Warm, warmer, HEET
Geplaatst: 19.03.2010 - 20:59
Aangezien ik, zoals velen van jullie nog niet weten, net in het bezit
ben van een Volvo s80 t6 en dus nog niet alle ervaring van een Volvo met mij mee draag heb ik een vraagje over de temp. van de motor na een stukje rijden.
Ik zal even in het kort beschrijven waar mijn vraag op gebasseerd is:
Vandaag na het eten kon ik het niet laten om mijn nieuwe aanwinst even te showen aan alle mensen die ik niet ken op straat. Eigenlijk heel rustig gereden van Houten naar Vianen (10km) om vervolgens daar een bakje koffie te drinken. Na een half uurtje weer weg daar en via de snelweg deze zelfde 10km naar huis. Op die bewuste snelweg kwam er een golf gti voorbij met het welbekende "witte pet fenomeen"ik kon het niet laten en liet mijn voet even volledig in rust stand waardoor alle paardekrachten die deze auto in zijn bezit heeft los kwamen. Het witte petje zag alleen nog maar mijn kentekenplaat en ik zag mijn benzinemeter aanzienelijk snel van rechts naar links schuiven....maar goed, eenmaal thuis aangekomen liet ik mijn auto nog even stationair draaien voor de turbo. Ik wilde even onder de kap luisteren met draaiende motor en toen viel mij op dat de motor echt superheet was. De koeling draaide wel netjes. Na het uitzetten van de motor hoorde ik onder de kap nog lichte tikjes.
Is dit normaal of is mijn koeling aan vervanging toe?
ben van een Volvo s80 t6 en dus nog niet alle ervaring van een Volvo met mij mee draag heb ik een vraagje over de temp. van de motor na een stukje rijden.
Ik zal even in het kort beschrijven waar mijn vraag op gebasseerd is:
Vandaag na het eten kon ik het niet laten om mijn nieuwe aanwinst even te showen aan alle mensen die ik niet ken op straat. Eigenlijk heel rustig gereden van Houten naar Vianen (10km) om vervolgens daar een bakje koffie te drinken. Na een half uurtje weer weg daar en via de snelweg deze zelfde 10km naar huis. Op die bewuste snelweg kwam er een golf gti voorbij met het welbekende "witte pet fenomeen"ik kon het niet laten en liet mijn voet even volledig in rust stand waardoor alle paardekrachten die deze auto in zijn bezit heeft los kwamen. Het witte petje zag alleen nog maar mijn kentekenplaat en ik zag mijn benzinemeter aanzienelijk snel van rechts naar links schuiven....maar goed, eenmaal thuis aangekomen liet ik mijn auto nog even stationair draaien voor de turbo. Ik wilde even onder de kap luisteren met draaiende motor en toen viel mij op dat de motor echt superheet was. De koeling draaide wel netjes. Na het uitzetten van de motor hoorde ik onder de kap nog lichte tikjes.
Is dit normaal of is mijn koeling aan vervanging toe?