Pagina 1 van 1
VOLVO 960 1995 LPG VIALLE(2003)
Geplaatst: 03.03.2010 - 13:15
door VOLVO164
Graag jullie advies/commentaren op het onderstaande:
1)automaat : ik denk aan slijtage omwille van volgende vaststellingen - moeilijk opschakelen bij koude en dat hoeft niet altijd vriesweer te zijn - slippende koppeling bij vertrek uit stilstand duikt plotseling op aan kruispunt of verkeerslicht - schakelen van D naar N en P enz... lost het porbleem wel op maar de voorbije 4 maanden 1à 2 maal per maand
2)onregelmatig draaien in vrijloop in stand D +N + P- dit enkel bij rijden op gas: motor schokt en valt soms bijna stil bij stilstand aan kruispunt of verkeerslicht - fenomeen doet zich voor na rijden aan een constante snelheid - afstand van 2à3km is al voldoende en de snelheid heeft geen belang
Met dank.
Geplaatst: 03.03.2010 - 13:32
door Walter
1) begin eens met het spoelen van de AT-bak-olie. Dat zal waarschijnlijk al een verbetering geven
2) ik zit te denken aan een lekkage in het brandstofsysteem of inlaattraject.
Geplaatst: 05.03.2010 - 07:33
door VOLVO164
Bezocht gisteren een automaat revisiebedrijf en kreeg daar het advies om te spoelen en de olei te vervangen. Maandag gaat dat product er dus in en dan minimum 300km rijden. Dit gevolgd door een vervanging van de automaatolie. Wordt dus vervolgd.
Wat het lek aan de brandstofleiding betreft : op de jaarlijkse keuring lopen ze met een snuffelaar rond en daar lijkt alles in orde te zijn.
Wel is het zo dat ik benzinegeur waarneem bij het rijden met open ramen.
Geplaatst: 15.03.2010 - 17:48
door Italia
Heb met mn auto heel lang deze problemen gehad waarbij er waarschijnlijk gas en benzine tegelijkertijd werd verbruikt. Uiteindelijk heeft het kompleet vernieuwen van de LPG electronica het probleem verholpen.
Geplaatst: 16.03.2010 - 17:24
door VOLVO164
LPG-electronica compleet vervangen!!!!! - Dat ziet er niet zo best uit. - Hoeveel Euro's moet ik me daarbij ongeveer voorstellen? - Het is wel zo dat ik dat probleem vanaf de installatie van de gas ondervind. - Kan het algemeen motormanagement ook een storende factor zijn? - Ik plan één van de weken wel een bezoek aan de LPG-installateur met de bedoeling van de wagen een paar dagen achter te laten zodat ze het probleem zelf kunnen ervaren en registreren via de computer.
Vandaag is overigens de automaatolie compleet vervangen en zijn een aantal filters gespoeld. De automaat schakelt merkelijk beter!!!! Afwachten maar of deze behandeling voorlopig afdoende blijkt.
Overigens informeerde het revisiebedrijf mij dat automaatolie aan vervanging toe is na 40.000km of 3 jaren. Dit is compleet nieuw voor mij en is mij nooit verteld geweest in al die jaren dat ik met automaat rijdt.
Ik wil dit gerust doen maar verneem toch graag jullie standpunt hieromtrent.
Tot slot: volgende week gaat mijn 164-1969 binnen voor een complete revisie van de automaat - dit is het enige item dat geen aandacht kreeg bij de restauratie maar het gaat er nu wel van komen.
Geplaatst: 16.03.2010 - 21:12
door Italia
Laten we zo stellen; de (aanschaf) kosten waren verdubbeld.

.
een nieuwe G2 installatie kost 1400 euro, ruw weg de helft is manuren....
Maar dan heb je ook wat: allemaal nieuwe verse kabelbindertjes.
maar als het al vanaf de installatie heeft voorgedaan, kan het dus gewoon een installatie-fout dus garantie betekenen......
In welke plaats is de installatie ingebouwd eigenlijk en wat voor ervaringen zijn daarmee? (om geen namen te noemen.)
Geplaatst: 17.03.2010 - 07:52
door VOLVO164
Het probleem stelt zich vanaf het begin. Er is trouwens al een injector vervangen door een Volvo concessionaris. 's Morgens na 100 meter stilgevallen en starten niet meer mogelijk.
De gasinstallatie is in 2003 geïnstalleerd door LPG Techniek Limburg Eksel België. Dit bedrijf werkte toendertijd trouwens samen met Volvo Rutten Helchteren België. Ik kwam met mijn klachten dus bij Rutten, een Volvo dealer. Het ligt wellicht ook voor een stuk aan mezelf, ik had er onmiddellijk meer aandacht moeten aan besteden. Zowel LPG techniek als Volvo Rutten genieten mijn vertrouwen. In onze Volvo club zijn er ook postitieve ervaringen over beide bedrijven.
Ik probeer de wagen op een logische manier in bedrijf te houden. Maar ........ ik ga geen grote kosten meer doen zolang het probleem zich blijft stellen.
Eerstdaags maak ik dus een afspraak om een diagnose te pakken te krijgen.
Begrijp ik het goed dat de kosten mogelijk rond de 1500euro te begroten zijn?
Ik betaalde in 2003 voor mijn installatie ongeveer 2500 euro - ringtank in de plaats van het reservewiel.