Pagina 1 van 1
G&M verlagingsset?
Geplaatst: 16.02.2010 - 14:41
door appie76
Hallo allemaal,
heeft er iemand ervaring met G&M verlagingsveren + dempers? Zie bijv. deze set:
http://www.vparts.se/en/artiklar/volvo/ ... _40mm.html
Dit verlaagt vóór 55mm, achter 40 mm. Ze hebben ook een set die rondom 35mm verlaagt (en bij actuning ook een set die geloof ik 30mm rondom verlaagt, maar dat zijn alleen veren, geen dempers).
Zijn er mensen met ervaring met deze set van veren+dempers en zo ja: welke set heb je en hoe bevalt het? Hoe is het comfort (icm welke velg)?
Is het een hele klus om ze er zelf onder te zetten (uitlijnen moet ik daarna uiteraard laten doen) zonder dat ik de beschikking heb over een brug etc.?
Geplaatst: 16.02.2010 - 19:31
door toppertje
heb geen ervaring met G&M.
wel met andere verlagingssets.
maar 55mm verlaging ad voorzijde vind ik wel erg veel
in de adv. staat dat de set aanzienlijk stugger is dan orgineel,dat zal met
zoveel verlaging ook wel moeten,wil je niet konstant met je wielen
in de wielkast zitten.
mi.is dit iets teveel van het goede.
ik zou gaan voor 35mm icm dempers.
het zelf vervangen stelt niet zoveel voor,er is niets ingewikkeld of zo.
alleen ad achterzijde de veren tussen carroserie en draagarm is een beetje
rotwerk,ik maakte de draagarm altijd los voor iets meer ruimte.
een brug heb je niet nodig.
wel een goede krik+assteunen.
S6
Geplaatst: 16.02.2010 - 20:32
door V70 T5 assen
Je bent wel speciaal gereedschap nodig voor de voorzijde , net wat de schrijver boven mij zegt 55mm is een beetje te veel .
En een brug werkt wel zo relaxt
Geplaatst: 17.02.2010 - 09:48
door Wolfs XC
Zou absoluut niet verlagen met 55mm voor en 40mm achter. Lijkt mij veel te stug/oncomfortabel.
De V70 van mijn vrouw is af fabriek verlaagd (Dynamic Line) en dat icm de 17inch wielen is goed. Ik meen dat dit 30mm a 35mm lager is dan standaard. 55mm lijkt mij persoonlijk dan wat veel.
Geplaatst: 17.02.2010 - 09:51
door appie76
Bedankt voor de info. Ze hebben ook een set die rondom 35mm verlaagt, dat is natuurlijk ook een optie en zal een stuk minder hard aanvoelen.
Moet je bij het monteren van de achterdempers nog iets in de trant van het 'cut a strut'-principe toepassen?
En welk speciaal gereedschap heb je voor de voorzijde nodig? Een veerspanner is misschien voor zowel voor als achter handig, maar verder?
Geplaatst: 17.02.2010 - 17:28
door edraket
Buiten de veerspanners voor de voorkant heb je geen speciaal gereedschap nodig. Hooguit een grote torx om de veerpoot los te schroeven, maar dat is toch wel standaard gereedschap.
Geplaatst: 17.02.2010 - 21:39
door toppertje
Wolfs XC schreef:Zou absoluut niet verlagen met 55mm voor en 40mm achter. Lijkt mij veel te stug/oncomfortabel.
De V70 van mijn vrouw is af fabriek verlaagd (Dynamic Line) en dat icm de 17inch wielen is goed. Ik meen dat dit 30mm a 35mm lager is dan standaard. 55mm lijkt mij persoonlijk dan wat veel.
dynamisch chassis is een verlaging tov. orgineel(comfort-line)
tussen de 15 en 20mm.
Geplaatst: 18.02.2010 - 08:26
door Wolfs XC
Bedankt toppertje.
Geplaatst: 01.03.2010 - 15:59
door Pitte
Opgelet met G&M veren!
Ik heb ze op mijn T5 zitten en al 2x de achterveren moeten vervangen!!
Ten eerste zakt de auto geen 30mm zoals aangegeven maar een goeie 50mm
Wat erger is,je kan niets meer laden!?Ook geen passagiers achteraan!!
Als je twee mensen achteraan zet zakt de auto gewoon door en hangt hij gewoon op de eindrubbers(heel confortabel moet ik zeggen)!Dus deze veren zijn niet progressief:wil zeggen dat ze harder worden naargelang ze meer gecomprimeerd worden!
Ik sloop ze er binnenkort onderuit en ga er Heibachs ondersteken!
Geplaatst: 02.03.2010 - 09:43
door appie76
Dank je Pitte, en uiteraard succes ermee!