Pagina 1 van 1

Volvo s40 op lpg g3

Geplaatst: 12.02.2010 - 14:14
door jeroenb1978
Hallo, ik ben van plan een volvo s40 aan te schaffen op g3.
Als ik op marktplaats kijk lopen de prijzen nogal uiteen.

Ook vind ik niet zoveel s40's op g3 met een km stand boven de 300dkm.
Is een s40 een goede auto voor op gas te rijden?
Waar moet ik op letten als ik een 2ehands s40 wil kopen?
Zijn er misschien types die minder goed zijn en hoeveel km kan je eigenlijk rijden met zo'n auto op g3?

Is er op dit forum een expert op volvo gebied die mij kan voorkomen een miskoop te doen?

Graag hoor ik wat van u, Alvast bedankt en de vriendelijke groeten.

Jeroen

Geplaatst: 12.02.2010 - 19:08
door Henielma
Ik heb pas mijn bordeaux rode S40 ingeruild met 326 kkm op de teller. Alles op LPG-G3.

Deze auto was redelijk op. De LPG tank met pomp heb ik een klein jaar geleden vervangen. Een half jaar later trok de auto regelmatig niet door op LPG en toen had ik er genoeg van.

Maar het is wel de hoogste km stand van een auto van mij op LPG. Voorheen kwam ik niet verder dan 280 kkm (Volvo 440).

Geplaatst: 14.02.2010 - 11:10
door Bart Giesen
Mijn S40 (1.8 uit '97) heb ik verkocht met +/- 350.000 km op de teller. Altijd op gas. Het enige probleem dat ik heb gehad, is dat de pijpjes (die in het inlaatspruitstuk zitten) waardoor het gas word geinjecteerd verstopt waren (dat mag ook wel, want dat was bij de 330.000 km). De pijpjes kostte paar euro en het vervangen paar tientjes.

Daarnaast een keer problemen gehad met de stationairloop en inhouden. Dit was te verwijten aan slechte bobines. Ook niet vreemd dat die na een paar ton minder worden. Kosten zijn overingens ook niet hoog voor het vervangen van deze electronische spulleboel.

Al met al moet ik zeggen dat hij het altijd goed heeft gedaan op LPG. Mijn auto heb ik verkocht en de nieuwe eigenaresse rijdt er dagelijks nog met plezier in, en gaat richting de 4 ton. Kijk anders in mijn dagoek, voor fotos e.d.

Ik reedt op gas zo rond de 1 op 10. Best netjes.

Hoeveel je kunt rijden ligt aan de inhouud van de LPG-Tank. Ik had een 80 liter tank, daar ging 50 liter in meen ik. Met een volle tank reed ik dus makkelijk 500km. 50 liter x 0.52 cent per liter = 26 euro. Lachen toch!!!

Ik heb nu een S40 diesel, maar de volgende Volvo wordt weer LPG. Volvo icm LPG = goed. (mijn ervaring althans).

KM-stand moet je niet teveel waarde aan hechten. Ik had b.v. de hele onderhoudhistorie erbij. Dát is veel meer waard. Zoek een auto waar dat bij zit, lees het door, dan koop je altijd zekerder.

Geplaatst: 14.02.2010 - 11:13
door Bart Giesen
Ow... Je hebt ook Volvo's met GDi motoren. Die zijn aanzich wat meer storingsgevoelig. Als ik me niet vergis motoren van Mitsubischi (ofzo).

De 2liter en de 1.8liter 16v zijn beide goede motoren.

Geplaatst: 17.02.2010 - 09:24
door eouwehand
Bart Giesen schreef:Ow... Je hebt ook Volvo's met GDi motoren. Die zijn aanzich wat meer storingsgevoelig. Als ik me niet vergis motoren van Mitsubischi (ofzo).

De 2liter en de 1.8liter 16v zijn beide goede motoren.
Alleen moet je bij de 1.8 niet degene hebben met de i erachter, die is van Mitsubischi

Geplaatst: 17.02.2010 - 09:33
door Jolly Breeze Racing
Ik heb 370.000 km gereden met een S40 1.8 uit 1996 met Lpi

Geen noemenswaardige problemen, alleen remschijven, dynamo en draag-armen voor, de catalysator was wel op, maar kwam nog door de apk omdat op gas de waardes niet overschreden werden.