Pagina 1 van 1

Uitlaat vervangen V70

Geplaatst: 05.03.2010 - 09:33
door Willem63
Ter info voor mensen die zelf de uitlaat van een V70 05/2000 willen vervangen het bespaart je een extra rit naar de automaterialen zaak omdat je denkt dat je de verkeerd hebt. Op het forum heb ik ook niets kunnen vinden hierover.

Ik heb de uitlaat van de V70 (mei 2000) vervangen. In mijn geval voor een Bosal uitlaat. Bestaat overigens uit 2 delen het origineel bestaat uit 1 stuk. Toen ik deze kocht ben ik teruggeweest naar de winkel omdat de demper van het middenstuk veel verder naar voren zit, vlak achter de flens waarmee hij op de kat gezet word. Het orgineel had de demper zeker 50 cm naar achter liggen. Het bleek om een type wijziging te gaan.
De uitlaat zit er nu perfect onder en past prima maar als ik dit eerder geweten had was ik niet extra terug gegaan naar de winkel. Doe je voordeel ermee.

Geplaatst: 05.01.2013 - 16:22
door epz
Beste Willem,

tevreden met de bosal?

op mijn s60 (nov 2000, 118K km) is de achterdemper lek. Is bosal ongeveer net zo goed als volvo origineel?

Paul

Willem63,

Geplaatst: 05.01.2013 - 16:35
door Ramon&Ramon
Orgineel gaat veel langer mee en de pasvorm is veel beter,ook het geluid kan sterk veranderen met een imitatie uitlaat.
Heb zo,n ding onder S80 van m,n zoon gezet,er weer snel onderuit gehaald,leek wel een koekblik!

Geplaatst: 05.01.2013 - 17:44
door Willem63
Bossal is voor mij een prima uitlaat en het geluid is precies zoals het het moet zijn.

Geplaatst: 05.01.2013 - 17:46
door Ramon&Ramon
Willem63 schreef:Bossal is voor mij een prima uitlaat en het geluid is precies zoals het het moet zijn.
Dan heb je geluk dat het geluid niet veranderd is,maar tegen de levensduur van orgineel kan hij niet op..Twee jaar en dan is het meestal gepiept.

Geplaatst: 05.01.2013 - 18:13
door bas850
Gisteren een rvs einddemper laten zetten bij http://www.pmperformance.nl/voor 250 euro inclusief eindstuk en montage. Iets meer geluid maar zeker niet storend.

Bas

Geplaatst: 05.01.2013 - 18:40
door lint
Mijn ervaring is dat bij onze 240 en 940 originele uitlaten veel langer mee gaan en het is niet eens zoveel duurder.

Geplaatst: 06.01.2013 - 18:36
door janpie
Misschien een rare vraag.. Maar waarom heb je die moeten vervangen?
Lek geluid of zo.. of een resonantie voor bij een toerental van 1500 tpm. Daar heb ik namelijk last van en erger me er dood aan .. Nu heb ik het idee dat het aan de flexibele stuk ligt.. koud hoor ik het meer dan warme motor. Ook hoor ik,als ik de auto net gestart heb een soort lek geluid (frfrrrr :P doe het niet nog eens hahah)...

Geplaatst: 06.01.2013 - 19:08
door bas850
Lekke achterdemper, hoorde je ook bij laag toerental.
De demper zag er niet uit zoveel roest.

Geplaatst: 06.01.2013 - 19:18
door janpie
Achterdempers zien er over het algemeen nooit goed uit.. maar is dubbelwandig.
De felsnaad roest er om weg.

Geplaatst: 06.01.2013 - 19:22
door lint
Was bij ons ook inderdaad een lekke achterdemper.

Geplaatst: 07.01.2013 - 10:46
door chucky777
Bij mijn v70 D5 heb ik bijna een half jaar rond gereden, met een irritante resonantie rond de 2500-2850 toeren. Ik hou het verhaal kort, maar het lag aan het flexibele gedeelte vd uitlaat. Dit was niet origineel. Deze vervangen door een Bosal. Deze heeft voor 90% de bijgeluiden verholpen. Mijn ervaring (achteraf) is dat het originele volvo onderdeel het beste is, deze zat er ook eerder op. Bosal een goede 2e plaats. Goedkoop was in mijn geval duurkoop.

Geplaatst: 07.01.2013 - 21:34
door epz
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ga voor een originele uitlaat demper. Het geeft inderdaad ook wat trilingen rond de 80 km, de achterschotten vibreren wat mee en je hoort een gaatje bij het plotseling gas geven.

Paul