Pagina 1 van 1
oliepeil
Geplaatst: 16.03.2010 - 08:39
door wig
oliepeil nagekeken
tot mijn verbazing was dit te hoog.
koelwater is op niveau.
kan dit te maken hebben met regeneratie en er diesel in het carter terechtkomt,of zijn er nog andere mogelijkheden.
vrijdag gaat hij naar garage voor onderhoud
v70,2,5d,2000
Geplaatst: 16.03.2010 - 08:40
door mad
'k zou nog maar eens meten, en nog eens.. de peilstok kan bedriegen!
Geplaatst: 16.03.2010 - 09:53
door degids
En zorgen dat de auto waterpas staat.
Geplaatst: 16.03.2010 - 16:30
door V70/2.4D/2003
En uiteraard met koude motor! Ruik ook eens aan de peilstok en vraag eens aan de mensen die de auto ook gebruiken of er mogelijk iemand zo vrij is geweest om olie bij te vullen.
Geplaatst: 16.03.2010 - 19:03
door toppertje
veel korte stukjes gereden de laatste tijd?
Geplaatst: 16.03.2010 - 22:13
door wig
ja ,een 15 tal km per dag op autosnelweg,behalve op de zondagen,doe ik ongev 100km
heb wel ergens gelezen dat als het regeneratieproces opstart en niet afgewerkt word er diesel kan lekken in motor.
ik heb nog nooit gemerkt dat dit proces uberhaubt al een keer is begonnen.
ik duw hem wel regelmatig op zijn staart bij optrekken,tot zo'n 4000 toeren en dan vliegt er achteraan natuurlijk wat uit.
Geplaatst: 16.03.2010 - 22:17
door toppertje
wig schreef:ja ,een 15 tal km per dag op autosnelweg,behalve op de zondagen,doe ik ongev 100km
heb wel ergens gelezen dat als het regeneratieproces opstart en niet afgewerkt word er diesel kan lekken in motor.
ik heb nog nooit gemerkt dat dit proces uberhaubt al een keer is begonnen.
ik duw hem wel regelmatig op zijn staart bij optrekken,tot zo'n 4000 toeren en dan vliegt er achteraan natuurlijk wat uit.
hoezo,regeneratieproces?
jou 2.5d heeft toch geen roetfilter af fabriek?
Geplaatst: 16.03.2010 - 22:19
door wig
oei,ik dacht van wel is een 8/2000 dus geen classic
Geplaatst: 17.03.2010 - 09:11
door wig
U kan gelijk hebben
zit waarschijnlijk geen roetfilter in,alleen katalysator
Maar wat is de oorzaak van het hoge oliepeil dan