Pagina 1 van 1
Shunt koplampen bij een S80 mk1
Geplaatst: 16.03.2010 - 10:48
door SanMercury
Al veel over gelezen, maar kan het bij mijn S80 niet vinden. Heb er originele xenonkoplampen ingezet, maar uiteraard de melding storing dimlichten gekregen.
Waar moet ik de shunt gaan zoeken? Achterin heb ik de shunts voor de achterlichten al gevonden.
Bedankt alvast!
Geplaatst: 16.03.2010 - 10:49
door sbv
Voorin bij de pedalen helemaal links boven zit het bij mijn S60
Geplaatst: 16.03.2010 - 17:36
door cammaro
sbv schreef:Voorin bij de pedalen helemaal links boven zit het bij mijn S60
Klopt daar zit hij ook bij de s80
Wil je hem gaan doorboren?
Geplaatst: 18.03.2010 - 12:59
door SanMercury
Misschien is dat een optie; het liefst heb ik dat de koplampen helemaal niet meer controleerd worden. Dat kan toch ook?
Geplaatst: 18.03.2010 - 16:51
door cammaro
Hoe wil je dat dan gaan doen?
Als je hem eruit trekt doen de lampen het ook niet meer...
Geplaatst: 19.03.2010 - 14:55
door SanMercury
Volgens mij kun je wel de controle functie omzeilen, door het gat dusdanig groot te maken. Klopt dat?
Geplaatst: 19.03.2010 - 20:59
door Marc O.
Klopt. Staan wel wat plaatjes van op dit forum, zoek maar op "xenon" en "shunt". Als je vervolgens een 8K2 weerstandje over het ontstane gat soldeert dan heb je je controlefunctie weer terug, maar dan zonder onterechte foutmelding.
Geplaatst: 21.03.2010 - 13:59
door Rob2u
Marc O. schreef:Als je vervolgens een 8K2 weerstandje over het ontstane gat soldeert dan heb je je controlefunctie weer terug, maar dan zonder onterechte foutmelding.
Dat werkt helaas niet altijd; ik heb met meerdere weerstandswaarden geƫxperimenteerd maar de melding bleef. Uiteindelijk maar helemaal weggelaten; als er een Xenon-lamp kapot is zie ik het toch wel....
Hier staat overigens een plaatje van de plek waar de shunt zit:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2
Geplaatst: 21.03.2010 - 18:44
door Marc O.
Rob2u schreef:Marc O. schreef:Als je vervolgens een 8K2 weerstandje over het ontstane gat soldeert dan heb je je controlefunctie weer terug, maar dan zonder onterechte foutmelding.
Dat werkt helaas niet altijd; ik heb met meerdere weerstandswaarden geƫxperimenteerd maar de melding bleef. Uiteindelijk maar helemaal weggelaten; als er een Xenon-lamp kapot is zie ik het toch wel....
Hier staat overigens een plaatje van de plek waar de shunt zit:
http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php? ... 78217cb8d2
Als je het gat op die lokatie boort dan heeft het weerstandje inderdaad geen nut. Het schijnt dat als je hem op een andere plaats doorboort (foto's staan eveneens hier ergens op het forum) dat het dan toch zou moeten werken. Van de andere kant; regelmatig een rondje om de auto lopen om te kijken of alles functioneert is ook niet verkeerd.