Pagina 1 van 2

V70 d5

Geplaatst: 16.03.2010 - 13:34
door frank176
Hallo,
Ik heb sinds december een V70 D5 automaat met maar 99000 KM op de teller. Ik vindt het een heerlijke auto om in te rijden, maarrr.....
Vanaf de aankoop mankeren er van allerlei kleine of minder kleine dingen aan. Allereerst was de ruitenwisser niet origineel en werkt dus niet. Motortje zat er niet achter. Vervolgens was de thermostaat kapot, later de turbo welke gereviseerd kon worden. Toen bleef er nog een olie-lekkage over, wat bleek te worden veroorzaakt door een kapotte krukaskering.
Zijn dit allemaal problemen die vaker voorkomen bij Volvo, is dit gebruikelijke slijtage of is het eigenlijk wat te vroeg voor deze reparaties.
De auto is gekocht bij een handelaar, maar ik moet zeggen dat hij tot op heden probleemloos alles vervangt.
Wat moet ik hiervan denken? Iemand wellicht tips of hetzelfde meegamaakt. Overigens heb ik de auto laten keuren door een volvo dealer die het een zeer goede auto vond.

Geplaatst: 16.03.2010 - 14:15
door Wolfs XC
Ook welkom hier. Normaal gesproken stel je jezelf eerst even voor in het daarvoor bestemde forum. Liefst ook met foto's! :)

Die problemen die jij aangeeft zijn erg raar bij die kilometerstand. Wat is het bouwjaar van de auto?
Ben jij bij de keuring van de Volvo dealer aanwezig geweest of heeft de handelaar dit allemaal geregeld?

Bij een keuring was echt wel naar voren gekomen dat de wisser achter het niet doet, thermostaat kapot, er olielekkage is en de turbo niet goed werkt.

Klopt de km-stand aan de hand van NAP of alleen via het onderhoudsboekje gecheckt?

Gelukkig lost de handelaar het op maar als er nu al zoveel mis is dan ben ik persoonlijk een beetje bang voor wat nog gaat komen.....

Heb je 6maanden garantie?

Geplaatst: 16.03.2010 - 14:16
door degids
Zolang de handelaar alles probleemloos vervangt, heb jij gewoon mooie nieuwe onderdelen op je Volvo!
Kapotte krukaskering zou ik zelf wel een ongemakkelijk gevoel van hebben. Maar als dat binnen, zeg..., 15k a 20k kilometer zich niet opnieuw openbaart, zou ik me daar ook geen zorgen meer over maken.

Geplaatst: 16.03.2010 - 14:33
door edraket
Inderdaad welk bouwjaar en is het een import auto?

Geplaatst: 16.03.2010 - 19:08
door toppertje
Deze problemen zijn niet vreemd bij Volvo,maar NIET bij deze
km-stand!
Ik vraag mij dan ook af,of die km-stand wel klopt.

Geplaatst: 16.03.2010 - 20:40
door Hans
Denk inderdaad dat er een 2 of zelfs een 3 ontbreekt. Heb je de onderhoudsboekjes erbij?

Heb het zelf ook eens meegemaakt met een V70 die ik bij een handelaar in het westland kocht. Terug in Helmond bleek de V70 juist daar vandaan te komen en zag men direct de hele geschiedenis van de auto... (boekjes waren namelijk pleite)

Meneer, bij kilometerstand 130.000 heeft de auto voorschade gehad... gelukkig bij 150.000 wel de distributieriem vervangen...

Maar de auto heeft pas 130.000 op de telleer.... oeps...

Geplaatst: 16.03.2010 - 21:24
door aertssenhjc
Ik ruik ook onraad...maar het kan meevallen. Maar zulke dingen zie je pas met een Km-stand van boven de 2 ton. Ik heb alles wat hierboven staat al een keer gehad (op de wisser na dan)

Oja, en ik heb een Km-stand van 250000

Geplaatst: 16.03.2010 - 23:32
door Gast
@frank176, graag wat meer info, want eigenlijk is dit betrekkelijk vroeg voor dergelijke klachten.

Geplaatst: 16.03.2010 - 23:34
door volvo c70 t5
Ik zou even NAP aanvragen.

Geplaatst: 17.03.2010 - 13:54
door frank176
Sorry, ik ben nieuw op dit forum of op welk forum dan ook.
De keuring heb ik zelf aangevraagd, de handelaar wist hier niets van, maar de auto bleef melding geven van een storing, terwijl zich geen out opsloeg in het geheugen. Gedacht werd toen aan een defecte lucht-massa meter.
De ruitenwissermotor werd door de handelaar direct nageleverd, met het excuus dat ie daar simpelweg niet naar gekeken had.
De kilometerstand heb ik uit de onderhoudsboekjes gehaald. Het betreft een import-auto welke volgens het boekje door een duitse Volvo dealer was onderhouden.
De garantie houdt binnenkort op en ik heb zelf ook mijn twijfels bij dit geheel. Toch beweerde de volvo dealer dat de auto motorisch verder goed was.

