Pagina 1 van 1
Nieuwe Recall V70/XC70 D5
Geplaatst: 24.02.2010 - 12:50
door xc-men
Net een nieuwe brief van Volvo Car Spain gekregen met een nieuwe Recall. Volgens me vrouw kan iets vast komen te zitten door roest en schade maken aan de Motor. Ik zit zelf nu in China en me vrouw heeft thuis de brief open gemaakt. Ze kon me niet goed uitleggen wat het nu precies is maar iets met een Tensioner die door roest vast komt te zitten?
iemand anders al een brief gehad?
Geplaatst: 24.02.2010 - 15:14
door VolvoTech
Is een spanrol van de snaar volgens mij.
Op zich geen ramp als die knapt, alleen kan het gebeuren dat deze na knappen tussen de distri slaat en dan heb je wel een probleem...
Geplaatst: 24.02.2010 - 20:00
door Alchemist
VolvoTech schreef:Is een spanrol van de snaar volgens mij....
Dat was toch een bekende recall van de D5?
Alchemist
Geplaatst: 24.02.2010 - 23:22
door xc-men
Raar dat ze nu pas in Spanje en UK de Recall er uit gooien. Misschien zijn ze wakker geworden bij de problemen met Toyota Recall's.
Geplaatst: 28.02.2010 - 12:07
door tvc15
Volgens mij was dit oorspronkelijk een "silent recall" dus een modificatie die bij de eerst volgende servicebeurt (of ongepland garagebezoek in mijn geval) uitgevoerd wordt. Ik heb er nooit een brief over ontvangen, de modificatie is uitgevoerd toen mijn defecte EGR-klep vervangen werd pas geleden.
Geplaatst: 26.03.2010 - 13:42
door D-martijn
----------------------------------------------------------
Geplaatst: 26.03.2010 - 14:17
door diesel01
Ik zou mij zo voor kunnen stellen dat Volvo NL niet blij wordt van bovenstaand bericht.

Geplaatst: 26.03.2010 - 14:33
door Walter
nope.... het is ook niet een citaat van Volvo NL, die opmerking. Snap dat het cynisch bedoeld is maar het voegt niets toe aan de discussie. Het is een aanname die alleen maar onrust schept
Geplaatst: 26.03.2010 - 14:36
door mad
Is er een waarneembaar verschil tussen de oude en de nieuwe spanrol? Ofwel hoe kan ik zien of er een nieuwe spanrol is bevestigd?
Geplaatst: 26.03.2010 - 14:46
door VolvoTech
D-martijn schreef:Ik loop zelf stage bij een Volvodealer en de Spanrol van de multiriem word slap waardoor de multiriem tussen de distributieriem loopt en dus de hele motor vast loopt.
Nu is er een nieuwe spanrol ontwikkeld die dit niet meer heeft. Maar Volvo wil niet alle spanrollen vervangen en betalen ze willen wel dat als de motor in de soep loopt betalen voor de nieuwe cilinderkop.
Bij ons melden we aan de klant dat het handig is de spanrol te vernieuwen op eigen kosten voor het nieuwe model en dit doen dan ook de meeste klanten. Zo voorkom je een reparatie die een paar dagen tijd in beslag neemt en dus veel frustatie.
Beetje raar verhaal....ik ken geen klanten van garages die een auto hebben die dit probleem zou kunnen hebben die niet gebeld zijn...
Daarnaast strookt dit ook niet met de Volvo-NL uitspraken...
Geplaatst: 26.03.2010 - 15:04
door VolvoRob
En nu gaan we dus een gezamenlijke actie opstarten om tegen een gerduceerd tarief massaal spanrollen in te slaan (Volvo consumers Unite?)....
Geplaatst: 26.03.2010 - 15:14
door VolvoTech
Waarom? Ga gewoon naar je dealer (als je 'm tenminste bij een dealer hebt gekocht), vraag om de status van dat ding bij jouw auto en vraag hoe op te lossen. Moet gek lopen wil je daar niet uitkomen met een officiele Volvo dealer....
Geplaatst: 26.03.2010 - 15:32
door diesel01
Ik probeerde de poster duidelijk te maken dat dergelijke berichten niet heel handig zijn.
Ik denk dat we op 1 lijn zitten volvomafia!
Geplaatst: 26.03.2010 - 15:36
door Walter
diesel01 schreef:Ik probeerde de poster duidelijk te maken dat dergelijke berichten niet heel handig zijn.
Ik denk dat we op 1 lijn zitten volvomafia!
zeker!! :occasion5:
Geplaatst: 26.03.2010 - 15:40
door diesel01
VolvoMafia schreef:diesel01 schreef:Ik probeerde de poster duidelijk te maken dat dergelijke berichten niet heel handig zijn.
Ik denk dat we op 1 lijn zitten volvomafia!
zeker!! :occasion5:
Krijg nu t..ten het is vrijdag idd :occasion5:
Geplaatst: 26.03.2010 - 15:47
door xc-men
Het is bij ons ook een beetje raar gegaan, eerst de auto voor de 60.000KM beurt bij de dealer gebracht en gevraagt of er nog een Re-call en/of software update uitstonden voor onze XC70, de buurt werkt gewoon uitgevoerd en alles was OK en er stonden geen uitstaande recalls of software updated.
Drie weken later kreeg mevrouw een brief van Volvo spanje dat er een recall was voor de Spanrol. Omdat ik zelf niet thuis (zat op me werk in China) heeft mevrouw het maar een paar weken uitgesteld tot dat ik weer thuis was, maar 5 dagen na de brief binnen was werden we al gebeld door Volvo spanje met de mededeling om toch maar snel terug te gaan om die spanrol te vervangen door een nieuw type.
Mevrouw direct de dealer gebeld om een afspraak to maken en moest maar een weekje wachten omdat ze het zo druk hadden? Maar weer Volvo spanje gebeld gevraagt of het nu echt zo urgent was en ja hoor het was urgent voor all autos met meer dan 60.000KM.
Maar weer de dealer gebeld en ze kom een dag later komen, geen weer helemaal fout omdat er zomaar 40cm sneeuw was gevallen in Barcelona.
weer een dag later toch maar met de auto naar de dealer en de spanrol was in een uurtje uitgewisseld. mevrouw heeft nog nagevraagt waarom er niet eerder tijdens de normale 60.000km beurt was gedaan, de chef kon alleen uitleggen dat het een nieuwe recall was die later binnen kwam. De Dealer had wel 50 nieuwe spanrollen gekregen maar zonder instructies?.
Geplaatst: 26.03.2010 - 16:09
door Alchemist
De Volvisten kunnen vast beter antwoord geven, maar wat ik begrepen heb is dat Volvo (Zweden/eigen land?) batch gewijs zulke recall's uitvoert.
Dus: vanaf vandaag is Land X aan de beurt. Ben je gisteren bij de dealer geweest, stond er idd geen recall open. Is gewoon domme pech.
De rest van jouw verhaal klinkt als een Mediterraan mañana mañana verhaal van een Spaanse dealer.
Geplaatst: 26.03.2010 - 16:18
door VolvoRob
@Volvotech: ik maakte een grapje..... Heb zeker geen behoefte aan United Consumer gedrag.