Pagina 1 van 1

Probleem automaat in 4e en 5e versnelling

Geplaatst: 26.03.2010 - 19:12
door Boebe
De automaat van mijn Volvo S60 2003, 110000km geeft kleine schokjes bij het constant rijden in de vierde en vijfde versnelling bij een laag toeren tal van rond de 1500 trn. Hij schokt dan wat en toerental stijgt met 200 trn.
Bij wat meer prestatie moeten leveren ( helling op) gaat het wel goed. Probleem ontstaat alleen op vlakke weg. Bij rijden op snelweg en boven 90 geen probleem. Schakelen gaat gewoon goed.
Vandaag bij garage geweest. Heeft nieuwe software echter lost probleem niet op. Men praat over de bak spoelen en eventueel kijken naar een of andere ring welke gescheurd kan zijn welke aan buitenzijde van de bak zit. Geen idee wat? Wanneer dit niet helpt is het advies een nieuwe bak. Kosten veel.

Heeft iemand ervaring met deze klacht en een oplossing?

Geplaatst: 26.03.2010 - 20:43
door Gast
Benzine of diesel?
Wat zegt de Volvo-specialist cq dealer? Spoelen lijkt mij namelijk een beetje vroeg.

Geplaatst: 26.03.2010 - 20:46
door 945i
Wie zegt dat het probleem de bak is?

Geplaatst: 26.03.2010 - 21:06
door Msuidgeest
Lock-up werkt niet of niet goed bij 1500 toeren. Maar wel bij hogere toerentallen.

Eigenlijk is een auto niet gemaakt om zo hard mogelijk met een zeer laag toerental te rijden. De bak gaat dan zoeken naar de juiste versnelling.

Geplaatst: 26.03.2010 - 21:46
door Boebe
Het is een 170 pk benzine uitvoering. De dealer adviseert om te gaan spoelen. Men geeft aan hiermee zaken te kunnen gaan uitsluiten. Men gaat er vanuit dat het met de bak te maken heeft. M.i. kan het net zo goed de aansturing zijn. Ik ben van plan om maar eens bij een echte specialist langs te gaan. Autrans of zo.





AlexV70 schreef:]Benzine of diesel?
Wat zegt de Volvo-specialist cq dealer? Spoelen lijkt mij namelijk een beetje vroeg.

Geplaatst: 27.03.2010 - 00:19
door Gast
Misschien heb je op dit forum al eens over de ETM (gasklephuis) gelezen.
Het zou namelijk wel een kunnen dat die van jou versleten is.
Tik maar eens ETM in bij Zoek.

Geplaatst: 04.07.2010 - 12:26
door degids
Msuidgeest schreef:Lock-up werkt niet of niet goed bij 1500 toeren. Maar wel bij hogere toerentallen.

Eigenlijk is een auto niet gemaakt om zo hard mogelijk met een zeer laag toerental te rijden. De bak gaat dan zoeken naar de juiste versnelling.
Dat is ook mijn conclusie (ik heb er ook last van). Maar weet je misschien ook of er iets aan gedaan kan worden?

Geplaatst: 04.07.2010 - 22:44
door Msuidgeest
Dit type automaat ken ik niet. De mijne natuurlijk wel.

Een bezoek aan de dealer lijkt meer voor de hand liggend.

Geplaatst: 05.07.2010 - 08:50
door edraket
Lijkt inderdaad de lock-up. De 4 bak had daar ook wel eens last van. Spoelen was dan de oplossing.

Geplaatst: 05.07.2010 - 18:27
door buikijn
Is het de auto-adaptie ook gereset na het laden van de software?

Dit wil ook nog wel eens vreemde problemen veroorzaken als de vorige eigenaar een typische rijstijl had.

Geplaatst: 21.05.2011 - 16:45
door Morgenstond
Dit probleem heeft mijn nieuwe S60 ook, samen met een bonk bij het in D schakelen. Wat was de oplossing? De auto-adaptie moet nog worden gereset bij mij.

[edit] Niet gezien dat deze forummer niet meer hier komt. Ben wel benieuwd of iemand hier het probleem herkent.

Geplaatst: 07.07.2011 - 13:56
door DutchS60
Mijn bak deze week laten spoelen doordat het schakelen steeds moeizamer verliep. Verschil is zeer duidelijk merkbaar, ben er tot nu toe goed over te spreken!

Geplaatst: 07.07.2011 - 17:10
door buikijn
Waar heb je hem laten spoelen? ben benieuwd naar de ervaringen met automaat-spoelen.nl, maar dat volk weigert hardnekkig op email te reageren... (lijkt haast een trend in auto-land)

Geplaatst: 07.07.2011 - 18:05
door DutchS60
buikijn schreef:Waar heb je hem laten spoelen? ben benieuwd naar de ervaringen met automaat-spoelen.nl, maar dat volk weigert hardnekkig op email te reageren... (lijkt haast een trend in auto-land)
Door mijn zwager die full time werkzaam is als monteur :D