Pagina 1 van 2
Raar geluid bij acceleren tussen 1000 tpm en 1500 tpm
Geplaatst: 13.01.2006 - 20:57
door jgruijs
Als ik een beetje extra gas geef dan maakt de V70 een piepend stofzuiger geluid (alleen tussen 1000-1500 toeren), en hoor ik over de hele toeren linie een geluid alsof er een auto naast mij rijdt met een gruwelijke sport uitlaat. Heeft 1 van jullie een idee wat dat kan zijn?
Geplaatst: 15.01.2006 - 10:43
door Hans
Luister eens met je raam open..ik denk dat je de turbo hoort fluiten.
Geplaatst: 15.01.2006 - 12:34
door jgruijs
Dat denk ik ook alleen exact na 1500 tpm is dat geluid weg en hoor ik het gewone turbo geluid..
Geplaatst: 15.01.2006 - 12:58
door Marc
Wastegate die sneller opent bij koude motor?
Geplaatst: 15.01.2006 - 13:46
door jgruijs
Ook als de motor op bedrijfstemperatuur is maakt hij dit geluid. Als de wastegate open blijft staan wat zijn daar de consequenties van?
Geplaatst: 19.01.2006 - 21:15
door aswin
als de wastegate open zou blijven staan dan zou je minder motorvermogen moeten hebben.
maar wat voor motor heb je erin liggen...
het kan ook zijn dat het flexibele gedeelte van de catalystator rammelt dat hoor ik regelmatig bij auto's van klanten
gr aswin
Geplaatst: 19.01.2006 - 21:52
door jgruijs
Het vermogen (en met name het koppel) is volgens mij wel minder, als hij koud is dan is het helemaal hopeloos een brommer is dan nog sneller..
Ik heb trouwens een D5. In 9 van de tien keer heb ik het probleem, maar die tiende keer

rijdt'ie als vanouds. Het wisselt nog wel eens, als het erg koud is dan heb ik altijd het probleem.
Geplaatst: 20.01.2006 - 09:22
door Hans
Ik denk dat wat jij beschrijft vaker voorkomt. Mijn D5 kan op een koude dag volkomen soepel wegrijden, maar mestal heeft ie de eerste paar honderd meter wat last van een ochtend hemeur of zoiets. Dan geef je gas en hij wil gewoon niet lekker vooruit. Daar bij bromt ie flink..
Zodra de moter ietsje warmer wordt gaat ie weer als vanouds.
Geplaatst: 20.01.2006 - 13:08
door VolvoZoeker
Is dit een echt Volvo-kwaaltje of zo???
Ik heb namelijk met een 99er S80 hier ook last van. Na een paar honderd meter zoals je zegt trekt hij gewoon normaal en zo.
gr
Menno
Geplaatst: 20.01.2006 - 20:02
door medio
Mijn V70 D5 heeft last van de dieselvoorverwarmer beneden de 7 graden. De diesel schijnt dan voorverwarmd te worden. Dan hoor je een tikkend geluid onder de B-stijl van de passagierszijde en soms komt er rook onder de motorkap. Tevens bromt de motor iets meer. Volgens de dealer is dit normaal !
Geplaatst: 20.01.2006 - 21:17
door Hans
Een dieselvoorverwarmer?? Toe maar :headbang:
Nooit geweten dat ik die had
Verklaart het probleem wel natuurlijk, en zodra de moter warmer is als, zegmaar, zeven graden is het "probleem" opgelost? :?:
Geplaatst: 20.01.2006 - 23:50
door jgruijs
Heb liever een naverbrander als hij koud is

Geplaatst: 05.02.2006 - 23:28
door interceptor
Volgens mij is het de koude temperatuur.
Wat als je motor wel op temperatuur is ?
Doet hij het dan nog ?
Geplaatst: 06.02.2006 - 08:29
door jgruijs
Hij blijft het houden ook als hij warm is. De motor loopt dan wel op 5 pitten, dat dan weer wel...
Geplaatst: 08.03.2006 - 23:30
door jgruijs
De auto voor garantie weggebracht voor onder andere dit euvel en het is goed verholpen door van Aarle! zit verdikkeme nu met een cooler waarin een gat zat, en die hebben ze gewoon groter gemaakt!! heb hem moeten laten vervangen door een dealer...nooit meer van aarle
Geplaatst: 09.03.2006 - 15:00
door VolvoZoeker
Wat was uiteindelijk de oorzaak van dit alles???
Geplaatst: 09.03.2006 - 15:14
door jgruijs
Ik weet het niet precies, er is nogal wat aan de auto gebeurd. Er is wel een stuk uitlaat vervangen en de motorsteunen zijn vernieuwd, omdat dit alles onder garantie is uitgevoerd heb ik niet precies een overzicht wat er nu precies is gebeurd. Het is nu wel helemaal weg!
Geplaatst: 09.03.2006 - 17:24
door Richard
En daar gaat het uiteindelijk toch om

Geplaatst: 28.05.2006 - 16:56
door jgruijs
Update....ik mijn auto voor een beurt naar van Roosmalen (volvo dealer) brengen en wat bleek.... van aarle heeft de boel lopen neppen, aangaande het "1000-1500" probleem is het de vullucht koeler die het probleem veroorzaakte, er zat gewoon een gat in! hij heeft dus helemaal geen uitlaat vervangen, sterker nog sinds zijn reparatie is het voorstuk van de katalysator ook kapot... Het bovenste gedeelte van de vullucht koeler was helemaal opgezet. Roosmalen heeft hem vervangen en hiermee heb ik ook weer continue vermogen!
Geplaatst: 28.05.2006 - 20:16
door Hans
Echt waar? Ik heb ook een auto bij van Aarle gekocht (mijn eerste V70 D5) en ik vondt de service erg keurig. Heb echter geen garantie aanspraken hoeven maken...