Pagina 1 van 1
Waar op letten bij een phase 2 T4
Geplaatst: 08.01.2006 - 19:53
door menjo
Als ik ga testrijden met een phase 2 T4 (zijn er niet veel van of wel?), waar moet ik dan op letten? Zijn er nog probleempunten anders dan bij de andere V40's? Hij zou dus geen problemen moeten hebben met de schakelbusjes, dus als hij niet echt lekker schakelt zou het een ander (groter) probleem moeten zijn?
En verder? Alle tips zijn welkom.
Geplaatst: 08.01.2006 - 22:00
door menjo
Ik heb het dan over
deze bijvoorbeeld. Zijn er hier eigenlijk wel mensen die een phase 2 T4 hebben, staan er in ieder geval maar heel weinig te koop in nederland.
Geplaatst: 08.01.2006 - 22:35
door Hans
Tjee, das wel een hele mooie T4
Volgens mij zijn die dingen in duitsland wat minder geliefd vanwege de berg pk's. Kost veel in de verzekering.
auto lijkt OK. Als ie netjes dealeronderhouden is ed. waarom niet. Kun je 'm daar DEKRA laten keuren oid?
Geplaatst: 09.01.2006 - 09:07
door menjo
Volgens mij is de verzekering juist goedkoper dan in NL, maar dat ben ik nog even aan het navragen. Misschien dat het wel duur is ten opzichte van autos met minder vermogen, maar ik blijf het redelijk goedkoop vinden.
Re: Waar op letten bij een phase 2 T4
Geplaatst: 09.01.2006 - 13:56
door Marinus
menjo schreef:Als ik ga testrijden met een phase 2 T4 (zijn er niet veel van of wel?), waar moet ik dan op letten? Zijn er nog probleempunten anders dan bij de andere V40's? Hij zou dus geen problemen moeten hebben met de schakelbusjes, dus als hij niet echt lekker schakelt zou het een ander (groter) probleem moeten zijn?
En verder? Alle tips zijn welkom.
Welke schakelbusjes??? T4-bak heeft schakelkabels ipv stangen....
Overigens als je een supersnelle T4 wilt die er uit ziet als een phase 3.....moet je me eens een PM sturen.
Geplaatst: 09.01.2006 - 14:13
door menjo
Ja dat bedoel ik dus, dat ie geen problemen zou moeten hebben met de schakelbusjes. Stel deze schakelt verrot, dan weet ik dus meteen zeker dat er iets ernstigers mis is.
En de reden dat ik een nieuwe auto zoek is juist om te voorkomen dat ik een nederlandse auto op duits kenteken moet zetten. Maar bedankt voor het aanbod

Geplaatst: 09.01.2006 - 14:20
door menjo
En als iemand nog geinteresseerd is in mijn huidige auto, moet ie mij maar een PM sturen. Mag voor een laag bedrag weg.
Geplaatst: 09.01.2006 - 22:11
door menjo
Morgen een afspraak om de auto te bekijken. Weet iemand of zo'n T4 al EURO2 is of nog gewoon EURO1 (heeft iets te maken met de veroorzaakte vervuiling?), scheelt de helft in de wegenbelasting (wat bij EURO1 al veel minder is dan in Nederland).
Geplaatst: 10.01.2006 - 20:33
door menjo
Ok, dat is dus wel een erg mooie auto

Hij kost 13 euro per maand in de wegenbelasting, lekker goedkoop, verzekering valt hier ook mee, dat gaat op basis van het anatal ongelukken met zo'n auto. Valt bij Volvo dus mee omdat er alleen ouwe lullen mee rijden
Zaterdag testrijden...
Ze hadden ook net een zilveren 2.0T binnengekregen, maar die was overduidelijk geplamuurd en bijgespoten aan 1 kant.
Keuring zal ook niet nodig zijn, hij wordt gewoon met TueV en grote beurt afgeleverd, en voor 190 euro geven ze 2 jaar garantie (ook op draaiende delen) in plaats van 1 jaar (standaard).
Geplaatst: 10.01.2006 - 20:41
door Hans
Spannend man. En jij kunt meteen ff gaan knallen op de autobahn :twisted:
Succes en veel wijsheid

toegewenst Zaterdag

Geplaatst: 10.01.2006 - 20:57
door Remon
Dat is erg netjes dat ze er 2 jaar garantie op geven. Dat geeft volvo op een nieuwe.
Geplaatst: 10.01.2006 - 21:42
door Canard
Heel veel plezier met de testrit! Maar dat zal vast goed komen.
Geplaatst: 14.01.2006 - 14:07
door menjo
:greenjumpers: