 'uitknijpen', dan kan ik me ook voorstellen dat ie nét even iets minder netjes de afgesproken puntjes oplost, zodat je uiteindelijk toch minder goed af bent.

Maar goed, in D-land is afdingen in elk geval dus niet 'nicht im Frage', bedankt!

Geplaatst: 04.02.2010 - 18:01
door Goelette
met bovenstaande ben ik het wel eens, TENZIJ je in duitsland een auto gaat halen, hem zo meeneemt, geen garantie hoeft en daar nooit meer terugkomt. Dan moet je wel het onderste uit de financiele kan hebben, dat heb je later wellicht nog een keer nodig als je wat aan je auto krijgt. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je ver moet rijden, je toch niks aan garantie hebt.

Geplaatst: 04.02.2010 - 18:04
door bart simpson
Als iemand er voor uit een ander land komt is en de auto goed en de prijs goed, waarom zou iemand anders de moeite nemen om te komen kijken?
Door salesactiviteiten kan een aftersalesafdeling bestaan, ik ben dus niet zo happig op export.
Laat maar lekker staan voor een "eigen klant"

Geplaatst: 04.02.2010 - 19:50
door piotrV70
MauritsvdT schreef:In ieder geval altijd proberen natuurlijk.

Hou er met invoer rekening mee dat het BPM bedrag berekend wordt op basis van de nieuwprijs destijds in NL.
Geef bij de RDW aan dat het (bijvoorbeeld) om een actiemodel ging waar bepaalde (fabrieks) accesoires standaard op zaten i.p.v. extra besteld.
Scheelt weer aan BPM bedrag wat je nog moet betalen, t's mij op die manier ook al eens gelukt in het verleden.
BPM wordt berekend op basis van de Nederlandse handelswaarde.