Pagina 1 van 1

roetfilter Volvo V50 2.0 diesel

Geplaatst: 16.03.2010 - 22:57
door erik8ruud
Wij hebben 3 weken een V50 2.0 diesel
Op internet zie ik veel problemen met dicht slippen van het roetfilter.
We rijden wel veel kleine stukjes, is dit slecht voor het filter ?
Hoe ziet zo'n ding er uit en kan je die ook vervangen voor een dummie ?
net zoals een katalysator vervanger ?
Alvast bedankt, Ruud

Geplaatst: 17.03.2010 - 19:09
door Thamar
Veel kleine stukjes zijn idd slecht voor de regeneratie van de filter.

Bestaan dummies voor, maar ECU moet opnieuw geprogrammeerd worden. En doordat een roetfilter vervangen zo een dure grap is, zijn de kosten voor die software navenant. Sommige bedrijven vragen er rond de €1.000 voor...

Geplaatst: 17.03.2010 - 19:10
door bart simpson
het verwijderen heet ook een delict te zijn

Geplaatst: 19.03.2010 - 18:53
door erik8ruud
Nu las ik ook iets over regeneratie vloeistof voor een roetfilter ???
Weten jullie wat daar mee bedoelt wordt ?

Geplaatst: 19.03.2010 - 19:02
door bart simpson
dat is een sapje dat het roet bindt

Geplaatst: 19.03.2010 - 23:15
door erik8ruud
Moet je dat ergens ingooien ? of door de diesel in de tank doen.
Als ik de dingen op het forum lees wat er allemaal aan zo'n V50 kan mankeren vraag ik mijzelf af of we wel zo'n een goede auto hebben gekocht.
Onze oude V40 110 pk diesel hebben wij met plezier gereden tot de laatste dag.
Ik hoop met deze ook zo probleemloos te rijden, mijn vrouw rijdt wel veel kleine stukjes maar wij hebben hem vooral voor het trekken van de caravan en omdat ik diesel erg fijn vind rijden.

Geplaatst: 19.03.2010 - 23:22
door Skollie
Regeneratie vloeistof wordt gebruikt door een aantal fabrikanten. Ik weet eigenlijk niet of dit ook op de huidige hdi/psa diesels zit.
De vorige versie had een tankje naast de diesel tank. Deze voegt een vloeistof toe waardoor de roetdeetjes in het filter bij een lagere temperatuur kunne verbranden. Uit mijn hoofd gebeurt dit normaal bij ongeveer 900 graden en door de vloeistof al bij 650 graden.
Ik denk niet dat dit zomaar toe te voegen is. Het zal leiden tot verkeerde waarden voor het mms.
In de praktijk blijkt idd dat diesel voor korte stukjes niet geschikt is met de huidige systemen. Gelukkig ligt het omslag punt in Nederland door alle belastingen bij een 25000 tot 35000 km. Om dit te bereiken moet je wel veel rijden.

Groet S