Pagina 1 van 3
my 2011
Geplaatst: 20.03.2010 - 11:14
door volv(5)0
Weet iemand al de verschillen tussen my 2010 en my 2011 van de XC60?
Geplaatst: 21.03.2010 - 07:55
door Paul
ik denk dat de rti aangepast wordt zoals bij de nieuwe s60
Geplaatst: 21.03.2010 - 09:03
door bart simpson
de lage plaatsing was tenslotte al met het oog op touch screen
Geplaatst: 21.03.2010 - 22:18
door sanco
En met HD (en USB / Card ingang) mag ik hopen ? kun je eindelijk ook je eigen favo's en POI's er in schieten.
MY 2011 officieel
Geplaatst: 24.03.2010 - 10:16
door casper
Hier is
MY 2011 (Franse folder).
Ik zie nog steeds het schermpje bovenop het dasboard.
En geen mistlichten meer.
Eén nieuwe kleur : Seashell metallic, zoals de auto op de foto.(knap!)
En de DRIVe heeft geen 134gram CO2-uitstiit, wel 154 gram (teleurstellend!).
http://www.volvocars.com/fr/Documents/LDP/XC60.pdf
Re: MY 2011 officieel
Geplaatst: 24.03.2010 - 11:40
door Nuggie
casper schreef:
En de DRIVe heeft geen 134gram CO2-uitstiit, wel 154 gram (teleurstellend!).
Als dit écht al de definitieve cijfers zijn dan is dat uitermate teleurstellend!
De huidige 2.4DRIVe heeft 159 gram uitstoot en is in gemiddeld theoretisch verbruik slechts 0.1lit/100 slechter. Daar tegenover heb je dan 12Pk en 20Nm meer.
Het lijkt er dan toch echt op dat het vasthouden aan een 5-cilinder voor een 2.0lit zijn tol eist. Niet slim.....
Geplaatst: 24.03.2010 - 11:48
door jippen
2 nieuwe kleuren: Seashell Metallic en Flamenco Red metallic.
Maple red en Orinoco blue niet meer beschikbaar.
Voorts nieuwe motoren:
2.0 t aut 203pk
t6 awd aut 304pk
DRIVe man /D3 aut 163pk
D3 AWD 163 pk man + aut
D5 AWD 205 pk man +aut
Standard en niveau uitrustingen worden gelijk getrokken met de S60
Reden dat geen mistlichten meer mogelijk zijn -> EHPAS (Electro hydraulic power steering). Dit neemt fysiek meer plaats in. Maar draagt wel bij tot een vermindering van de CO2 uitstoot
Radiatorrooster wordt glanzender
Bekleding blijft het zelfde
Nieuwe velg 18" beschikbaar (zephyrus)
ook neerklapbare hoofdsteunen achteraan behoort nu tot de optie lijst(electrisch).
en nog wat kleinigheden...
Geplaatst: 24.03.2010 - 12:04
door volv(5)0
Blijft het een D-label of wordt het door de vermindering van de CO2 een C-label?
Geplaatst: 24.03.2010 - 12:45
door Nuggie
jippen schreef:Voorts nieuwe motoren:
2.0 t aut 203pk
t6 awd aut 304pk
DRIVe man /D3 aut 163pk
D3 AWD 163 pk man + aut
D5 AWD 205 pk man +aut
Mijn frans is niet best maar volgens mij blijft de D3 AWD motor de huidige 2.4AWD met 175pk.
Geplaatst: 24.03.2010 - 12:56
door jippen
Klopt de naam veranderd van 2.4D AWD naar D3 AWD.(met 163pk)
Geplaatst: 24.03.2010 - 16:37
door Frederik Welvaert
ik dacht D3 de naam ging worden van de 2.0D?
Hoe gaat de 2.0D 5 cil. in de S60 dan heten? De DrivE in de S60 wordt namelijk de 1.6D...
Geplaatst: 24.03.2010 - 17:05
door rsnhakan
De D3 is een 2 liter (5 cilinder) diesel. Met 163PK en 400NM.
Dat ze geen 1.6D in de XC60 stoppen lijkt me logisch. Ik denk dat een 1.6D een XC60 niet kan trekken?
Geplaatst: 24.03.2010 - 18:13
door casper
rsnhakan schreef:De D3 is een 2 liter (5 cilinder) diesel. Met 163PK en 400NM.
Dat ze geen 1.6D in de XC60 stoppen lijkt me logisch. Ik denk dat een 1.6D een XC60 niet kan trekken?
Klopt niet.
De D3 is zowel een 2 liter als een 2,4 liter (kijk maar in de tabel)
Geplaatst: 24.03.2010 - 18:15
door bart simpson
de D3 is een 2.0 in de S60 prijslijst, ik begreep dat de hele 2.4D van 175pk vervangen zou gaan worden door de 163pk 2.0D
Geplaatst: 24.03.2010 - 21:17
door Nuggie
...en ik maar denken dat ze meer duidelijkheid wilde scheppen met de nieuwe motor benamingen!
Ik wil graag vanaf 1-10 een nieuwe XC60 gaan rijden, wanneer zou ik die moeten bestellen en zit ik dan al aan een MY2011 vast?
De MY2010 2.4DRIVe komt op dit moment me het beste uit.
Geplaatst: 24.03.2010 - 22:28
door eddy3
Uitstoot XC60 D3 drive =149g volgens de nieuwe prijslijst My 2011
Grtn
Geplaatst: 24.03.2010 - 22:35
door casper
Geplaatst: 24.03.2010 - 22:42
door casper
eddy3 schreef:Uitstoot XC60 D3 drive =149g volgens de nieuwe prijslijst My 2011
Grtn
Er staat in de Franse lijst: 154g:
In de Duitse lijst 149g:
En nu nog wachten op Nederland en Belgie...

Geplaatst: 25.03.2010 - 06:40
door rsnhakan
casper schreef:rsnhakan schreef:De D3 is een 2 liter (5 cilinder) diesel. Met 163PK en 400NM.
Dat ze geen 1.6D in de XC60 stoppen lijkt me logisch. Ik denk dat een 1.6D een XC60 niet kan trekken?
Klopt niet.
De D3 is zowel een 2 liter als een 2,4 liter (kijk maar in de tabel)
Ah.. nu zie ik het. Die D3 AWD heeft een dubbele turbo waarschijnlijk is dat de reden?
Geplaatst: 25.03.2010 - 07:12
door dickmans
Nuggie schreef:...en ik maar denken dat ze meer duidelijkheid wilde scheppen met de nieuwe motor benamingen!
Ik wil graag vanaf 1-10 een nieuwe XC60 gaan rijden, wanneer zou ik die moeten bestellen en zit ik dan al aan een MY2011 vast?
De MY2010 2.4DRIVe komt op dit moment me het beste uit.
Mijn ervaring is dat volvo vanaf half mei de nieuwe modeljaren gaan produceren.