Pagina 1 van 1

van een v70 2.4 T motorisch een v70R maken

Geplaatst: 28.03.2010 - 18:21
door haagcaab
Ik heb een v70 2.4T (200PK)getuned door Rica in wageningen naar 235 pk. Wat is er nodig om deze motor naar de specificaties van een v70R (300PK) te krijgen? Moet er dan een heel nieuw motorblok op of kan ik delen vervangen?

Geplaatst: 28.03.2010 - 18:41
door appie76
Volgens mij is het blok sowieso anders, maar verder moet je denk ik denken aan andere software en o.a. een grotere turbo. Ik denk dat het ook niet onverstandig is om naar de rest vd andrijflijn te kijken, anders heb je kant dat dat stuk gaat bij dit vermogen.

Geplaatst: 28.03.2010 - 18:52
door aertssenhjc
Kansloze missie......Ik denk dat je dan een ander onderblok + cilinderkop nodig hebt. Buiten dit een andere turbo, spruitstuk, downpipe+exhaust, een 2de intercooler. etc etc.... En dan nog even een AWD Visco systeem inbouwen....

Koop gewoon een R.

Geplaatst: 28.03.2010 - 18:53
door aertssenhjc
Je kan em wel tunen Bij Bijv BSR. kost je een berg, maar je hebt wel 310 PK. Maar dezelfde specs:--> never gunna happen....

Geplaatst: 28.03.2010 - 19:07
door sbv
Wat bedoel je met specificaties ? enkel de snelheid van de R of 300 pk etc.
Koop een blok van een T5 en laat die chippen

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:15
door jpwg001
Er stond onlangs (misschien nog) een R-blok te koop op marktplaats. Je moet je remmen en de hele aandrijflijn vervangen. Je versnellingsbak weet ik niet.

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:23
door bart simpson
een R heeft een 6 bak

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:24
door jpwg001
Dus die moet ook! Het is goedkoper om in te ruilen, als je alle manuren mee gaat tellen. Denk ik...

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:25
door Frederik Welvaert
Komt er eigenlijk op neer dat alles wat tussen je gaspedaal en het asfalt zit moet veranderd worden...

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:35
door bart simpson
ergo, dat je (zoals meerderen hier) de verkeerde Volvo gekocht hebt

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:38
door jpwg001
Een 2.4T is geen verkeerde auto. Het is echter ook geen R, dat klopt.

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:41
door bart simpson
het is vaak goedkoper (en bevredigender) om je eisen vooraf goed te hebben gesteld dan dat je achteraf van alles moet gaan aanpassen

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:49
door jpwg001
Is ook niet met goed fatsoen te doen. het four-c gebeuren krijg je ook niet ingebouwd. Optisch is het benaderbaar. Weet je Bart, deze 2.4T is mijn eerste Volvo, ik heb lekker iets om van te dromen als volgende. Wat moet je doen als je al je dromen hebt verwezenlijkt?

Geplaatst: 28.03.2010 - 20:52
door bart simpson
dat is zondermeer zo

Geplaatst: 28.03.2010 - 21:45
door haagcaab
ach het rijdt prima hoor maar in mijn saab 9-3 cabrio met 225 pk heb ik meer rijplezier is gewoon sneller, voelt sneller . zit hem toch in de software denk ik. want qua gewicht maakt het niet veel uit en koppel is zelf hoger bij de Volvo..Wat ik niet wil is dat door de meerdere pk's alles incl. versnellingsbak uit elkaar rammelt!

Geplaatst: 28.03.2010 - 21:47
door Paul
Ik zou je auto inruilen op een V70 R, staan er zat te koop.

Geplaatst: 28.03.2010 - 23:35
door FrankS60
Als je het kosten wat kost motorisch wilt benaderen, dan zit je aan een 16T turbo, groene injectors, een 3 inch downpipe met racekat en 3 inch uitlaat. Verder een K&N inlegfiltertje, castrol race olie, grotere radiateur is aan te raden. Eigenlijk ook een andere/extra intercooler. Daarna chiptunen door een goede tuner en dan zou je wel 300 pk moeten kunnen halen. Als je een nog grotere turbo zou nemen dan zou je met iets minder vuldruk kunnen rijden en dan heb je wat meer kans op een redelijke levensduur van de motor. De 2.4T heeft een grotere boring en daardoor dunnere cilinderwanden. Het is een feitelijk ander blok dan een R dus het is geen kwestie van andere dingen tegen hetzelfde onderblok aan schroeven.

Kostenplaatje:
- uitlaatsysteem 900+
- turbo 750
- injectors 5x 100=500
- K&N 100
- Castrol olie 90
- radiateur 300
- intercooler 300
- custom chiptuning met rollenbanktests 900
Totaal: net geen 4 mille en dan heb je nog stock remmen en onderstel e.d.