Pagina 1 van 1
850, 854, 8nogwateen50
Geplaatst: 08.03.2010 - 21:33
door jpwg001
Bij voorbaat excuus voor het vloeken in de kerk, maar ikzelf rijd in een v70, MY2000. Heerlijke auto, vind hem mooier (vooral interieur) dan een Roffel, behalve... het geluid. Er klinkt weinig mooier dan de roffel van een Roffel. Maar nou lees ik typeaanduideingen als 854 en volgens mij ook 855. Waar zit hem het verschil?
Geplaatst: 08.03.2010 - 21:36
door bart simpson
854 = 4drs, 855 = 5drs, jij hebt een V70 285
Geplaatst: 08.03.2010 - 22:49
door jpwg001
wat is die 285 dan? 5 van 5deurs?
Geplaatst: 09.03.2010 - 07:33
door bart simpson
855 was de 850 estate
875 was de V70 1997/2000
285 was de V70 2000/2008 (onlogische nummering, want een 275 is de XC90 en de 295 is de XC70 2000/2007)
135 is de actuele V70
Geplaatst: 09.03.2010 - 08:54
door Walter
bart simpson schreef:875 was de V70 1997/2000
En de V70 XC AWD 1997-2000 is de 876
Geplaatst: 09.03.2010 - 09:46
door bart simpson
en de huidige een 136
Geplaatst: 09.03.2010 - 10:14
door 945i
Fijn, hebben we dat ook weer helder.

Geplaatst: 09.03.2010 - 10:30
door bart simpson
@945i, wil je meer weten pb je maar
Geplaatst: 09.03.2010 - 10:40
door 945i

Dank je Bart, maar persoonlijk heb ik weinig met de nummers waar jullie intern mee werken..
Ze zijn ook ietwat onsamenhangend eerlijk gezegd, als ik W123 zeg, weet elke auto liefhebber over wat voor een type ik het heb. Een 275 zei mij voorheen niets, maar gelukkig weet ik nu dat het een XC90 betreft.

Geplaatst: 09.03.2010 - 10:54
door Walter
945i schreef: Ze zijn ook ietwat onsamenhangend eerlijk gezegd
Ietwat? Vroeger was het makkelijk, 744, 745, 244, 264, 764. Maar het ging fout bij de 780 en 480. En de 360 en 460. Maar goed, toen was het nog wel duidelijk welke serie het was en hoeveel deuren die auto had. En de 850 had ook een vijfcilinder, weer duidelijk. Maar een 7-cilinder in de 872 (2 deurs coupe C70)? er zit geen logica meer in en dat is op zich al een logica.
Geplaatst: 09.03.2010 - 12:32
door bart simpson
voor onlogica kun je ook een iso certificaat krijgen
Geplaatst: 09.03.2010 - 19:09
door 240estate
945i schreef:
Dank je Bart, maar persoonlijk heb ik weinig met de nummers waar jullie intern mee werken..
Ze zijn ook ietwat onsamenhangend eerlijk gezegd, als ik W123 zeg, weet elke auto liefhebber over wat voor een type ik het heb.
Wat is dan de samenhang in W123 ?
Geplaatst: 09.03.2010 - 19:22
door Walter
Klopt. En in e30 -> E34 etc
Geplaatst: 09.03.2010 - 19:25
door V480-S60
240estate schreef:945i schreef:
Dank je Bart, maar persoonlijk heb ik weinig met de nummers waar jullie intern mee werken..
Ze zijn ook ietwat onsamenhangend eerlijk gezegd, als ik W123 zeg, weet elke auto liefhebber over wat voor een type ik het heb.
Wat is dan de samenhang in W123 ?
Is volledig off topic maar dat betreft hier een Mercedes range, de oude 200 t/m 300 TD klasse.
Net zoals VolvoMafia twee BMW 3 serie ranges noemt.

Geplaatst: 09.03.2010 - 19:29
door Walter
is alleen om te illustreren dat er niet standaard een goede, logische volgorde in hoort te zitten
Geplaatst: 09.03.2010 - 19:32
door bart simpson
Volvo kent in de basis maar 4 series
de 1 serie, 124/135/136
de 2 serie, 275
de 3 serie, 384
de 5 serie, 533, 543, 544, 545
Geplaatst: 09.03.2010 - 19:51
door 240estate
VolvoMafia schreef:is alleen om te illustreren dat er niet standaard een goede, logische volgorde in hoort te zitten
Dat bedoel ik inderdaad.
En een E34 is geen 3 serie maar een 5 serie. Maar dat terzijde.
Geplaatst: 09.03.2010 - 22:21
door Steev
VolvoMafia schreef:945i schreef: Ze zijn ook ietwat onsamenhangend eerlijk gezegd
Ietwat? Vroeger was het makkelijk, 744, 745, 244, 264, 764. Maar het ging fout bij de 780 en 480. En de 360 en 460. Maar goed, toen was het nog wel duidelijk welke serie het was en hoeveel deuren die auto had. En de 850 had ook een vijfcilinder, weer duidelijk. Maar een 7-cilinder in de 872 (2 deurs coupe C70)? er zit geen logica meer in en dat is op zich al een logica.
is de 872 de 1e generatie C70? of latere modellen?
Geplaatst: 09.03.2010 - 22:22
door bart simpson
1e generatie, deze stamt af van de 850 series