Pagina 1 van 4

V70 2.5T 210 pk black Sapphire 2004

Geplaatst: 19.02.2010 - 16:18
door Nielz
Hallo mede Volvo liefhebbers, ik sta op het punt bovengenoemd model aan te schaffen. Hebben juliie nog tips waar op te letten? Inmiddels staat er 160000 op de teller.

Niels

Titel ff aangepast...

Geplaatst: 19.02.2010 - 16:25
door Msuidgeest
209 PK? Welke motor is dat want zoiets werd nooit geleverd.

Geplaatst: 19.02.2010 - 16:26
door Johan
Ach die ene pk .....

Geplaatst: 19.02.2010 - 16:26
door V70/2.4D/2003
Bestiaal opgekrikt. Met andere woorden: oppassen.

Geplaatst: 19.02.2010 - 16:33
door RVL
2.5 motor met 210PK een PK verloren tijdens de laatste poetsbeurt.

Geplaatst: 19.02.2010 - 17:33
door rene69
Bij 160.000 moet de distributieriem vervangen worden.
Verder geen speciale dingen zover ik weet.

Geplaatst: 19.02.2010 - 18:29
door george
Msuidgeest schreef:209 PK? Welke motor is dat want zoiets werd nooit geleverd.
Als we toch gaan mierenneuken :
Staat te boek voor 154 kW (kenteken RDW).
Dan kom ik toch op 208,9 PK = afgerond 209. :P

Geplaatst: 19.02.2010 - 18:32
door Nielz
Distributiriem is reeds vervangen, tevens ook waterpomp en spanrollen.

Wel wil ik nog een aankoop keuring laten uitvoeren, tenzij daar nog bijzonderheden uitkomen hoop ik vanaf donderdag eigenaar te zijn van deze mooie Volvo

Geplaatst: 19.02.2010 - 18:47
door Johan
george schreef:
Msuidgeest schreef:209 PK? Welke motor is dat want zoiets werd nooit geleverd.
Als we toch gaan mierenneuken :
Staat te boek voor 154 kW (kenteken RDW).
Dan kom ik toch op 208,9 PK = afgerond 209. :P
Bijna. 1 pk = 736 Watt. Dus 154 kW = 209.24 pk
Vaak wordt echter de afronding gebruikt 1 kW= 1.36 pk
Dan is 154 kW dus 209,44 pk.
Gemakshalve ronden ze dat, net als bij de belastingdienst, af naar 210 pk.

Geplaatst: 19.02.2010 - 18:50
door VolvoRob
Black Sapphire Edition, MY2004 = OK!

Geplaatst: 19.02.2010 - 21:40
door T5je
Lekker hoor dat geneuzel over de pk's.::wink:
Wordt gevraagd naar tips waar op gelet moet worden.
Kan TS technisch niet helpen maar misschien anderen wel?

Waar ik op let is:
- Langs de auto kijken. Zie je of deze nog strak staat.
- Lakwerk bekijken zowel uitwendig als inwendig (Onder de deur, motorkap etc) en zoeken naar roest.
- Onder motorblok kijken op lekkage of zweet. Een Volvo zweet niet namelijk, blok moet kurkdroog zijn.
- Van binnen goede conditie? Geen slijtage op stoelen, dashboard, tellerpartijen.
- Werk alles? Electronisch en mechanisch.
- Staat banden?
- Onderhoudsboekje aanwezig?

Bij mijn huidige V70 heb ik een aankoopkeuring/afnamekeuring of inspectie (net hoe je het noemen wilt) laten uitvoeren. Kost je ca 100 euro maar geeft je wel zekerheid. Kwamen hele kleine mankementjes aan het licht. Losse boutjes en losse slang. Is door de verkoper verholpen.

Succes

Geplaatst: 19.02.2010 - 22:24
door Msuidgeest
Bekijk alle naden eens kritisch. Zodra die niet evenwijdig lopen, kan het zijn dat er schade geweest is.
Zijn de randen rondom de deuren allemaal het zelfde?
Zijn de naden links en rechts van de motorkap even groot?
Staan de wielen even diep in de wielkasten?

Dat soort zaken dus ... En misschien zie je die ene PK ook nog liggen.

Geplaatst: 20.02.2010 - 09:26
door VolvoRob
Rijd er eens een keer mee, voel goed aan het stuur of je geen aparte trillingen voelt (wel eerst warm rijden natuurlijk) en of je rare bijgeluiden hoort als je over obstakels rijdt of bij links of rechts afslaan.

Als er Xenon op zit, even kijken of er vocht in de lamphuizen zit. Dat is killing voor de spanningsunit van de Xenon (weet ik uit ervaring ;-( ).

Er zijn meer mensen geweest die dit forum geraadpleegd hebben, snuffel eens rond en kijk wat zij voor advies meekregen.

Ik zou persoonlijk terughoudend zijn met het kopen van een gechipte auto, echter dat is een persoonlijke keuze.

Geplaatst: 20.02.2010 - 10:04
door Nielz
De auto is niet gechipt, weer een zorg minder.

Ik ben nu aan het rond bellen voor eeen aankoopkeuring en dat is best kansloos op zaterdag. Mocht iemand nog een adresje weten, omgeving Hilversum, dan hoor ik het graag.

Geplaatst: 20.02.2010 - 11:20
door appie76
Even een beetje off-topic, maar toch:
VolvoRob schreef:[...]even kijken of er vocht in de lamphuizen zit.[...]
Is dat niet APK-afkeur, codens in de koplampunits?

Geplaatst: 20.02.2010 - 17:58
door marcelV70R
Nielz schreef:De auto is niet gechipt, weer een zorg minder.

Ik ben nu aan het rond bellen voor eeen aankoopkeuring en dat is best kansloos op zaterdag. Mocht iemand nog een adresje weten, omgeving Hilversum, dan hoor ik het graag.
ik zou naar de volvo dealer gaan
en vragen of de auto bij hun bekend is qua onderhoud
en of hun een keuring willen doen
verder gewoon ook zelf nuchter naar de auto kijken
zoals al geschreven eerder, slijtplekken en steenslag bekijken enz.

Marcel

ps, mooie kleur!! :wink:

Geplaatst: 20.02.2010 - 18:21
door Nielz
Keuring wil ik ook door een Volvo dealer laten doen. Hopelijk kan ik deze week ergens terecht. Wat betreft lak valt weinig op af te dingen, ziet er ronduit prachtig uit.

Wat vooral vervelend is is dat ik de komende dagen vooral geduldig zal moeten zijn voordat ie hier bij huis staat. Als het zover is zal ik wel een foto posten.

Geplaatst: 20.02.2010 - 18:28
door marcelV70R
ach dan is het des te leuker als je er eenmaal in rijdt!!
en een paar dagen valt nog mee,
ik moest ruim een week wachten om er in te rijden
terwijl hij al voor de deur stond!!
das het nadeel van import, wachten op kenteken
nou we zullen hem wel zien hier!!

Marcel

Geplaatst: 21.02.2010 - 13:11
door jpwg001
En geef eens lekker gas als hij warm is, dan voel je de kracht van de turbo. Hij sleurt je mee. Verder gave wagen. Ik hoop dat het hem wordt voor je.

Geplaatst: 21.02.2010 - 20:32
door Nielz
Nog een vraag voordat morgen mijn bel ronde gaat beginnen....

Keuring door Volvo-dealer of...
Keuring door ANWB

Zijn er mensen met ervaringen met de een of de ander hebben?