Pagina 1 van 6

balen,balen,balen

Geplaatst: 01.03.2010 - 18:22
door dik999
Hallo allemaal,

na vele volvo's te hebben gehad waar ik veel kilometers mee gedraaid heb zonder al te veel problemen stop ik ermee. Deze volvo met al z'n nieuwe snufjes en electronica heeft zoveel ongeluk gebracht dat ik overweeg over te stappen op een ander merk.

na koop

opsomming: airco 451 euro, gasklephuis bijna 900 euro, versnellingsbak flushen 250 euro, versnellingsbak revisie 3770 euro, lambda sonde 458 euro en nu een klep verbrand. Kosten voor revisie, ZONDER GARANTIE tussen de 2150 en 3250 euro.
Ik weet het ik rijd op LPG met een turbo motor.

dik

Geplaatst: 01.03.2010 - 18:32
door jpwg001
Da's Kilo Utrecht Tango

Geplaatst: 01.03.2010 - 18:34
door Welles
Inderdaad, hoeveel pech kun je hebben? Ik kan me voorstellen dat jij een overstap overweegt...

Geplaatst: 01.03.2010 - 18:34
door Harige Harry
Misschien terug gaan naar een wat oudere volvo?

Geplaatst: 01.03.2010 - 18:35
door dik999
jarenlang vele kilometers gemaakt met een volvo, van de 140 serie tot de kleine 440 en daarna weer de 164, de 850 en nu deze

balen
Welles schreef:Inderdaad, hoeveel pech kun je hebben? Ik kan me voorstellen dat jij een overstap overweegt...

Geplaatst: 01.03.2010 - 18:44
door Ben
Heeft weinig met Volvo als merk te maken gezien de vele die er gewoon blijven rijden.
Het lijkt me een exemplarisch geval.

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:01
door Nielz
Dat is idd knap zuur, hoeveel heb je eigenlijk met deze auto gereden?

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:09
door dik999
net 100.000 kilometer
Nielz schreef:Dat is idd knap zuur, hoeveel heb je eigenlijk met deze auto gereden?

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:10
door jpwg001
En een dikke v70 op alleen benzine of diesel?

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:10
door Welles
@Ben: natuurlijk, maar dan kan ik me nog goed voorstellen dat 1 iemand met zoveel problemen van het merk afstapt.

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:14
door Nielz
dik999 schreef:net 100.000 kilometer
Nielz schreef:Dat is idd knap zuur, hoeveel heb je eigenlijk met deze auto gereden?
Dat is ook niet enorm veel ook al is rij je op LPG

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:47
door Carfreak
Kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent. Ik heb op dit forum alleen wel vaker gelezen dat bepaalde Volvo (turbo) blokken niet echt geschikt zijn voor LPG ombouw. Dit verhaal bevestigd dat toch wel jammer genoeg.

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:48
door bart simpson
Vraag Ludo eens om zijn zo gewaardeerde advies

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:49
door olav
Maar 100.000 km gereden, terwijl het een auto is op LPG en deze is geleverd in 2000? Of gaat het om 100.000 km gereden door de TS, en stonden er al wat extra km's op? Het lijkt me wel erge pech als je na 100.000 km ook al aan een versnellingsbakrevisie toe bent...

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:53
door dik999
de vraag hoeveel kilometer ik er mee heb gereden. Dat is een kleine 100.0000. toen ik de auto kocht in 2007 was er 130.000 mee gereden
In totaal nu ruim 230.000. Heb er installatie laten inbouwen in 2007 toen ik de auto kocht. Bij vorige volvo's goed gegaan. Nu met een 200 pk turbo niet. Zie dat er wel turbo's zijn die wel veel kilometers halen. Daarom baal ik stevig. Weet nu wel, door schade en schande dat turbo blijkbaar niet samen gaat met LPG. jammer maar waar.

dik
olav schreef:Maar 100.000 km gereden, terwijl het een auto is op LPG en deze is geleverd in 2000? Of gaat het om 100.000 km gereden door de TS, en stonden er al wat extra km's op? Het lijkt me wel erge pech als je na 100.000 km ook al aan een versnellingsbakrevisie toe bent...

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:56
door Paul
En 100.000km in 10 jaar op gas, wist niet dat dat al de moeite was.

Ik weet nog steeds niet of het nu vreemd is dat je al dit soort kosten hebt na 10 jaar, maar moet zeggen dat ik daar ook geen ervaringen mee heb.

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:57
door s60magic
Koop eens een Opel dan kom je er nog wel achter.

Geplaatst: 01.03.2010 - 19:58
door dik999
heb er zelf maar 2.5 jaar in gereden zoals je hebt gelezen. ongeveer 45000 per jaar dus
Paul schreef:En 100.000km in 10 jaar op gas, wist niet dat dat al de moeite was.

Ik weet nog steeds niet of het nu vreemd is dat je al dit soort kosten hebt na 10 jaar, maar moet zeggen dat ik daar ook geen ervaringen mee heb.

Geplaatst: 01.03.2010 - 20:12
door V70/2.4D/2003
Zo, daar komt ie dan: gas is om op te koken!

Door mijn vader zijn bereden: 142 DL, 244 GL (B21A), 740 GL (B23A) en een 940 GL met een twee liter. Allen op LPG met vele vele kilometers totdat de 940 kwam. Na 80.000 km back-fire en de 940 viel ten prooi aan de vlammen. De 940 op LPG heeft vanaf 70.000 problemen gehad met LPG en kleppen, dat was wat je noemt een zeer slecht huwelijk.

Ik heb nu mijn eerste "eigen" Volvo en dat is heel bewust een diesel geworden. Ik heb meerdere auto's gehad die waren voorzien van een LPG installatie maar bijna allemaal, na een ton of iets meer gereden te hebben, de koppakking lek en/of kleppen verbrand.

Dus, dik 999, ga eens denken aan een D5 als vervanger voor de 2.4T. Het is maar een tip.

Geplaatst: 01.03.2010 - 20:12
door Battlecruiser
Gewoon geen LPG meer gaan rijden. Praktisch alle moderne motoren doen het daar niet goed meer mee, omdat de electronica te ingewikkeld is. Een lpg-installatie moet tegenwoordig speciaal voor een bepaalde motor ontwikkeld worden en dat is voor de meeste modellen te kostbaar. Iedereen die er juichverhalen over vertelt, heeft nog een paar duizend kilometer met zoiets gedraaid. En daarna hoor je niks meer van ze. Hoe zou dat nou komen?

Óf je gaat een ouwe Volvo op lpg rijden. Die motoren kunnen er nog wel tegen.