Pagina 1 van 2

Dubbele uitlaat S40

Geplaatst: 21.02.2010 - 11:49
door Grootje
Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. Samen met mijn zwager ben ik NM-parts in Noordwijkerhout geweest. Voor we daar aan kwamen moeten we eerst nog over de ijsbanen van noord-nederland rijden. Pfff wat was het slecht weer en een hoop auto's in de vangrail of sloot. Na wat zoeken kwamen we bij de garage van Nick aan. Een kleine garage in het centrum van Noordwijkerhout. Nick was op dat moment nog met een mercedes SL bezig die een nieuwe uitlaat kreeg dus we moesten even wachten. Goed moment dus om naar het werk te kijken en daarbij viel meteen zijn passie op. Het moet echt net zo en niet anders. Dus dat stond me meteen wel aan. Na een broodje te hebben genuttigd in het centrum was de Volvo aan de beurt. Ik laat jullie allemaal lekker kijken, want foto's zeggen jullie vast veel meer!

Bij aankomst


Afbeelding

Op de brug

Afbeelding

De demper links en rechts

Afbeelding

Afbeelding

De bumper aanpassen

Afbeelding

Afbeelding


nieuwe bochten en sierstukken

Afbeelding

Afbeelding



Dan de andere kant! meteen problemen! Er zat nar het openen van de demper demperwol voor de uitgang. Dat hebben we laten zitten en met een gaasje afgedicht. Weet iemand of je dat zou kunnen verwijderen of is de demper van binnen toch anders als van de T5?!

Afbeelding

Afbeelding


Dan toch uiteindelijk een heel mooi eindresultaat kunnen bepalen door de kunsten van NM-parts

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt.

Geplaatst: 21.02.2010 - 11:53
door drowel
Super zeg, ziet er erg goed uit. Lijkt er allemaal erg netjes onder te zitten!

Geplaatst: 21.02.2010 - 11:55
door rsnhakan
Ziet er goed uit :)

Geplaatst: 21.02.2010 - 11:56
door Grootje
Dankje drowel en Hakan!! ben er zelf ook erg blij mee ::D

Geplaatst: 21.02.2010 - 12:45
door Exeres
maakt hem ineens een pak sportiever! knap gedaan.

Geplaatst: 21.02.2010 - 12:49
door Trucker
Superrrrrr :thumbright:
Ik ben er vorige week maandag ook geweest om mijn C30 van dubbele uitlaat te voorzien
De man doet dat echt met passie en ik ben er ook erg tevreden over \:D/


Hier nog een topic..*http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Geplaatst: 21.02.2010 - 12:52
door Grootje
Vond ik ook trucker!

Geplaatst: 21.02.2010 - 13:00
door Trucker
Hier nog een paar foto`s

Geplaatst: 21.02.2010 - 13:12
door Fredhead
Staat hem heel goed, zo'n dubbele uitlaat hoort gewoon standaard bij een 5 cilinder :)

Geplaatst: 21.02.2010 - 13:20
door 945i
Ik had het mooier gevonden als de eindstukjes iets hoger in bumper hadden gezeten, nu zijn de eindstukjes net iets te lang. Maar toch netjes gedaan en staat zonder meer beter dan het origineel.

Bij de C30 'past' het beter imho.

Geplaatst: 21.02.2010 - 13:26
door Grootje
Ziet er netjes uit hoor!! Ik heb nick beloofd een aantal foto's te sturen voor op zijn site..

Geplaatst: 21.02.2010 - 13:28
door Grootje
De openingen in de bumper zijn even groot als die van de T5, maar het had inderdaad gekund. Vind het hem zo ook niet mis staan.

Geplaatst: 21.02.2010 - 18:03
door remmm
945i schreef:Ik had het mooier gevonden als de eindstukjes iets hoger in bumper hadden gezeten, nu zijn de eindstukjes net iets te lang. Maar toch netjes gedaan en staat zonder meer beter dan het origineel.

Bij de C30 'past' het beter imho.
Ik ben het eerlijk gezegd eens met 945i.... zonder iets af te willen doen aan het resultaat. Je hebt gelijk dat je het hebt aangepast aan het origineel.

Echter bij de foto's van de c30 zitten ze meer in de bumper dat vind ik persoonlijk net wat mooier... Is het geluid ook veranderd of is het puur looks en het eindstuk waar de wol voorzit komt daar nog iets uit of houdt het wol alles tegen?

Geplaatst: 21.02.2010 - 19:48
door Bart
Netjes gedaan hoor!

Geplaatst: 21.02.2010 - 22:00
door Grootje
remmm schreef:
945i schreef:Ik had het mooier gevonden als de eindstukjes iets hoger in bumper hadden gezeten, nu zijn de eindstukjes net iets te lang. Maar toch netjes gedaan en staat zonder meer beter dan het origineel.

Bij de C30 'past' het beter imho.
Ik ben het eerlijk gezegd eens met 945i.... zonder iets af te willen doen aan het resultaat. Je hebt gelijk dat je het hebt aangepast aan het origineel.

Echter bij de foto's van de c30 zitten ze meer in de bumper dat vind ik persoonlijk net wat mooier... Is het geluid ook veranderd of is het puur looks en het eindstuk waar de wol voorzit komt daar nog iets uit of houdt het wol alles tegen?

Ja de wol en het het gaasje houden wel wat tegen, maar omdat we het niet wisten hoe het in de demper zat hebben we het laten zitten. beter zo dan een herrie bak hihih

Geplaatst: 28.02.2010 - 11:09
door divervolvo
He Grootje dat ziet er goed uit, zo hoort een S40 er aan de achterkant uit te zien

Geplaatst: 02.03.2010 - 15:58
door Grootje
Dank je wel.. Heb je zelf al een idee hoe het moet gaan worden bij je eigen auto?

Geplaatst: 02.03.2010 - 17:09
door divervolvo
Grootje schreef:Dank je wel.. Heb je zelf al een idee hoe het moet gaan worden bij je eigen auto?
ja ik heb toch nog steeds het plan om een rvs pijpie van bastuck of zo eronder te zetten, mede voor het geluid. :P

Geplaatst: 02.03.2010 - 18:37
door Salaridebrito
Trucker,

Ik zie dat ze bij jou de einddemper hebben weggelaten.

Heeft dit invloed op het geluid en is dit niet schadelijk voor de motor?

Geplaatst: 02.03.2010 - 19:37
door Trucker
Salaridebrito schreef:Trucker,

Ik zie dat ze bij jou de einddemper hebben weggelaten.

Heeft dit invloed op het geluid en is dit niet schadelijk voor de motor?
Nee hoor....
ik heb niet weggelaten :)
Die C30 is een 2.0 liter en die hebben de eindemper VOOR de achteras zitten en niet asl een T5 er dwars achterlangs.