Volvo S60 vanaf 35 mille
Geplaatst: 09.03.2010 - 23:09
Beesd
De startprijs van de Volvo S60 ligt slechts twee mille onder die van de grotere S80. Schijn bedriegt. Later dit jaar komen kleinere krachtbronnen voor de nieuweling beschikbaar, waarmee de tariefstelling verder uit elkaar komt te liggen.
Vanaf augustus is de nieuwe S60 leverbaar en wel voor minimaal 34.995 euro. Een S80 kost ten minste 36.995 euro. Echter, voor laatstgenoemd bedrag krijg je in de S80 een 145 pk sterke 2,0 liter motor, terwijl in de kleine S60 een twee liter turbomotor hangt van 203 pk. Appels met peren vergelijken dus.
De productie van kleinere benzinemotoren start pas in november als Volvo de T3, T4 en T5 introduceert. Overigens is de 2.0T-motor, zoals bij de marktintroductie beschikbaar, slechts een kort leven beschoren. Volvo vervangt het blok later dit jaar door een 240 pk sterke uitvoering, die als T5 in het programma komt. Bij het showroomdebuut bestaat het programma tevens uit de T6-benzine met meer dan 300 pk en de diesels D3 en D5.
De fabrikant wil 90.000 stuks per jaar bouwen. De verkoopdoelstelling voor 2010 in Nederland bedraagt 1.500 stuks.
De startprijs van de Volvo S60 ligt slechts twee mille onder die van de grotere S80. Schijn bedriegt. Later dit jaar komen kleinere krachtbronnen voor de nieuweling beschikbaar, waarmee de tariefstelling verder uit elkaar komt te liggen.
Vanaf augustus is de nieuwe S60 leverbaar en wel voor minimaal 34.995 euro. Een S80 kost ten minste 36.995 euro. Echter, voor laatstgenoemd bedrag krijg je in de S80 een 145 pk sterke 2,0 liter motor, terwijl in de kleine S60 een twee liter turbomotor hangt van 203 pk. Appels met peren vergelijken dus.
De productie van kleinere benzinemotoren start pas in november als Volvo de T3, T4 en T5 introduceert. Overigens is de 2.0T-motor, zoals bij de marktintroductie beschikbaar, slechts een kort leven beschoren. Volvo vervangt het blok later dit jaar door een 240 pk sterke uitvoering, die als T5 in het programma komt. Bij het showroomdebuut bestaat het programma tevens uit de T6-benzine met meer dan 300 pk en de diesels D3 en D5.
De fabrikant wil 90.000 stuks per jaar bouwen. De verkoopdoelstelling voor 2010 in Nederland bedraagt 1.500 stuks.