Pagina 1 van 1
Achterklep gaat niet op slot
Geplaatst: 07.03.2010 - 10:14
door jeroen.ijmuiden
Sinds gister wil de achterklep niet vergrendelen. Hiervoor had ik ook een paar keer dat de achterklep nog los zat maar na een paar keer dicht doen werkte het weer goed. Nu wil hij dus helemaal niet meer vergrendelen. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een goedkope oplossing?
Geplaatst: 07.03.2010 - 10:50
door Volvo 445
Het elektronisch slot zal waarschijnlijk stuk zijn, prijs weet ik niet meer maar erg makkelijk zelf te monteren. Neem voor de zekerheid ook wat clips van de bekleding mee, die breken geheid.
Geplaatst: 07.03.2010 - 13:18
door Oceanracer
Slot zelf inspuiten met WD40 en slotvanger anders afstellen kan ook helpen. Kabelbreuk bij scharnier is ook mogelijk.
Geplaatst: 07.03.2010 - 15:07
door jeroen.ijmuiden
Heb vanochtend de bekleding eraf gehaald, slot eruit geschroefd en bekeken. Die grijze haak in de metale behuizing wil niet meer vergrendelen, heb wat siliconespray ertussen gespoten maar dat mocht niet baten.
Geplaatst: 07.03.2010 - 16:49
door steven460
even 12 Volt op de motor zetten.
De veer die de motor terug duwt is wat zwakjes als het vet te dik is geworden.
edit: 12-volt op het motortje van het contact uiteraard.
Met mn vorige s60 is dit zelfde probleem overkomen toen het buiten zo heet was dat de mussen van het dak vielen. De motor was klaarblijkelijk zo pis-heet geworden door de brandende zon (op de achterklep) dat de motor het slot niet helemaal heeft open getrokken. Resultaat was een open achterklep, die niet meer dicht wilde!
Gelukkig kun je gewoon rijden zonder dat de klep open waait.
Geplaatst: 07.03.2010 - 17:31
door jeroen.ijmuiden
steven460 schreef:even 12 Volt op de motor zetten.
De veer die de motor terug duwt is wat zwakjes als het vet te dik is geworden.
edit: 12-volt op het motortje van het contact uiteraard.
Met mn vorige s60 is dit zelfde probleem overkomen toen het buiten zo heet was dat de mussen van het dak vielen. De motor was klaarblijkelijk zo pis-heet geworden door de brandende zon (op de achterklep) dat de motor het slot niet helemaal heeft open getrokken. Resultaat was een open achterklep, die niet meer dicht wilde!
Gelukkig kun je gewoon rijden zonder dat de klep open waait.
Ok dan, en welke contacten zijn dat? Er zitten 4 draadjes aan vandaar haha.
Geplaatst: 07.03.2010 - 18:56
door steven460
uhm, geen idee!
Sloop een ongebruikte 12V net adaptertje (gelijkspanning).
En probeer ze.
edit: 2 zijn voor eind-positie detectie, en 2 voor de motor.
Geplaatst: 07.03.2010 - 20:17
door jeroen.ijmuiden
Ok thanks steven, ga denk morgen even proberen!
Geplaatst: 10.03.2010 - 11:04
door jeroen.ijmuiden
Heb gister een slot van Rima binnen gekregen en erin gezet. Werkt allemaal weer perfect, enige is dat de cylinder nu natuurlijk veranderd is. Weet iemand toevallig hoe je deze kan omwisselen.
Ps. slot kostte me 50 euro tov 133 euro voor nieuw. Vervangen door garage zou 205 euro kosten (15 minuten werk)
Geplaatst: 10.03.2010 - 13:06
door Oceanracer
Tja, zo kun je nog eens geld verdienen! (Of jij dus geld besparen)

Geplaatst: 10.03.2010 - 13:13
door jeroen.ijmuiden
Oceanracer schreef:Tja, zo kun je nog eens geld verdienen! (Of jij dus geld besparen)

Tsja als er dan iets kapot gaat kun je beter even gaan shoppen zo nu blijkt haha. Begin em nu wel een beetje zat te raken hoor, iedere keer van die kleine rotgeintjes :evil: .
Geplaatst: 10.03.2010 - 13:18
door Oceanracer
Vertel mij wat! Jij klaagt al bij 124.000 km. Bij mij staat de teller op 294.000. Weet je gelijk hoe het er hier voor staat! Whahaha...
Geplaatst: 04.08.2010 - 08:25
door arjanjr
Precies hetzelfde gehad. Garage had het over €250! Was met onderdeel van Elferink en een kwartiertje werk met €35 klaar!
Geplaatst: 04.08.2010 - 08:58
door Welles
Hier idem, kofferbakslot van Elferink en even schroeven. (echter betaalde ik € 50 bij Elferink...

)