Pagina 1 van 1
2.5 tdi startprobleem
Geplaatst: 23.02.2010 - 21:56
door 240estate
Mijn V70 start in de meeste gevallen probleemloos. Bij een warme motor gaat het altijd goed.
Echter soms bij koude motor gebeurt het dat hij even een paar seconden loopt en daarna direct weer afslaat.
Na opnieuw starten gebeurt dan weer hetzelfde en dat soms tot een keer of 5 achter elkaar.
Als hij dan uiteindelijk blijft lopen, loopt hij een seconde of 10 onregelmatig onder het uitstoten van een mooie roetwolk. Dan begint hij weer mooi rond te draaien en is er niets meer aan de hand.
Ik heb ook het idee dat hij wat trilt bij lagere toerentallen maar omdat ik hiervoor alleen 240's heb gehad heb ik geen goed vergelijkingsmateriaal.
Wie herkent mijn probleem en kan mij wat advies geven.
Geplaatst: 23.02.2010 - 21:58
door Gast
heb je de gloeibougies al gecontroleerd/doorgemeten?
Geplaatst: 23.02.2010 - 22:11
door 240estate
dbosker schreef:heb je de gloeibougies al gecontroleerd/doorgemeten?
Heb ik nog niet gedaan.
Ik zou ook denken dat hij dan helemaal niet aanslaat maar hij loopt eerst een paar seconden wel.
Ik zal er overigens wel eens naar kijken
Geplaatst: 23.02.2010 - 23:11
door Gast
ik zou bij de gloeibougies beginnen - relatief gemakkelijk door te meten.
Daarna zou ik naar de injectors kijken.
Geplaatst: 24.02.2010 - 00:06
door Frederik Welvaert
heeft die motor een egr klep?
goed mogelijk dat de klep door vervuiling blijft openplakken. Dan start de motor, maar na een paar seconden stikt hij in z'n eigen uitlaatgassen.
Geplaatst: 24.02.2010 - 18:50
door 240estate
ppFreddy schreef:heeft die motor een egr klep?
goed mogelijk dat de klep door vervuiling blijft openplakken. Dan start de motor, maar na een paar seconden stikt hij in z'n eigen uitlaatgassen.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb bij mijn Land Rover Discovery die klep ook al verwijderd.
Die klep zal ik eens nakijken. Kan die klep bij een tdi ook straffeloos verwijderd worden?
Geplaatst: 27.02.2010 - 17:00
door 240estate
Inmiddels heb ik de gloeipitten doorgemeten. Geen fout in gevonden.
EGR klep lijkt me ook niet het probleem. Gaat goed open en dicht en ziet er mooi schoon uit, afgezien van een dun roetlaagje.
Hij start alleen slecht bij koude motor. Alhoewel eerst begint hij even te lopen en slaat dan weer af.
Kan het aan de TDI brandstofpomp liggen? Is er ook een mogelijkheid om daar zelf wat aan te stellen of te controleren?
Geplaatst: 02.03.2010 - 11:29
door Lostcomm
Een aantal weken geleden had ik met mijn S80 2,5TDI hetzelfde probleem.
Bij een koude motor wilde hij bijna niet starten. Bij een warme motor geen enkel probleem.
Dacht eerst ook aan de gloeibougies.
Bij de garage bleek het te liggen aan de afstelling van de brandstofpomp.
Dit bleek nadat ze de auto aan de computer gekoppeld hadden. Hier kan je zelf niet zoveel aan vestellen denk ik.
Succes.
Geplaatst: 02.03.2010 - 18:59
door Pauw
Mischien gewoon de imobiliser?
Geplaatst: 02.03.2010 - 22:11
door 240estate
Lostcomm schreef:Een aantal weken geleden had ik met mijn S80 2,5TDI hetzelfde probleem.
Bij een koude motor wilde hij bijna niet starten. Bij een warme motor geen enkel probleem.
Dacht eerst ook aan de gloeibougies.
Bij de garage bleek het te liggen aan de afstelling van de brandstofpomp.
Dit bleek nadat ze de auto aan de computer gekoppeld hadden. Hier kan je zelf niet zoveel aan vestellen denk ik.
Succes.
Ik verdenk ook de brandstofpomp omdat hij na het starten soms ook even wat onregelmatig loopt. Ook nogal wat rook bij gasgeven op de snelweg.
Ben je bij een dealer geweest of kun je een Volvo specialist in de buurt van Groningen aanbevelen?
Geplaatst: 03.03.2010 - 15:25
door evanmandos
He 240estate, goede liefhebbersgarage is de Combi Garage westerbroek. Deze jongens zijn niet spotgoedkoop(ook niet zo duur als dealert) maar zijn wel echt volvo specialist, ook rekenen ze alleen echt gewerkte tijd met je af.
linkje is
www.combigarage.nl
Geplaatst: 03.03.2010 - 19:27
door Lostcomm
Mijn S80 is in onderhoud bij auto Roelfsema in Tynaarlo.
Voorheen waren zij volvo dealer in Zuidlaren, nu noemen ze zich volvospecialist.
Tot op heden altijd prima service.
Voor het uitlezen en afstellen van de brandstofpomp was ik rond de €50,- kwijt.