volvo PV 444

Plaats reactie
WillPluijmen
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.02.2010 - 19:40

Hallo beste mensen,
Sinds 2 weken ben ik eigenaar van een maroonrode kattenrug PV 444 type DS bj `53.
Een van de dingen die ik nog vernieuwen wil is o.a. het (bakelieten?) stuur, het aanwezige witte stuur heeft enorm veel breuken en scheuren
iemand misschien enig idee waar ik dit nog vandaan kan halen ?
En kan mij iemand vertellen of dit model standaard zonder de chromen sierlijsten op voor en achterspatbord geleverd werden? , ik zag modellen op internet met en ook zonder deze lijsten.
Gr.Will uit Heerlen.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ben je al lid van de Volvo Klassieker vereniging?
http://www.v44.nl/
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

WillPluijmen schreef:Hallo beste mensen,
Sinds 2 weken ben ik eigenaar van een maroonrode kattenrug PV 444 type DS bj `53.
Een van de dingen die ik nog vernieuwen wil is o.a. het (bakelieten?) stuur, het aanwezige witte stuur heeft enorm veel breuken en scheuren
iemand misschien enig idee waar ik dit nog vandaan kan halen ?
En kan mij iemand vertellen of dit model standaard zonder de chromen sierlijsten op voor en achterspatbord geleverd werden? , ik zag modellen op internet met en ook zonder deze lijsten.
Gr.Will uit Heerlen.
Dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg, en ik denk een kostbaar onderdeel.

Kijk is op de site van Veterancar van Bas de Koning in Wognum die heeft nog wel is van dat aparte klassieke spul liggen of hij weet het nog wel ergens te liggen.
WillPluijmen
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09.02.2010 - 19:40

Bedankt voor de tip ik ga op zoek naar de speld.
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

WillPluijmen schreef:.... kan mij iemand vertellen of dit model standaard zonder de chromen sierlijsten op voor en achterspatbord geleverd werden? , ik zag modellen op internet met en ook zonder deze lijsten.
Gr.Will uit Heerlen.
Hallo Will,

Bijgaand een mooi plaatje van een PV 444. Te zien aan de kleur en sierstrips is het een luxe versie, een 'S'. Of het een DS is weet ik niet, het kan ook een ES zijn. Een CS is het niet omdat de kleur maroon rood voor het eerst op de DS leverbaar was.
Een luxe ofwel een S versie was te herkennen aan de kleur, anders dan zwart, en aan de sierstrips op de spatborden, de portieren en de achterpanelen (bij de PV444 niet op de motorkap), een zonneklep aan de passagierskant en, als ik mij niet vergis, een aansteker op het dashboard, chromen wielsierringen en witte zijvlakken aan de banden. Ook was de luxe versie te herkennen aan het embleem op de zijkant van de motorkap, een soort vogel voor de luxe versies en '444' voor de standaard versies.

Voor het stuurwiel zou je ook bij Sjef Spijkers van Scandcar kunnen informeren.

Hier een link naar de Zweedse PV club : http://www.pv-klubben.org/index_e.htm

Plezier en succes !

eRik

Afbeelding
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Plaats reactie

Terug naar “De Katterug en Duett”