Pagina 1 van 2

Toch een nieuwe S60R?

Geplaatst: 28.02.2010 - 17:00
door Sorcerer
Alsof Heleen van Royen het heeft verzonnen... "Naughty Volvos are coming."

Volvo heeft wat geruchten-plaatjes en video's het internet op gestuurd, een paar dagen vóórdat de nieuwe S60 officieel wordt onthuld in Genève...

Afbeelding

Is dit hem dan? De nieuwe S60R? Het is in ieder geval niet het standaard sportpakket dat te bestellen gaat zijn op de gewone S60. Daarvan ziet de diffuser achter er anders uit:

Afbeelding

Filmpjes zijn er ook al:



Die laatste is misschien een leuke knipoog naar de Chinese overname ;)
Het stukje motorgeluid dat je op het eind hoort klinkt wel erg als 6-cilindergeluid, hoewel ik het slecht te horen vind... Iemand een idee?

Helaas werkt 'URL-hacken' niet, want de relevante pagina's op de Volvo-site zijn nog onder embargo:
http://www.volvocars.com/intl/all-cars/ ... -spec.aspx (URL afgekeken van de S40 en aangepast naar S60).

Of... is het toch een sportpakket zonder motorische verbeteringen? Nog een paar nachtjes slapen (tot dinsdag) en we zullen het weten.

Geplaatst: 28.02.2010 - 17:30
door Frederik Welvaert
het is al geweten dat er een T6 komt met 305pk. Daar nog een R-Design sausje erover en als je wilt noem je dat een S60R.
Zou wel leuk zijn moest er inderdaad een échte S60R komen die nog wat meer power uit de T6 perst. (ik heb al geruchten gehoord van een 400pk sterke T6)
Hoewel ik me echter afvraag of Volvo het zich kan permitteren om een S60R te ontwikkelen, wetende dat het daarmee slechts een zéér kleine markt aanspreekt.
Het geluid dat je hoort op het einde van de filmpjes is waarschijnlijk een T6.

Geplaatst: 28.02.2010 - 17:39
door Sorcerer
Nou, kijk naar de Audi S4. Dit is ook een "nauwelijks ander" product. Het is de 3.0 TFSi-motor uit de Audi A6, plus wat uitgeklopte wielkasten.

Nauwelijks anders dan een standaard Audi A4, op wat blingbling na. Dan is het ineens veel minder duur om een high-end versie van zo'n auto te maken. Misschien komt hij er dus toch gewoon :) En 400 pk klinkt alvast prima, dan maakt hij gehakt van de S4! :D

Geplaatst: 28.02.2010 - 17:43
door Thamar
Ik denk wel dat de S60 zich in de markt van de A6 en BMW 5 situeert...

A4 is meer S40/V50 terrein...

Geplaatst: 28.02.2010 - 18:04
door SpeedyZ
Thamar schreef:Ik denk wel dat de S60 zich in de markt van de A6 en BMW 5 situeert...

A4 is meer S40/V50 terrein...
Dat ben ik niet met je eens. Concurrenten van de 5 serie en A6 zijn de S80 en V70.

Geplaatst: 28.02.2010 - 18:14
door Sorcerer
Ja, maar de S4 was maar een voorbeeld van hoe weinig de A4 van de S4 verschilt. Vroeger beschouwde ik de S60 altijd als 'tussen A4 en A6 in'. De reden daarvoor eigenlijk is alleen dat de A8 zo extreem luxe is dat die eigenlijk nog een trapje boven de S80 staat, en dan ga je de S80 al gauw gelijk zetten met de A6.

Bij de vorige S60R zijn er ook maar beperkte wijzigingen (t.o.v. de S60 2.5T AWD):
- motor (en motormanagement); grotere turbo/intercooler
- fourc (voor zover dat verschilt van fourc in andere modellen)
- uitlaat
- bumpers/diffusers vóór en achter
- koplampen
- spoilertje op achterklep (neem aan dat dat erop geplakt is)
- andere klokjes en lederkeuze in het interieur

Dus zo ontzettend duur en anders hoeft het volgens mij niet te zijn. Flink grotere motor (of turbo) en beetje styling, en je hebt al een nieuwe S60R.

Maargoed, over 2 dagen zullen we het weten! :D

Geplaatst: 28.02.2010 - 18:44
door bart simpson
ik zit meer op een S60 van +/- € 30.000,-- dan op een R te wachten

Geplaatst: 28.02.2010 - 19:03
door arnow
bart simpson schreef:ik zit meer op een S60 van +/- € 30.000,-- dan op een R te wachten
Ik niet kom maar op! Weet ik wat me volgende auto wordt!

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:07
door bart simpson
Met de voorbije V70-S60R heeft Volvo de plank knap misgeslagen, veel te duur in vergelijking tot de V70-S70R (1998-2000) zou een new S60R ook in de ijle lucht (qua prijs) gaan verkeren is het op voorhand een kansloze missie.

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:12
door den toerist
SpeedyZ schreef:
Thamar schreef:Ik denk wel dat de S60 zich in de markt van de A6 en BMW 5 situeert...

