Pagina 1 van 2

Uitlaatbeugels

Geplaatst: 17.02.2010 - 20:58
door sjors86
Van de week mijn auto op de brug gehad voor 4 nieuwe banden, zie ik dat mijn uitlaatbeugel in het midden helemaal doorgerot was.
Vond ik raar want tijdens een grote beurt in de zomer is hier nog naar gekeken (heb ik ook zelf gezien), redelijk verroest allemaal maar best wel oke.
Achteraan precies hetzelfde verhaal, het had dus niet veel gescheeld of mijn uitlaat had op de grond gelegen met alle gevolgen vandien.

Mijn probleem is weer verholpen, maar hebben jullie mede forummers hier al een keer problemen mee gehad? 'T ging me vrij snel met die beugels ....

Ondertussen naar de volvo dealer geweest en iig de midden-beugel vervangen (kost je 44 euries). Hieronder de foto's achteraan zie je dat er vrijwel niets van over is. En mid zie je de nieuwe beugel en daarachter het deel wat van de oude over was (niets).

Geplaatst: 17.02.2010 - 22:28
door Gast
Moesten ze die beugel bestellen of hadden ze die liggen?
En ach naar 9 jaar.......... :P

Veel merken zijn dan al een 2e of 3e uitlaat toe.

Geplaatst: 18.02.2010 - 01:05
door FrankS60
Die hadden ze liggen bij volvo dealer Nic de Rie in Hoorn! Erop zetten was ook zo gepiept, half uurtje met z'n 2en.

Geplaatst: 18.02.2010 - 07:12
door quattroman
de automaterialenzaak heeft heeft ze ook (bosal) dezelfde 'zware' uitvoering
voor ik meen 23 eu.
Mijn S60 had dezelfde kwaal, helemaal weggerot na 7 jaar ;-)

gr,Q

Geplaatst: 18.02.2010 - 08:23
door Wolfs XC
Bij mijn XC70 ook onlangs vervangen. 170.000km met de eerste uitlaat!
Bij de V70 (vrouw) ook vervangen. 242.000 km met de eerste uitlaat!!!

Geplaatst: 18.02.2010 - 08:35
door sjors86
@ Alexv70: True, ik klaag ook niet na 9 jaar. Maar 't ging hard in die laatste maandjes ;)

en dat van de bosal had ik net ff wat eerder moeten weten :P

Geplaatst: 19.02.2010 - 13:52
door V70 T5 assen
Heb het ook gehad met de beugel die aan 2 kanten in een rubber hangt .
Ook zelf iets in elkaar geknutseld en er nog een half jaar mee doorgereden.
Voor de vakantie toch maar een nieuwe uitlaat , de oude zag er net zo gaar uit als de jouwe (8 jaar oud) toen de oude eronderweg was even een klein tikje op de bovenkant v/d einddemper zat gelijk een gat van 10 bij 10 cm in .
Oftewel je uitlaat is gewoon aan vervanging toe :)

Geplaatst: 21.02.2010 - 13:11
door Autoshampoo
Is de ophanging ter hoogte van de einddemper makkelijk zelf te vervangen?

Geplaatst: 21.02.2010 - 14:38
door V70 T5 assen
Autoshampoo schreef:Is de ophanging ter hoogte van de einddemper makkelijk zelf te vervangen?
Je zou een uitlaatbeugel kunnen gebruiken waar je bv een stukje M8 draadeind aan vast last wat je vantevoren in de juiste vorm hebt gebogen .
En als het eronder zit steek je deze door het ophangrubber dan 2 moeren aan het eind erop die je tegenelkaar vastdraaid.

Geplaatst: 23.02.2010 - 18:14
door Autoshampoo
Er is toch ook wel een orignele ophanging te koop? Heb geen ervaring met lassen...

Geplaatst: 23.02.2010 - 20:12
door HansEindhovenV70
De einddemppers zijn niet geweldig, die rotten door. De rest van de uitlaat NIET. Je kunt dus gewoon alleen de einddemper vervangen. En een nieuwe bevestiging voor de buis op de plaats waar de uitlaat in 2 rubbers hangt. Dan kan ie weer jaren mee!

Geplaatst: 23.02.2010 - 23:39
door Autoshampoo
Aaaaah ik snap hem, dat ene deel op foto 2 zit vast aan de einddemper (of heb ik het nu nog mis?).
De einddemper is bij ons nog echt als nieuw (recent helemaal opgepoetst en is keihard). Beetje zonde dus om een nieuwe einddemper te kopen voor een rot bevestigingspunt... Dat wordt dus wel lassen vrees ik...

Geplaatst: 24.02.2010 - 09:07
door HansEindhovenV70
Dat een einddemper na 8 jaar nog helemaal goed is lijkt mij haast niet kunnen. Ze rotten allemaal door op de rand en aan de bovenkant.....
De onderbak,die je ziet, ziet er dan idd nog als nieuw uit.

Geplaatst: 24.02.2010 - 15:49
door sjors86
Volgens die boekjes is de einddemper 8 jaar oud ;) maar 't zal denk ik niet heel lang meer duren ...

Geplaatst: 24.02.2010 - 16:14
door V70 T5 assen
Neem van mij aan dat als het er zo uitziet bij de einddemper dat je het allerbeste een nieuwe kunt halen .
Meestal is de bovenkant zo rot als het maar kan middenpijp gaat vaak langer mee ik had de pech dat er een las bij de middendemper verrot was en daar lekte en bewust alles maar heb vervangen .

Geplaatst: 24.02.2010 - 19:22
door Autoshampoo
Ai, nu maken jullie me bang. Zaterdag kijken mn pa en ik even op de brug hoe het eruit ziet...

Geplaatst: 08.08.2011 - 09:45
door Geurt
Ben blij te lezen/zien dat er een vervangende beugel is. Mij S60 stond vorige week op de brug voor nieuwe banden en in zag dat de middensteun doorgeroest was, achter ook bijna. De orgineele zit aan de uitlaat vast en ik dacht dat dat dus een nieuwe uitlaat moest worden, met zo'n beugel kan het dus ook. Auto moet binnenkort voor grote beurt 100000km. (Bj 2006)
Ben welvan mening dat eea snel is doorgeroest na 5 jaar.

Geplaatst: 08.08.2011 - 11:17
door Iroll
De achterdempers roesten van binnenuit door vanwege de condens. Die demper wordt niet zo snel warm waardoor het water niet verdampt bij kortere ritje. Zie je roest aan de buitenkant dan is die vaak al helemaal rot van binnenuit.
En die beugels hebben heel veel te lijden doordat ze midden in het spatwater (pekel!) hangen en ook nogeens heet worden door de uitlaat. Dat alles bijelkaar is spekkie voor het bekkie van de roestduivel. Als ze die beugels nou maar verzinkt zouden hebben, zou het een heleboel schelen.

Geplaatst: 08.08.2011 - 15:51
door Gast
Ik had het ook. 1 steun was er al af geroest en de ander kon ik er eenvoudig af breken.
De boel goed schoon gemaakt er weer aan de uitlaat gelast. Die gaan never nooit niet meer los (roesten). :P

Geplaatst: 08.08.2011 - 16:33
door Hans oet Twent
Ook bij de mijne na 6jr einde oefening. Ook een echte Volvo beugel gemonteerd รก 49 euro.... hoort er kennelijk bij.