Pagina 1 van 1

Verbeteren remmen 140

Geplaatst: 15.03.2010 - 21:53
door Jambon
Deze vraag heb ik ook elders gesteld...

Het gaat dus om een 140

wat is "het probleem"? Ik mis het "bijterige" op hogere snelheden, of anders, ik wil wat later kunnen remmen

Wat al gedaan? Op dit moment heb ik voor en achter geperforeerde schijven ( http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic, ... #msg102114 ) met de daarbij geleverde blokken, merk moet ik even zoeken... Het remt naar mijn idee wat beter dan voorheen, maar, heb ook een eerder commentaar van iemand ontvangen die met een 140 raced en die geeft aan de standaard remmen te gebruiken en er prima mee overweg kan...

Op zich is de boel goed gangbaar, geen trekken naar links of rechts, geen overmatige restdruk (goed te merken bij het laatste stukje uitrollen) Ik wil nog wel zien wat de rembank laat zien maar dan moet ik weten wat dit systeem behoort te hebben... (wie weet dat?)

Dan de upgrade, ik zie op sites prachtige Porsche klauwen met adapters voorbij komen, en de voorklauwen met adapters achter, maar ja, centjes... of zoiets.. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=157618

Wat is dan, als het toch gaat kosten, de juiste weg. Er zijn grenzen, tis een straat auto, geen enorme vermogens (alhoewel ik mezelf wel tot doel heb gesteld minstens naar een compressor te kijken en dan komt een standaard B20A plotseling heel anders uit de hoek... toekomstmuziek..)

Ervaringen met andere remblokken ook welkom..

Geplaatst: 15.03.2010 - 22:57
door B-lennium
heb je rubber of staal/gevlochten remslang? ik heb bij mijn 164 alle slangen vervangen voor staal-gevlochten , dit merk je!

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:09
door Jambon
nu nog rubber, ik heb al geïnformeerd bij Goodridge maar behalve de 140 serie hebben overal slangen voor. Waar heb jij ze vandaan? Kost dat?

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:15
door B-lennium
ik heb mn schuifmaat gepakt en heb een kwartier met goodridge in delft aan de lijn gehangen, CUSTOM MADE whoehoe! :P, koste 130 euries. tinus techniek heeft ze ook wel denk ik.

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:18
door mightyspawn
Er zijn sets voor de 2 serie. Passen denk ik ook wel op de 1 serie. Zo niet meteen reden om de remmerij van een 2 te pakken. Of is die identiek aan die van de 1? Geeen verstand van de 1 serie.

De set die ik bedoel is van rvs omhulsel. Krijg niet zo snel een link gevonden. Zal nog eens verder zoeken.

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:22
door Jambon
Goodridge, ok, meteen een reden om weer eens naar Delft te rijden. Wat denk je, dezelfde slangen als de 160? Ik heb er ATE op zitten.

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:38
door Boele
Hoe kan je het verschil zien tussen Girling & ATE? Of is dit alleen aan de typeaanduiding te zien?

Ik dacht dat een 140/160/1800 een zelfde remsysteem hadden? dan zouden de slangen van een 164 toch ook op een 140/1800 passen?

Gr Boele

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:50
door B-lennium
de aansluiting op de klauw is anders (Girling & Ate) ook zal de lengte van de slangen verschillend zijn.

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:50
door Jambon
ATE stat r ook zo op, in sierlijke letters, Girling staat een G op.

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:56
door B-lennium
ik heb een oude set slangen gepakt, de slangaansluitingen heb ik opgemeten (diameter/lengte en mannetje/vrouwtje ) de meneer van goodridge wist toen voldoende. ik heb toen binnen een paar dagen een mooi setje thuis gekregen.

Geplaatst: 15.03.2010 - 23:57
door Jambon
slim, heb ik alleen niet van de ATE, wel de Girling, maar het lijkt me toch sterk dat die niet zo zijn uit te wisselen...

Geplaatst: 16.03.2010 - 00:04
door B-lennium
zijn niet uitwisselbaar, ik heb de draad vergeleken

Geplaatst: 16.03.2010 - 00:06
door Jambon
getferdemme..

Geplaatst: 16.03.2010 - 00:08
door B-lennium
tja, dan maar bedelen om een oude set van iemand :P, ik heb mijn oude set niet meer....

Geplaatst: 16.03.2010 - 08:56
door Jambon
Ik zal een plaatje schieten van het geheel, Kun je eens zien of dit voor je gevoel overeenkomt met jouw materiaal? Met name de lengtes? Wellicht kan ik jouw gegevens gebruiken en hoeft de "meetsessie" niet over...

Geplaatst: 16.03.2010 - 12:49
door B-lennium
ik zal in mn hobbybak eens zoeken naar de factuur, misschien staat daarop welke nippels er gebruikt zijn.

bij de 164 zat er verschil in nippels tussen de verschillende jaartallen. ik durf niet te zeggen dat de 140 serie de zelfde aanlsuitingen gebruikt, lenkte slang is zeker verschillend.

in de webshop van nordicar kun je zien dat er verschil is tussen de slangen (andere nummers)

heb je tinustechniek al een mailtje gestuurd? misschien heeft die ze op een schap liggen.

Geplaatst: 16.03.2010 - 14:56
door B-lennium
Ik heb besteld voor mijn 164E uit 1975 (240 achteras!)

2x 600mm slang met 3/8 unf24 21mm male en 12mm female.
2x 610mm slang met 3/8 unf24 26mm male en 24 male
2x 395mm slang met 3/8 unf24 21mm male en 12mm female.

totale kosten 129,85 inclusief.

let op het male/female gebeuren. ik heb een oude set opgemeten en het bleek dat er op mijn achteras 2x male zit, ik heb dus een remleiding (staal) aangepast om deze set passend te krijgen. dit is afhankelijk van het jaartal.