A4 is meer S40/V50 terrein...
Dat ben ik niet met je eens. Concurrenten van de 5 serie en A6 zijn de S80 en V70.
Klopt inderdaad, Vroeger waren de S & V70 concurenten van de Mercedes E klasse, BMW 5 reeks, Audi A6.
Met de S60 ( tot 2009) is dat wat gewijzigd en valt het tussen de huidige S40 en S70. De S60 is als het ware van positie gedaald , de nieuwe S60 vervangd de huidige S60 en tevens huidige S40, met een totale lengte die iets groter is dan de huidige S40 en iets korter dan de S60 waarvan de produktie reeds gestopt is.
Dus bengeld de nieuwe S60 tussen de 3 en 5 reeks van BMW, en de A4 & A6 van Audi.

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:18
door bart simpson
@ Dentourist, mocht je daar gelijk hebben wordt in Nederland een S40 (vanaf € 24.495,--) en de S60 oud (vanaf € 32.500,--) vervangen door een S60 new vanaf € 37.500,--, strakke actie ook met een S80 vanaf € 36.995,-- maar dat terzijde.
Ik vermoed dat Volvo dan zomaar onder de 10.000 nw Volvo's in Nederland zal gaan duiken (in andere landen zal het niet heel veel anders gaan) en dat Gent zichzelf binnen een jaar overbodig heeft gemaakt.
Downsizen betreft dan namelijk de aantallen en niet de modellen.

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:21
door den toerist
Hoe je het ook draaid of keerd, een nieuw model van eender welk merk dan ook, zal steeds duurder zijn dan het model dat het vervangd.
Tja welke strategie ze volgen, qua modellen ,weet ik ook niet.

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:24
door bart simpson
Wen dan alvast aan de gedachte dat Gent de poorten zal gaan sluiten, een S40 vanaf € 24.495,-- vervangen door een S60 vanaf € 37.500,-- is regelrechte zelfmoord.

De new C30 was trouwens in Nederland € 3.000,-- goedkoper dan de oude C30, en deze had los daarvan ineens std een ecc en alu velgen, waardoor hij feitelijk € 4.000,-- goedkoper werd.

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:28
door den toerist
Ze zullen Gent nog niet zo snel sluiten, de vooruitzichten zijn lang niet slecht.

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:31
door bart simpson
den toerist schreef:Ze zullen Gent nog niet zo snel sluiten, de vooruitzichten zijn lang niet slecht.
je kan daarbij zomaar ingehaald worden door een realiteit.... kijk daarbij even naar Opel (en Volkswagen en Renault)

Geplaatst: 28.02.2010 - 20:35
door drowel
Tja, heb het in het andere topic ook al gezegd, maar vind het niet echt bijzonder klinker of eruit zien... wel dik hoor, maar niet zo veel anders dan de dingen die we al weten van de S60... klinkt nou ook niet heel erg "bijzonder" dik.

Geplaatst: 28.02.2010 - 21:06
door casper
bart simpson schreef:
den toerist schreef:Ze zullen Gent nog niet zo snel sluiten, de vooruitzichten zijn lang niet slecht.
je kan daarbij zomaar ingehaald worden door een realiteit.... kijk daarbij even naar Opel (en Volkswagen en Renault)
Opel Antwerpen was al 15 jaar ten dode opgeschreven, dat wist iedereen.
En Audi bouwt toch ook zijn A1 exclusief in Brussel.
En als Volvo Gent dicht moet gaan zal Zweden eerder sluiten : deze Zweedse vestigingen zijn wat productiviteit betreft een pak minder rendabel.
En Gent heeft nog altijd de XC60.
We will see.

Geplaatst: 28.02.2010 - 21:15
door eddy3
S4O zal zeker wel blijven,tot er goedkopere instappers van de nieuwe S60 komen;
S60 valt deze keer perfekt in de klasse van ,3serie,A4, en Cklasse;
Er moet er een de kortste zijn;
Grtn

Geplaatst: 28.02.2010 - 22:32
door Sorcerer
E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van bijtellingsregels: kijk maar naar hoe enorm veel Volvo drivE en Prius er rondrijden...

Het is even afwachten hoe goed de nieuwe S60 het doet (komt ook een drivE van trouwens), even los van de R-versies dus... straks met km-heffing gaat CO2-uitstoot ook nog eens een enorm grote rol spelen, dan wordt het al helemaal ingewikkeld...

Geplaatst: 28.02.2010 - 22:40
door XC60Lover
We mogen toch ook nie vergeten dat de vorige S60 meer dan 9 jaar over de band gelopen heeft en hij het langst lopende model was in Gent, moest hij zo nie verkopen dan had het model geen 9 jaar in de fabriek gelopen..
Ik wil maar zeggen dat de vooruitzichten voor de nieuwe S60 er heel goed uit zien, het is natuurlijk afwachten maar denk wel dat het model goed zal verkopen..
Zo vlug zullen ze Gent niet sluiten, het is idd de meest rendabelle fabriek..
Zeker nu met de XC60 en de vernieuwde C30 daar zit de verkoop goed in de lift ook de V50 is nog steeds het meest verkochte model.
De S40 daarintegen verkoopt de Helft minder dan de V50.
Ook komen er nog 2 nieuwe modellen bij tegen 2012 in Gent, het ziet er bijlange niet slecht uit voor Gent de komende jaren..