Pagina 1 van 2
Uitlaat sierstuk
Geplaatst: 01.03.2010 - 12:18
door BartusKN
Zoals titel al zegt wil ik of ben ik van plan om een sierstuk te monteren.
Echter kom ik erachter dat de pijp erg vervelend loopt waardoor er dus, naar mijn inziens, geen sierstukjes voor te koop zijn.
Het betreft hier een 2003 2.4D en de uitlaat is grijs en zwart geworden in de loop der jaren. Nou had ik onder mijn vorige auto, 960 3.0, een compleet RVS uitlaat laten maken op maat. Maar om nou weer 1000+ euro neer te leggen...... en de auto total loss te rijden een maand later liever niet.
Iemand die met het zelfde probleem zat en het heeft opgelost ? Of is er iemand die mij kan vertellen wat een alternatief zou zijn ?
ps. ik ben geen lasser helaas.
Re: Uitlaat sierstuk
Geplaatst: 01.03.2010 - 13:00
door olav
BartusKN schreef:
Nou had ik onder mijn vorige auto, 960 3.0, een compleet RVS uitlaat laten maken op maat. Maar om nou weer 1000+ euro neer te leggen...... en de auto total loss te rijden een maand later liever niet.
Overnemen van zo iemand die zijn auto een maand later total loss heeft gereden (ik hoef zo'n uitlaat trouwens niet, veel te gevaarlijk!

)
Geplaatst: 01.03.2010 - 13:09
door Walter
tsja die kromming is het probleem... Je zou de einddemper van een van de eerste D5-en kunnen bestellen, die hadden wel een chroom-ding ala T5
Geplaatst: 01.03.2010 - 13:21
door BartusKN
Hm, okey

Enig idee wat dat kost zo'n einddemper van een D5 ?
Re: Uitlaat sierstuk
Geplaatst: 01.03.2010 - 13:22
door BartusKN
olav schreef:BartusKN schreef:
Nou had ik onder mijn vorige auto, 960 3.0, een compleet RVS uitlaat laten maken op maat. Maar om nou weer 1000+ euro neer te leggen...... en de auto total loss te rijden een maand later liever niet.
Overnemen van zo iemand die zijn auto een maand later total loss heeft gereden (ik hoef zo'n uitlaat trouwens niet, veel te gevaarlijk!

)
Daarom wilde ik het nu maar bij een sierstukje houden

Geplaatst: 01.03.2010 - 13:26
door Walter
Geen idee... Het is om te beginnen al de vraag of die oude versie nog leverbaar is of dat het nummer doorverwijst naar een "kromme".
Geplaatst: 01.03.2010 - 13:30
door BartusKN
Stukje, kromming, afzagen met ijzerzaag en vervolgens een universeel sierstukje monteren, dat gaat niet ?
Geplaatst: 01.03.2010 - 14:04
door Walter
kijk maar, heb je na het afzagen ruimte genoeg om een ander stuk te monteren? Volgens mij begint de kromming te snel... Maar je kan we dat stuk eraf halen en er een nieuw stukje op laten lassen. Dan ben je goedkoper uit...
Geplaatst: 01.03.2010 - 19:22
door Salaridebrito
NM Parts in Noordwijkerhout??? maakt een mooi sierstuk op je uitlaat.
Ook PMperformance in Almelo levert vakwerk.
Zagen een stukje van je demper af heb ik begrepen en lassen er een sierstuk naar keuze op.
Ik sta voor hetzelfde vraagstuk maar wil ook wel iets meer "ronk" in de uitlaat. (niet ordinair) Nu heb ik wel begrepen dat men vaak de einddemper bij Diesels weglaat. Kan en mag dit bij een D5 uit okt 2003? De vraag anders gesteld: Levert dit problemen op voor het D5blok en mogelijk de APK?
Mijn einddemper gaat al 184.000 km mee dus die is een keer op lijkt mij....Ze rotten door aan de bovenkant heb ik begrepen?
Geplaatst: 02.03.2010 - 23:14
door BartusKN
Ik heb mijn vorige auto laten voorzien van een uitlaat geheel op maat te kampen bij PMperformance, zie volvo's op hun site en dan 960 das de mijne.
Maargoed, blijkt dat een vriend van mij kan lassen, "haaks slijperen" dan moet ik toch wel al ver komen toch ? Als je bij PMperformance op bestaande een stuk laat aanmaken ben je 125 euro kwijt. Terwijl een sierstukje 30 kost max........
Geplaatst: 02.03.2010 - 23:16
door V70 T5 assen
op de site van actuning staan ook diverse.
Geplaatst: 02.03.2010 - 23:18
door BartusKN
dank u ! Gaat direct kijken, ben zo dat zwarte kromme pijpje zat.
Geplaatst: 03.03.2010 - 20:40
door Italia
Salaridebrito schreef:
Mijn einddemper gaat al 184.000 km mee dus die is een keer op lijkt mij....Ze rotten door aan de bovenkant heb ik begrepen?
Huh? een uitlaat vervangen? toch niet bij een Volvo? Bij een Roffel nog nooit meegemaakt; bij een N toch ook niet? Die van mij gaat iig al 330K mee.
Geplaatst: 03.03.2010 - 22:27
door Salaridebrito
Okee...
Ik heb begrepen dat de uitlaten van de S60 aan de bovenkant doorrotten...
Geplaatst: 03.03.2010 - 23:18
door sjors86
Ja dat is regelmatig voorbij gekomen die stelling. Maar mijn uitlaat is 9,5 jaar oud en ik heb nog is goed staan kijken, maar het enige wat verrot is zijn de steunen (waarvan de belangrijkste vernieuwd is). De hele uitlaat is roestig-bruin en ziet er niet meer uit, maar is wel solide.
Hoe ziet die van jou eruit doen Salaridebrito?
Geplaatst: 04.03.2010 - 13:53
door Salaridebrito
De buizen zijn nog metaalkleurig en in prima staat...De achterste ophangingssteun is verrot en daar heb ik een nieuwe klem opgeplaatst.
Maar ik ben wel benieuwd naar de bovenkant van de einddemper. Ik hoor vaak dat deze doorrot en in eerste instantie is dit niet zichtbaar...
Voor mij dan de keus: Vervangen of meteen een RVS demper erop.
Goedkoper en mogelijk een mooiere sound is het weglaten van de einddemper bij een D5 en een mooi sierstuk op een 63 cm dikke buis laten lassen. Ik wil alleen weten of dit kwaad kan en wat voor geluid ik dan bij een D5/diesel zal krijgen?
Geplaatst: 04.03.2010 - 22:57
door Autoshampoo
Salaridebrito schreef:De buizen zijn nog metaalkleurig en in prima staat...De achterste ophangingssteun is verrot en daar heb ik een nieuwe klem opgeplaatst.
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Hier hetzelfde probleem...
Geplaatst: 05.03.2010 - 01:05
door Salaridebrito
Nou gewoon...een klem halen bij de Volvo dealer en deze er eigenhandig opzetten
Geplaatst: 05.03.2010 - 01:23
door sjors86
Geplaatst: 05.03.2010 - 18:57
door BartusKN
Maargoed om terug te komen op het onderwerp.
Begrijp ik goed dat ik de enige ben die zich stoort aan dat lelijke kromme uitlaatje wat geheel zwart is geworden?