Pagina 1 van 1
Aankoop V70
Geplaatst: 29.03.2010 - 16:51
door La macchina
Beste mensen,
Zojuist proefgereden in deze Volvo V70 Classic:
http://www.svenskatrade.nl/item.php?id=15
Rijdt uitstekend, zeer nette auto met veel opties. Ik moest alleen wennen dat een diesel meer trillingen maakt dan een benzine-uitvoering.
Nadeel is de rode sticker voor de Duitse steden, en een roetfilter is volgens mij nog niet leverbaar.
Zijn er nog speciale zaken waar ik op moet letten?
Rob
Geplaatst: 29.03.2010 - 16:57
door bart simpson
Hij heeft een boel "Black Editions", maar geen enkele "Red Edition" of "White Edition", toch wel weer wat jammer
Geplaatst: 29.03.2010 - 20:23
door Drewster
Er zijn wat typische dingen die deze Volvo's mankeren. Over het algemeen zijn het bijzonder solide en bedrijfszekere auto's.
Airco is een zwak punt, rammeltjes zijn 'm ook niet vreemd (niet schadelijk, wel storend), wielophangingen kunnen wat 'uitlubberen', waarbij even wat nieuwe rubbertjes wonderen doet.
Er is volgens mij al veel over de typische kwaaltjes geschreven op dit forum, probeer de zoekfunctie eens.
Vind 'm overigens wel stevig geprijsd... voor dit geld komt een V70 II ook al in zicht. Wel met iets meer kilometers maar goed, rijd je wel het nieuwe model, soepeler, comfortabeler, stiller...
Geplaatst: 29.03.2010 - 21:31
door den toerist
De waterpomp is ook een gevoelig item ( best eens navragen wanneer deze laatst vervangen is geweest ), de achterruitewissermotor is ook een gevoelig item( na 10 jaar kan deze niet evengoed meer werken ). Voor de rest een plezierige en gebruiksvriendelijke wagen om mee te rijden.
Geplaatst: 30.03.2010 - 12:06
door Drewster
Die waterpomp zullen ze toch wel meenemen als je de distributieriem vervangt???
Geplaatst: 30.03.2010 - 12:09
door sbv
Roetfilter is niet leverbaar en komt er ook niet volgens mij.
Verder een nette auto, maar wel een redelijk hoge prijs ondanks dat er niet heel veel km op staan.
Het is zeker even wennen aan het geluid als je uit een benzine komt. Wacht maar tot het -10 buiten is dan hoor je deze diesel lekker nagelen. Eenmaal op temperatuur maakt het nog steeds wel wat lawaai, maar wel een mooi geluid
Geplaatst: 30.03.2010 - 13:53
door den toerist
mischien word dit direkt vervangen bij een Nederlandse garage maar bij ons in Belgie niet
Geplaatst: 30.03.2010 - 14:02
door den toerist
Heb mijn eerste Volvo V70 2.5 (1999) nieuw gekocht en na een kleine 50.000km was de waterpomp al defect.
De distributieriem word bij dit model elke 120.000km vervangen.
Bij mijn 2de Volvo V70 TDI (1998) sneuvelde de waterpomp enge tijd na de 120.000km onderhoudsbeurt van de wagen. Sindsdien zit ik reeds aan 323.000 km met dezelfde waterpomp.
Dus lijkt het me niet echt nodig deze preventief te gaan vervangen.
Geplaatst: 30.03.2010 - 14:09
door Richard
Mooie V70 maar inderdaad stevig geprijsd.
Geplaatst: 30.03.2010 - 16:29
door Hathu
Mooie en best dure V70. Het is een fijne wagen om mee te rijden, heb hem zelf ook, al 3.5 jaar. Bij mij staat er nu 394500 km op de teller en rijd nog prima. Heb slechts 1 rammeltje komt uit het dasboard en alleen bij winterse temperaturen.
Ik ben er zeer tevreden mee, moet wel zeggen dat toen ik hem kocht de airco, waterpomp en distributie waren vervangen. In mijn bezit zijn de dynamo en de gloeibougies vervangen, verder enkel de normale kleine en grote beurtjes gehad.
Roetfilter is er inderdaad niet voor deze motoren, zou zo,n ding er trouwens ook niet in willen, hoor te veel verhalen over roetfilters die dicht gaan zitten, lees ook even de verhalen over de EGR, ook zo,n uitvinding voor een beter milieu waar je auto niet beter van wordt.