In ieder geval bedankt voor je reactie
Wolfs XC schreef:Ook welkom hier. Normaal gesproken stel je jezelf eerst even voor in het daarvoor bestemde forum. Liefst ook met foto's! :)

Die problemen die jij aangeeft zijn erg raar bij die kilometerstand. Wat is het bouwjaar van de auto?
Ben jij bij de keuring van de Volvo dealer aanwezig geweest of heeft de handelaar dit allemaal geregeld?

Bij een keuring was echt wel naar voren gekomen dat de wisser achter het niet doet, thermostaat kapot, er olielekkage is en de turbo niet goed werkt.

Klopt de km-stand aan de hand van NAP of alleen via het onderhoudsboekje gecheckt?

Gelukkig lost de handelaar het op maar als er nu al zoveel mis is dan ben ik persoonlijk een beetje bang voor wat nog gaat komen.....

Heb je 6maanden garantie?

Geplaatst: 17.03.2010 - 13:56
door frank176
Bouwjaar 2004 en inderdaad een import-auto
Boekjes waren wel aanwezig
edraket schreef:Inderdaad welk bouwjaar en is het een import auto?

Geplaatst: 17.03.2010 - 13:59
door frank176
Ik hoop het niet want dat was mede de doorslaggevende reden om deze te kopen
Weet iemand toevallig of gegevens uit duitsland nog te achterhalen zijn? Of dat het te controleren is dat er met de teller is gerommeld?

Hans schreef:Denk inderdaad dat er een 2 of zelfs een 3 ontbreekt. Heb je de onderhoudsboekjes erbij?

Heb het zelf ook eens meegemaakt met een V70 die ik bij een handelaar in het westland kocht. Terug in Helmond bleek de V70 juist daar vandaan te komen en zag men direct de hele geschiedenis van de auto... (boekjes waren namelijk pleite)

Meneer, bij kilometerstand 130.000 heeft de auto voorschade gehad... gelukkig bij 150.000 wel de distributieriem vervangen...

Maar de auto heeft pas 130.000 op de telleer.... oeps...

Geplaatst: 17.03.2010 - 14:44
door edraket
Je kunt uit de computer de originele km stand toveren. Elke dealer kan dat voor je doen.

Geplaatst: 17.03.2010 - 20:55
door Gast
frank176 schreef:De kilometerstand heb ik uit de onderhoudsboekjes gehaald. Het betreft een import-auto welke volgens het boekje door een duitse Volvo dealer was onderhouden.
Het boekje behoort bij de auto?
Ik bedoel de buitenzijde van het boekje behoort bij de binnenzijde, bijvoorbeeld nietjes die net niet goed zitten?
Ik zou de Duitse Volvo-dealer genoemd in het boekje even bellen.

Bij welke handelaar heb je hem gekocht?

Geplaatst: 17.03.2010 - 20:59
door marcelV70R
als er mee gesjoemeld is met de km stand
zal dat hoogstwaarschijnlijk niet in Duitsland gedaan zijn
daar staat bijna de doodstraf op dacht ik!!
ik heb zelf een V70 uit Duitsland gehaald
ook bij een Volvo dealer gekocht
boekjes en alle historie werd uit de computer gehaald
om aan te tonen dat het allemaal in orde was
maar wel vervelend dat je geen geluk met de auto hebt.

Marcel

Geplaatst: 17.03.2010 - 21:10
door Gast
Wie geeft de zekerheid dat ie daadwerkelijk uit Duitsland komt.
Veel Italianen komen hier binnen via Duitsland. Denk je dat je een Duitser hebt gekocht. :cry:

Geplaatst: 17.03.2010 - 21:12
door marcelV70R
dat moet je kunnen zien aan de fahrzeugbrief(???) die erbij zit

Geplaatst: 18.03.2010 - 11:38
door frank176
Het boekje zag er origineel uit. Ik ga denk ik aan de hand van het duitse kenteken de juiste km achterhalen. Dat moet toch te doen zijn?
AlexV70 schreef:
frank176 schreef:De kilometerstand heb ik uit de onderhoudsboekjes gehaald. Het betreft een import-auto welke volgens het boekje door een duitse Volvo dealer was onderhouden.
Het boekje behoort bij de auto?
Ik bedoel de buitenzijde van het boekje behoort bij de binnenzijde, bijvoorbeeld nietjes die net niet goed zitten?
Ik zou de Duitse Volvo-dealer genoemd in het boekje even bellen.

Bij welke handelaar heb je hem gekocht?

Geplaatst: 18.03.2010 - 11:40
door frank176
Ik heb de auto niet zelf geimporteerd, maar dat was al door de handelaar gedaan. Hij stond 1 week op NL kenteken. Volgens mij zie ik dan geen fahrzeugbrief
marcelV70R schreef:dat moet je kunnen zien aan de fahrzeugbrief(???) die erbij zit

Geplaatst: 18.03.2010 - 11:41
door frank176
Volgens het boekje was hij onderhouden door duitse dealer. Tevens zat er nog een of ander vignet op de voorruit met een duits kenteken.
AlexV70 schreef:Wie geeft de zekerheid dat ie daadwerkelijk uit Duitsland komt.
Veel Italianen komen hier binnen via Duitsland. Denk je dat je een Duitser hebt gekocht. :cry: