check code p0032

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Beste Volvo-Drivers...

Ik heb een S60 2.4i 140pk uit sept.2001.
Nu brandt het check lampje. Aangezien ik op't werk in de garage een universele obd uitleesdiagnoseapparaat heb, dacht ik van laat ik eens via de obd-poort links onder dashboard het checklampje uitlezen.
Foutcode : P0032P 01/02 en P0032 02/02.
Dit duidt op een fout op de lambdasonde.
Heb beiden lamdasensoren in de innotec FS-cleaner laten schoonweken en opnieuw gemonteerd met echter geen resultaat want het checklampje gaat weer na 3x starten branden.( elke dag 9 km heen en 9 km terug van het werk, dus misschien evt. vervuiling vd lambdasensoren omdat de motor niet 100% warm wordt).
Vermoedelijk is het een bedradingsprobleem van een vd lambdasensoren.
De 1e sensor is ca. 1,5 jaar geleden vervangen bij volvo door de vorige eigenaar.
Heeft iemand ervaring met de DTC CODE : P0032 ?? ??
ETM/Gasklephuisverhaal ?? ( motor valt niet uit en auto rijdt niet anders als normaal)
( sorry vd langdradigheid met deze vraag, maar gedetailleerde uitleg is soms makkelijk. hoe meer informatie hoe beter)

Ik hoor het graag.
Mvg, Peter
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

P0032 zegt me op dit moment niets

De enige DTC codes eindigend op 0032 die ik ken zijn de volgende:

ABS-0032 Left rear wheel sensor. Faulty signal
BCM-0032 Left rear wheel sensor. Faulty signal
BCM-0032 Wheel sensor left rear. Mechanical fault
CCM-0032 Left-hand seat heater. Internal fault
DDM-0032 Door mirror potentiometer. Faulty signal
DDM-0032 Door mirror potentiometer. Faulty signal. Intermittent fault
DDM-0032 Door mirror potentiometer. Faulty signal. Permanent fault
ECM-0032 Engine cooling fan control module. Faulty signal. Permanent fault
ECM-0032 Front heated oxygen sensor (HO2S), bank 1 heating. Signal too high
KVM-0032 Outer lock button left rear. Activated too long
PDM-0032 Door mirror potentiometer. Faulty signal
PDM-0032 Door mirror potentiometer. Faulty signal. Intermittent fault
PDM-0032 Door mirror potentiometer. Faulty signal. Permanent fault
PHM-0032 GPS antenna. Signal too low. Intermittent fault (EU/OS)
PHM-0032 GPS antenna. Signal too low. Intermittent fault (USA/CDN)
PHM-0032 GPS antenna. Signal too low. Permanent fault (EU/OS)
PHM-0032 GPS antenna. Signal too low. Permanent fault (USA/CDN)
PSM-0032 Backrest, motor 2 (M2+). Signal missing
PSM-0032 Backrest, Motor 2 (M2+). Signal missing. Intermittent fault
PSM-0032 Backrest, Motor 2 (M2+). Signal missing. Permanent fault
SRS-0032 Adaptive steering column. Short-circuit to adjacent SRS ignition cable
SRS-0032 Front left side air bag, stage 1. Capacitance too high. Intermittent fault
SRS-0032 Front left side air bag. Capacitance too high. Permanent fault
SRS-0032 Front left side impact protection (SIPS) bag. Capacitance too high. Intermittent fault
SRS-0032 Front left side impact protection (SIPS) bag. Capacitance too high. Permanent fault
SUM-0032 Position sensor, suspension left rear. Signal too high
SWM-0032 Cruise control. Initiation fault
UEM-0032 Reading lamp. Signal too low
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Die P0032 code is de 1e lambdasensor die op het spruitstuk zit geschroefd.
De sensor zelf is niet defect maar het ligt aan de bedrading of een stekker.
Ben er gelukkig zelf achter gekomen.
Beankt voor de reactie.

Mvg, Peter
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
koen303114
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
Locatie: borne OV

hoi Peter,

Waar ergens zat je probleem? Heb dezelfde melding. Ook al vervangen door een nieuwe maar geen resultaat. blijft terug komen
peter d schreef: Die P0032 code is de 1e lambdasensor die op het spruitstuk zit geschroefd.
De sensor zelf is niet defect maar het ligt aan de bedrading of een stekker.
Ben er gelukkig zelf achter gekomen.
Beankt voor de reactie.

Mvg, Peter
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
Rickus
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20.05.2023 - 15:48

Had laatst een probleem met de APK (lambda waarde te hoog; boven de max waarde) ,
overige van de 4-gas meting waren ok.
Dat betekent dat de motor loopt met een overmaat zuurstof, en het motor managementsysteem het niet meer kan bijregelen.
Tevens hoorden we een gesis in de voetenruimte, dus boven het rempedaal. Daardoor werd de rembekrachtiger eigenlijk al direct verdacht van een lekkage van het vacuum.
De remkracht was voor de APK overigens meer dan voldoende.
Dan toch maar de vacuumslang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger er afgetrokken, en de aansluiting afgesloten, zodat de motor via die slang geen valse lucht via de rembekrachtiger zou krijgen:
Resultaat: een stationair perfect lopende motor, die de Lambda waarde binnen een paar minuten op precies 1 regelde. Concusie: rembekrachtiger lekt (komt zelden, maar in een garage toch zo eens in de paar jaar wel eens voor), motormanagement regelt goed (via de Lambdasonde voor de cat) en ook die Ls is nog prima.
Euvel verholpen door rembekrachtiger te vervangen.

Echter Lambdasonde 2 (na de cat) gaf voordien, maar ook na de bovenstaande reparatie noch steeds de melding ''Emissies, service vereist" zonder oranje of rode driehoekje. Na reset is het wel een tijdje weg, maar komt na enige tijd toch weer terug. Dan toch nog eens geprobeerd door Ls te vervangen. De melding blijft een paar uur weg, en komt terug. (foutcode P0032)
De enige verklaring die we hiervoor kunnen bedenken is dat door de overmaat zuurstof het motormanagement niet meer kon bijregelen en daardoor de cat wellicht wat vervuild is geraakt. Ik hoop dat , nu de lambda-waarde weer normaal rond de 1 blift, dat met een wat langere snelle rit de cat weer een beetje schoon brandt en de melding weg blijft. (Volgens mij is de functie van Ls 2 uitsluitend alleen maar controle van de cat; (en regelt eigenlijk niets meer, of ben ik daar mis mee?)

Rickus

S60 2001 2,4 aut 200000km
Rickus
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 20.05.2023 - 15:48

is er in dit forum een technicus die mij mogelijk wat kan bijpraten over de lambda sondes?
Als ik goed ben ingelicht is de functie van LS 1 (vóór de cat) uitsluitend en alleen voor de het motormanagement
en heeft LS2 (ná de cat) alleen de functie om de cat te controleren en regelt dus eigenlijk niets meer.
Als we er voor het gemak even van uitgaan dat LS1 goed functioneerd (gecontroleerd!), en LS2 net is vervangen door een nieuwe (Denso DOX 1420 ) wanneer en waardoor krijg ik dan toch nog de melding: "Emissies service vereist" , en wat kan men daar tegen doen ?
Rickus.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”