Pagina 1 van 1

Volvo tuning nu ook voor S60, V70 en XC70 D5 (P2X)

Geplaatst: 25.02.2010 - 09:51
door Walter
vanaf nu kunnen de Volvo dealers ook de 185pk motoren in de S60, de V70 en de XC70 upgraden. Het gaat om de S60 D5 185pk van ‘06-'09 en de V70 / XC70 D5 185pk van ’06-‘07.

Net als bij de eerdere versies is het resultaat 205 pk.

Geplaatst: 25.02.2010 - 14:28
door NielsPHEV
iemand al mee gereden ?

Geplaatst: 25.02.2010 - 14:54
door Walter
wellicht in de eerder te tunen modellen maar deze info is vandaag vrijgegeven...

Geplaatst: 27.02.2010 - 08:30
door Daneel
Dinsdag 9 maart staat mijn V70 D5 ingepland om getuned te worden.

Geplaatst: 27.02.2010 - 17:24
door NielsPHEV
we horen graag wat je ervaringen zijn. Wat zijn de kosten overigens

Geplaatst: 27.02.2010 - 21:06
door Daneel
Zelfde prijs, € 950,00 incl BTW. Specs zouden ook hetzelfde zijn, 205 pk en 450 nm.

Geplaatst: 04.03.2010 - 20:06
door lemmer
Heb er deze al in zitten af fabriek (duitse import), heb eerlijk gezegd nog niet in een standaard D5 xc70new gereden.
Het bevalt prima, wagen is rap genoeg, enig verschil is dat je met polestar de begrenzers houd, deze zijn bij mij niet aanwezig.

Geplaatst: 04.03.2010 - 20:09
door Paul
Het bestaat niet af-fabriek hoor.

Geplaatst: 05.03.2010 - 21:47
door lemmer
Laten we het anders formuleren, het bleek er door de importeur/ dealer opgezet. Auto is een zeer jonge Duitse import, ik heb hier dus gewoon fabrieksgarantie op.
Bij een garantiegevalletje laatst was de auto via zijn serienummer uitgesloten van garantie doordat er aangegeven was dat hij was getuned. Later kwam er een officiele brief dat die tuning er rechtmatig opzat, en ik volledig aanspraak kom maken op de bestaande fabrieksgarantie.
Mij hoor je niet klagen..!!

Geplaatst: 09.03.2010 - 21:30
door Daneel
Goed, vandaag is de nieuwe software in de auto gegaan.
De dealers gaf aan dat ik er op kon wachten ... en dat was ook zo.
Het rijden:
De auto reageert nu wat alerter op het gaspedaal. Niet nerveus maar gewoon directer. Over het gehele toerenbereik voelt de auto soepeler.
Als je vol op het gaspedaal gaat staan, reageert de auto snel en scheurt dan duidelijk agressiever dan voor de tuning.
Qua verbruik, kan ik nog niets zeggen maar ik heb zeker niet het idee dat de auto zuiniger geworden is (maar ik heb er ook zeker nog even geen zuinigheidsproef mee gedaan)

Geplaatst: 10.03.2010 - 07:55
door mad
Daneel schreef:Goed, vandaag is de nieuwe software in de auto gegaan.
De dealers gaf aan dat ik er op kon wachten ... en dat was ook zo.
Het rijden:
De auto reageert nu wat alerter op het gaspedaal. Niet nerveus maar gewoon directer. Over het gehele toerenbereik voelt de auto soepeler.
Als je vol op het gaspedaal gaat staan, reageert de auto snel en scheurt dan duidelijk agressiever dan voor de tuning.
Qua verbruik, kan ik nog niets zeggen maar ik heb zeker niet het idee dat de auto zuiniger geworden is (maar ik heb er ook zeker nog even geen zuinigheidsproef mee gedaan)
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen! :P

Geplaatst: 11.03.2010 - 00:38
door Daneel
Euh... Verdere ervaringen? Ik neem aan met de tuning ::oops:
Is er nog iets specifieks aan de tuning wat je weten wil?
Bijvoorbeeld, het geluid. Nou dat is niet echt veranderd, maar de specifieke brul/roffel komt er nu wel iets eerder in, maar verder blijft het ongewijzigd. Geen luider fluiten of blazen van de turbo.
Het verbruik leek vandaag (afgaand op wat de BC weergeeft) wel weer wat normaler. Misschien was mijn rechtervoet iets minder "opgewonden". Ik denk wel dat het rijden met de caravan, aanstaande zomervakantie, wat relaxter zal zijn, want je voelt wel dat de auto meer power heeft. Nu hoef ik alleen nog maar aan het gaspedaal te denken en de auto snelt er al vandoor.

Geplaatst: 11.03.2010 - 08:04
door Walter
Volgens de opgave van Volvo blijft het verbruik bij een gelijke rijstijl hetzelfde

Geplaatst: 11.03.2010 - 17:57
door Daneel
Dat zou best kunnen, maar ik heb nog niet genoeg tijd gehad om dat uitvoerig te testen. De BC gaf gisteren en vandaag wel redelijk normale waarden bij het rijden op de cruisecontrol.