Pagina 1 van 1
EGR 1.6D, waar?
Geplaatst: 03.03.2010 - 16:24
door Thamar
Iemand foto's of een beschrijving van waar die klep juist zit bij de 1.6D's?
Heb nog maar eens vluchtig gekeken onder de kap en kon het niet direct zien, wrschl te vlug gekeken

Geplaatst: 03.03.2010 - 16:33
door peters54
Dat vraag ik mij ook af. Ik kwam wel een URL tegen van een 1.6d motor uit een Focus (moet dezelfde motor zijn geloof ik).
http://www.fordclub.be/forum/viewtopic.php?f=47&t=11152
Geplaatst: 24.08.2010 - 14:05
door gray
Ik heb dezelfde vraag, al is het dan een 1.6 start stop, ik heb bij men vorige wagen ook de egr afgekoppeld maar aangezien de wagen nu een leasing is ga ik gewoon de stekker losmaken.
Vind alleen niet welke stekker. :oops:
Kan iemand deze aanduiden?
Ik moet zeggen dat op 10 jaar tijd de motoren toch wel een pak ingewikkelder zijn geworden...
Geplaatst: 24.08.2010 - 14:16
door MauritsvdT
Foto is best groot, kan dat niet iets kleiner?
Verder ziet het er anders uit dan bij mij en eerlijk gezegd weet ik niet welke het exact is.
Geplaatst: 24.08.2010 - 15:01
door mvdschaar
stekker van de egr eruit trekken bij de egr van een 1.6d heeft geen nut. Je krijgt dan een foutmelding te zien in je boordcomp.
De volvo dealer heeft de stekker er bij mij af getrokken toen de auto vaak stotterde. Echter had dit geen efffect en kreeg ik dus de foutmelding
Geplaatst: 24.08.2010 - 15:13
door MauritsvdT
Maar als je er een plaatje tussen zet (dus stekker eraf en een plaatje tussenzetten) schijnt het wel te werken zonder foutmeldingen.
Er rijden er een aantal in het rond, maar dat zijn 2.0D.
Binnenkort ga ik het bij mij ook dichtmaken.
Geplaatst: 24.08.2010 - 20:18
door gray
Niemand die kan aanduiden op de foto waar de egr-connector zich bevind?
Geplaatst: 24.08.2010 - 23:24
door Frederik Welvaert
2 is de turbodrukmeter (ziet er hetzelfde uit als de sensor bij mijn 2.0D)
1 of 3 is temperatuursensor (ik vermoed 1)
4 en 5 lijken zeer sterk op de EGR stekker van een 2.0D, alleen zit deze bij de 2.0D veel verder van de inlaat af.

De zwarte sensor hier is de turbodruksensor (oude turbodruksensor, de nieuwe die er nu op zit ziet er hetzelfde uit als nr 2 bij jou)
De groene is sensor voor de inlaattemperatuur.
Bij mij zit de stekker voor de egr (en de egr klep zelf) achteraan de motor (als je de metalen pijp volgt die over de motor loopt, deze voert de uitlaatgassen vanaf de egr naar de inlaat)
Geplaatst: 27.08.2010 - 18:40
door gray
Thx alvast voor de antwoorden, weet iemand het zeker?

Geplaatst: 28.08.2010 - 06:37
door Thamar
Op de achterkant van het motorblok zit die. Stekker loshalen heeft geen zin, krijg je direct foutmelding op je dashboard.
Geplaatst: 28.08.2010 - 13:50
door gray
Ok foutmelding, maar gaat de wagen dan ook in noodloop?
Ik kan opzich wel leven met een foutmelding, maar zijn daar nog andere consequenties aan verbonden?

Geplaatst: 28.08.2010 - 14:50
door Frederik Welvaert
sowieso ook je garage ervan op de hoogte brengen, want de melding komt ook op hun computer als ze hem uitlezen bij onderhoud.
Of hij in noodloop gaat kan ik niet zeggen, mijn 2.0D alleszins niet. (Stekker uitgetrokken en plaatje tussengezet)