Pagina 1 van 1

Motormanagement service spoed

Geplaatst: 12.03.2010 - 18:05
door paulvb
Hallo allemaal

De laatste tijd krijg ik af en toe ook de bekende melding "motormanagement service spoed" met het gele gevarendriehoekje.

Auto gaat in noodloop en is weer ok na herstarten (vanaf de vluchtstrook)

Het typische is dat het altijd en alleen gebeurt op de snelweg nadat ik een lange bocht naar rechts heb gemaakt, op een klaverblad bv en dan weer gas geef om in te voegen. Noooit op een recht stuk of bij flink accelereren.

Zou het hier het bekende brandstofpompje in de tank betreffen? Het is ook met meer dan 3/4 tank vol gebeurd, vandaar de vraag. Is dit eventueel zelf te vervangen of moet ik met andere dingen rekening houden, brandstoffilter? Lijkt me niet waarschijnlijk als het alleen na een bocht gebeurd..

Geplaatst: 12.03.2010 - 20:58
door denkweb
Zoek eens naar ETM op dit forum...

Geplaatst: 12.03.2010 - 21:10
door paulvb
ETM alleen in een rechter bocht??

lees de klacht nog eens goed...en tis ook een D5;-)

Geplaatst: 14.03.2010 - 11:31
door paulvb
De dealer heeft hem opnieuw uitgelezen, gaf nu aan "brandstof druk te hoog" en "brandstofdruk te laag".

Brandstoffilter vervangen, was erg zwart. Eerste keer zat het filter niet helemaal goed, ging gelijk in noodloop na 200 meter rijden. Tweede poging wel ok, de motor loopt nu veel rustiger lijkt het, mooi donker geluid. Hopen dat het nu wegblijft anders zou de pomp in de tank het nog kunnen zijn.

Geplaatst: 15.03.2010 - 12:52
door anthonyb
Ik heb het toevallig met mijn auto bij een lange bocht naar links..
Ik heb rijdt een S60 2.4 op LPG, ik dacht misschien aan een probleem in de toevoer van gas door het lpg systeem.. kan dat kloppen?

Wel precies de zelfde symptomen, bij een lange bocht en gas geven..

Geplaatst: 16.03.2010 - 08:44
door paulvb
Zo klinkt het wel Anthony, maar zo te zien is er niemand hier die dezelfde evaring heeft dan wij;-)